“Constantine” er en fryd for øjet og fantasien. Jeg helliger mig glædeligt et gensyn med denne æstetisk overrumplende oplevelse. For andre troende er der lidt ekstra religiøse godter efter de obligatoriske rulleskrifter, amen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-Bruce 19 år siden

Især den første time af Constantine var rigtig fængende. Plottet var godt, Constantine forfriskende ukorrekt fra første scene ligesom vor røde Hellboy ven og atmosfæren dunkel og spændende.

Den første time blev der langsomt bygget op på historien og man fik gode gys, samtidig med en god historie blev bygget op omkring engle, dæmoner, himmel og helvede. Selvom helvede kun blev visualiseret kort, var det dog overmåde interessant skildret. Er også mere til det lidt skjulte og brug af fantasi istedet for for meget udpensling - her refererer jeg til filmen og ikke seksuelle præferencer ;)

Rachel Weiz gør det fint, hun har altid set godt ud :)

Da filmen begynder at tage fart de sidste 30 minutter, er det dog som om noget af gassen går af ballonen. Selvom historien ikke bliver dårlig, synes jeg ikke den holder samme niveau.

Gabriel er interessant i Tilda Swintons skikkelse, men i mine øjne slet ikke oppe og ringe på Christopher Walkens niveau i The Prophecy. Og så kommer den største skuffelse for mig. Peter Stormare som Lucifer, djævelen. Synes ellers han virker velvalgt nok, men slet ikke udnyttet optimalt og heller ikke troværdig nok i rollen. Endnu engang vil jeg sige, at The Prophecy triumferer her også, med Viggo Mortensen som en sublim Lucifer.

Anyway. Billetten var ikke spildt. Det var god underholdning og en god historie, selvom jeg personligt havde foretrukket, at Constantine havde

stukket en smøg i kæften istedet for tyggegummi tilsidst. Men det havde nok været for meget at forvente i en politisk korrekt tid :)

Jeg ser frem til en 2'er, men Hellboy er stadig mit foretrukne valg :)

Film 7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#32 DarkLight 19 år siden

#31, ehem Bruce. Jeg tror snart du skal se The Prophecy igen. Hukommelse er en sær størrelse :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#33 filmz-Bruce 19 år siden

#32 Truth is stranger than fiction :) Jeg er en mærkelig mand, men det er hvad jeg synes :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#34 evermind 19 år siden

#31
Der synes jeg så, Peter Stormare er en fed Lucifer!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#35 evermind 19 år siden

Og Constantine er en fed film! Den bedste film, jeg længe har set i biografen... okay, nu er de sidste par stykker, jeg har løst billet til også Blade: Trinity og National Treasure. Men stadig...!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#36 filmz-Harry 19 år siden

2½ ud af 6 herfra...sikke da en kedelig film, men effekterne var gode...dog synes jeg de hersens små dæmoner så mere grinagtige ud, end de var skræmmende. Men hvorfor var det lige det meste af filmen skulle forgå på et kedeligt hospital!?

Hvis jeg skulle se en film i samme genre ville det helt klart blive End of Days, den er faktisk noget mere spændende. Og hvis man sammenligner med skuespillerniveauet, må man da også sige det er højere der! Arnold formår jo ligefrem at spille bedre end Keanu!
Sex er godt og sundt for dit helbred...
Gravatar

#37 Yoda 19 år siden

#36

Arnold formår jo ligefrem at spille bedre end Keanu!


Ja, jeg kan kun give dig ret.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#38 evermind 19 år siden

#36
Der syntes jeg så til gengæld, at End of Days var noget af en skuffelse. Historien, humoren, figurerne og effekterne fungerer da alle bedre i Constantine. Og nu er det længe siden, jeg så End of Days, men er temmelig sikker på, at jeg også fandt skuespillerpræstationerne bedre i Constantine.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#39 El vez 19 år siden

Jeg vil til hver en tid foretraekke Arnold frem for Keanu Kedelig.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#40 JannikAnd 19 år siden

Arnold som Neo?

Skriv ny kommentar: