“Constantine” er en fryd for øjet og fantasien. Jeg helliger mig glædeligt et gensyn med denne æstetisk overrumplende oplevelse. For andre troende er der lidt ekstra religiøse godter efter de obligatoriske rulleskrifter, amen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 maniac 19 år siden

#10 Jeg skulle osse bare spille smart, er såmænd enig :)
Gravatar

#12 filmz-christ 19 år siden

Super film. Super anmeldelse.

#9 Forstår godt din bekymring, det er ikke en heldig formulering. Men synes ikke den røber så meget. Man ser jo i traileren, at hun i badekarret laver ting og sager. Hun er meget nervøs og usikker i starten af filmen, og det er nok det anmelderen hentyder til, at hun virker som et tamt lam, men bliver mere kompetent.
Gravatar

#13 filmz-bloodrayne 19 år siden

glæder mig også rigtig meget, jeg skal ind og se den i weekenden
Gravatar

#14 filmz-mastermind 19 år siden

sygt nok ! den ska jeg da ind og se !
Gravatar

#15 filmz-ill 19 år siden

Har lige set den i Cinemaxx og jeg synes ikke den var særlig god. Starten af din artikel gør mig lidt i tvivl om du roser filmen ligesom de kristne rosede Passion of the Christ til ukendelighed.

.
Gravatar

#16 DarkLight 19 år siden

Jeg er også lige kommet hjem:
(23:35:13) (Dark-Light) 2.5->3 / 6 god
(23:35:54) (Dark-Light) meget af filmen minder om en okult detektiv agtigt film.
(23:36:27) (Dark-Light) ikke så meget monsterbashing, men heller ikke så meget dunkel stemning, som var en ellers udemærket retningen at tage
(23:36:41) (Dark-Light) 2/3 dele inde mindste den lidt momentum
(23:37:02) (Dark-Light) lige pludselig har instruktører så set for meget Blade
(23:37:11) (Dark-Light) og sidst kammer den ret meget over
(23:38:20) (Dark-Light) MEN!
(23:39:20) (Dark-Light) Der er den fedste fortolkning af Gabriel jeg endnu har set.
(23:40:02) (Dark-Light) Den er ikke lavet bedre siden Chris Walken lavede den
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#17 filmz-makaveli 19 år siden

er også lige kommet hjem.... fed film! en blanding af Blade og Hellboy.. dog lidt mindre action. Im LOVING IT! :)
Keanu Reeves ROCKS!! yeah!!
Maybe for once someone will call me ”sir” without adding “you’re making a scene”
Gravatar

#18 dolphinfriendly 19 år siden

Jeg mener også helt bestemt at 5/6 er overvurderet. Den er mægtig fantasifuld og underholdende - ja, Helvedet er ikke set bedre! - men slet ikke noget der nærmer sig mesterværk status. Alene Keanu Reeves er fordømmende elendig. Han er simpelthen så pinlig utroværdig! Efter første scene med Reeves var jeg henlagt i en fnysende krampeagtig tilstand, hvor jeg kun kunne udbryde halvkvalte spydigheder om Speed renæssance og "Go Neo" og krummede tærer så højlydt at sidemanden måtte bede mig hidse mig ned...nu blev jeg ikke så hidsig igen :), men hvis (næsten) enhver anden havde været i den rolle, var niveauet af filmen - efter min mening - hævet. Dog flere fede indslag, som gør den se-værdig - efter min mening bedste tegneserie film siden X-Men 2, til trods for Reeves.
4/6 herfra.

Gravatar

#19 Yoda 19 år siden

Da jeg stadig lever i de glade "Bogart" dage, vil jeg tillade mig at være nostalgisk og give "Constantine" 3/5.

"Constatine" leverer ikke noget, man ikke allerede har set før til overflod.

Det er en smuk film, der håndterer det visuelle aspekt med stor overlegenhed, men ellers er de bærende elementer lige så rådne som pillerne, der holder Venedig oven vande.

Specielt var det interessant at se, hvorledes helvedet blev visualiseret. Den brændende storby er en smuk fortolking; muligvis det smukkeste i filmen.

Men hvor smuk den så end måtte være på det visuelle plan, så opvejer det desværre ikke den tiltider noget søgte og oftest ganske elendige humor, der løbende er i filmen.

Skuespillet er stereotypt, man kan naturligvis heller ikke forvente andet, når filmen har Keanu Reeves i hovedrollen. Dog passer hans "stoneface" a la Bodnia glimrende til rollen som kynisk, dødsdømt kæderyger - det må man give ham.

De politiske undertoner i filmen er til at tage og føle på, og hvis man ikke allerede ved, at det er usundt at ryge, så får man det ihvertfald banket godt og grundigt på plads efter 2 timer i dystopisk mørke, hvor blodige host og sorte rygelunger sætter dagsordnen.

Symbolikken i filmen er grinagtig og overbetonet, men man skal naturligvis ikke tabe nogen bag vognen.

Jeg var underholdt, men 75 gode danske kroner mener jeg nu ikke, at den var værd.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#20 filmz-brint 19 år siden

Utroligt flot lavet. Den virtuelle del passer perfekt sammen med resten af filmen.
Historien er dog efter min mening en lille smule overvurderet, den er skam god, men ikke lige så fantastisk som folk går rundt og siger.
En ting der virkelig har gået mig på er, at de har haft den perfekte opskrift på en gennemført action film men, hvorfor de har lavet den med en teske fuld ”uopnåelig kærlighed” er uden for min forstand. Det er jo som at lave en chokolade kage med en håndfuld lort som hoved ingrediens. Hvorfor skal det være der? Hvorfor er der lort i min kage? Det er på dette ene punkt at jeg kun vil give filmen 4/6


16#
Der er den fedeste fortolkning af Gabriel jeg endnu har set.

Enig! Karakteren Gabriel er for sej.

#19
De politiske undertoner i filmen er til at tage og føle på, og hvis man ikke allerede ved, at det er usundt at ryge, så får man det i hvert fald banket godt og grundigt på plads efter 2 timer i dystopisk mørke, hvor blodige host og sorte rygelunger sætter dagsordnen.


Jeg er igen enig på dette punkt. Efter at have røget siden jeg var 14år gammel fik filmen godt og grundig dræbt min lyst til smøger, dog var det en kort varende effekt , nåede kun ud til bilen :-)

Skriv ny kommentar: