“Batman Begins” og “The Dark Knight” var fremragende film, men i min optik overgår “The Dark Knight Rises” begge sine forgængere. “The Dark Knight” havde måske et større intellekt og mere stof til eftertanke, men Nolans tredje, sidste Batman-film har en markant større emotionel pondus. Vi kommer langt længere ind under huden på karaktererne end nogensinde før her i “The Dark Knight Rises”, som derudover er uhyre underholdende og ekstremt vellavet. Filmens betagende billedside ser overvældende godt ud på Blu-ray, og lydsporet er fænomenalt. Lidt mere dybdeborende ekstramateriale om filmens tilblivelse havde været velkomment, men dette er under alle omstændigheder en uundværlig udgivelse af en af årets allerbedste film.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MOVIE1000 11 år siden

Jeg synes ikke det er den bedste Batman film, og en lidt skuffende slutning, plus et par andre ting som jeg ikek kan få til at give mening. Og dog alligvel synes jeg at den har det bedste lydspor i hele trilogien, der blev jeg blæst væk, ekstrematerialet mangler jeg stadig at få mig tæsket igennem. Har indtil videre kun set den rigitg fine og lidt rørende dokumentar om batmobilerne.

4/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2 Ispep 11 år siden

Jeg så lidt af den på BD, og den ser overvældende flot ud. Filmen beholder stadig den solide 5'er den fik. Svagest af de tre som film, men stadig fed underholdning.
Gravatar

#3 Kochie 11 år siden

Filmens første halvdel er fremragende, nervepirrende underholdning. Filmens anden halvdel er et miskmask af alt for megen action, alt for lidt karakterudvikling, alt for mange karakterer og endda gentagne eksempler på fesen dialog og andre tåbeligheder, jeg troede Nolan ville holde sig for god til at smide ind i denne, hans sidste Batman-film.

Bale er fremragende som Batman, Hardy er frygtindgydende som Bane, og skuespillet er generelt i særklasse. Det er en fantastisk flot film, der lyder mindst lige så godt, og den indeholder en masse mindeværdige scener.

Jeg var meget, meget skuffet. Fordi jeg forventede mere af Nolan.

4/6
Gravatar

#4 BN 11 år siden

Klart den stærkeste af de tre Batman-film. Og lige en tand mere intens og nervepirrende end 'The Dark Knight'. Nolan har simpelthen overgået sig selv med dette kraftfulde, afsluttende kapitel.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#5 MMB 11 år siden

Du er sgu altid garant for et godt grin, BN! :D
Gravatar

#6 BN 11 år siden

Foeller (5) skrev:
Du er sgu altid garant for et godt grin, BN! :D


Skeloboy brugte for nylig ordet "lortekommentar" om noget JEG skrev. Idag er det vist MIN tur at bruge ordet ...

Hvorfor skriver du ikke det samme til f.eks. The Insider, som også mener, det er trilogiens stærkeste film??
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 MMB 11 år siden

BN (6) skrev:
Skeloboy brugte for nylig ordet "lortekommentar" om noget JEG skrev. Idag er det vist MIN tur at bruge ordet ...

Hvorfor skriver du ikke det samme til f.eks. The Insider, som også mener, det er trilogiens stærkeste film??


Fordi han er FUBAR! :D
Og fordi du er sjovere at drille. :P
Gravatar

#8 Ispep 11 år siden

#6

Du er også blevet ignoreret af ham siden hehe. Men så er vi to..
Gravatar

#9 BN 11 år siden

Ispep (8) skrev:
#6

Du er også blevet ignoreret af ham siden


Det er jo latterligt. Sommetider tænker jeg virkelig, hvad det er for en børnehave man befinder sig midt i. *facepalm*
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 MOVIE1000 11 år siden

BN (9) skrev:
Ispep (8) skrev:
#6

Du er også blevet ignoreret af ham siden


Det er jo latterligt. Sommetider tænker jeg virkelig, hvad det er for en børnehave man befinder sig midt i. *facepalm*


Det var lige godt dråben, nu må du ikke komme til min fødselsdag.

;)
:P
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: