“Constantine” er en fryd for øjet og fantasien. Jeg helliger mig glædeligt et gensyn med denne æstetisk overrumplende oplevelse. For andre troende er der lidt ekstra religiøse godter efter de obligatoriske rulleskrifter, amen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-mstaun 19 år siden

20#
En ting der virkelig har gået mig på er, at de har haft den perfekte opskrift på en gennemført action film men, hvorfor de har lavet den med en teske fuld ”uopnåelig kærlighed” er uden for min forstand. Det er jo som at lave en chokolade kage med en håndfuld lort som hoved ingrediens. Hvorfor skal det være der? Hvorfor er der lort i min kage? Det er på dette ene punkt at jeg kun vil give filmen 4/6


Du er ik meget for kærligheds film kan jeg lige som fornemme ?
Dermed ikke sagt denne er det *S* men så meget var der nu heller ikke i den.

Jeg synes personligt at historien inkl. den lille kærligheds romanse gjorde den rigtig god.

Jeg er ret kristen og kunne derfor logisk nok ikke lide omtalen hvor gud karakteriseres som en lille dreng med en myretue. :-)

Mstaun
Gravatar

#22 El vez 19 år siden

Jeg var ikke saerlig begejstret, Keanu leverer endnu en ligegyldig praestation, Weisz er okay, men har langt bedre praestationer bag sig.

Jeg vil dog give DarkLight ret i, at Tilda Swinton gjorde en supercool Gabriel, det var lige i oejet og haevede filmen en anelse over ligegyldigheden.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#23 filmz-MartinNH 19 år siden

Har lige været inde og se filmen, og må sige at jeg var godt tilfreds med den. Desværre sad der en flok teenagedrenge lige bag ved mig og min ven, og de skulle absolut sidde og snakke om hvor latterligt dårlig de syntes filmen var.. i kender sikkert typen. Den ene bryder sig ikke om filmen, og så tør de andre ikke sige noget andet.

Visuelt var filmen fremragende, effekterne var super. Dog syntes jeg at filmens rytme ved flere lejligheder blev brudt, når man følte at et klimaks var på vej i form af handling, effekter og musik, så skiftede stemningen pludselig totalt og klimaks udeblev. Man kan sige at filmen måske manglede lidt rå power.

Keanu fungerede fint i rollen som Constantine, jeg syntes ikke som så mange andre at han bare "spillede Keanu". Sandt nok var han udseendemæssigt meget tæt på Neo med samme hår osv., men karaktermæssigt syntes jeg han formåede at trække figuren væk fra de tidligere roller han har haft.

Alt i alt en anbefalelsesværdig film, den kunne godt ha' været mere gennemført, men den formåede alligevel at levere varen på fornem vis.
Gravatar

#24 filmz-sanjo 19 år siden

Er også lige kommet hjem efter at havde set filmen.
God og underholdende film, det skal man give den. Men hold kæft hvor der mangler meget (dette kommer når der er flere der har set den :))

Constantine spillet af Keanu Reeves, er god. Synes rollen passer perfekt til Keanu, tydeligt at se at det er sådan nogen film som manden er bedst til.

Nogen af jeg siger at helvede, er godt lavet. Jeg, selv var meget skuffet over den del, efter at have læst at mange af jer synes postitivt om den, så ventede jeg spændt på det øjeblik.
For det første så var turen kort, nå man endelig fik set helvede. Dernæst manglede der noget, ifølge mig :D. Noget større , noget mere visuelt. Havde virkelig store forventninger til denne scene, men den skuffede.

Og til reklamerne, hold kæft hvor er jeg træt af dem. Jeg er en af de personer som ser hver eneste detalje, og det irriterer mig så meget med reklarmerne. Nu vil op summere nogen, så andre kan lægge mærke til dem.

*Apple computer
*Apple Software (Itunes Quicktime)
*Uret :)
Og mange andre :)

Selvom jeg var skuffet, og historien godt kunne være bedre giver jeg den trodsalt
7/10, fordi jeg var underholdt og det er trods alt det vigtigste.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#25 filmz-brint 19 år siden

21#
Du er ik meget for kærligheds film kan jeg lige som fornemme ?
Der tager du fejl, jeg kan skam godt nyde en god kærligheds film, men det er fordi jeg forventer at se en kærligheds film. Jeg forventede ikke at denne film ville indeholde noget så kliche artigt som en uopnåelig kærligheds scene. Jeg forventede hardcore, rå action direkte fra begyndelsen.


Jeg er ret kristen og kunne derfor logisk nok ikke lide omtalen hvor gud karakteriseres som en lille dreng med en myretue. :-)


Nu skal du lære at tænke ud over dine normale rammer, fra Constantines synspunkt er og bliver gud en lille dreng med en stor myretue. Det er det, det hele handler om, se det fra fortællerens synspunktet.
Gravatar

#26 filmz-sanjo 19 år siden

#25
Enig.
Men det er svært at lave en film med kun rå aktion, den skal have en anden klimaks, og det sker ved hjælp af kærlighed i denne film.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#27 filmz-Randy Savage 19 år siden

jeg er nu helt enig med anmelderen.
Gravatar

#28 filmz-Bruce 19 år siden

#16 Godt du skrev "siden Chris Walken". Mindes stadig Walken i Gods Army (Prophecy) som en unik Gabriel. Skal se Constantine idag og så må jeg se :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#29 DarkLight 19 år siden

#28, super. Glæder mig til at høre din reaktion.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#30 filmz-phalanx 19 år siden

jeg var super underholdt hele vejen igennem, og jeg var ved at knække af grin da keanu siger et eller andet med "a world behind this one" MATRIX,, fed film,, den tror jeg da nok jeg skal have på dvd
This is the one thing we didnt want to happen - Christopher Morris

Skriv ny kommentar: