“De Utrolige” er underholdende, men handlingen er jævn og med en spilletid på knap to timer, kan tankerne godt finde på at vandre engang imellem. Billedsiden er som altid interessant og nyskabende, men opskriften for Disney/Pixars spillefilm er dog ved at være udtjent. I bund og grund har de på forskellige måder fortalt den samme historie med en morale, der siger at så længe man er tro mod sig selv, skal det nok gå altsammen. Om det var civiliserede legetøj, civiliserede insekter, civiliserede legetøj igen, civiliserede monstre, civiliserede fisk og nu civiliserede superhelte. Hvad bliver det næste? Civiliserede biler?

Det er selvfølgelig også en af grundene til, at filmene bliver ved med score kassen og derfor, at “De Utrolige” også bliver et stort hit. Det er mere af det samme, men endnu flottere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 39 Bugs Life var også i 2.35:1, men til videoudgaven i 4:3 blev hele filmen gennemarbejdet igen så den ikke blev "ødelagt" ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#42 JannikAnd 19 år siden

#41

Okay, det kunne jeg så ikke lige huske... - "A Bug's Life" er nu også den, jeg har set færrest gange - med undtagelse af "The Incredibles".
Gravatar

#43 PredatorX 19 år siden

#39

Ikke at jeg skal spille klog, men er den amerikanske standard format ikke 1:85? Hvor 1:77 er den europæiske standard? Anyways så er Iron Giant også "filmet" i 2:35 så det kan jo være, at det er Brad Birds foretrukkende format.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#44 El vez 19 år siden

De tidligere pixar film er udgivet i 1.77:1/1.78:1 på dvd, så man må gå ud fra det er normalen, pånær Bugs og Incredibles.

Uanset hvad besvarer det ikke dit spørgsmål jannik, men det kunne være de denne gang gik mere efter et 'rigtigt' film look. Eller da Iron giant også er i det format er det måske blot fordi Bird foretrækker det, frem for 16:9.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#45 PredatorX 19 år siden

#44

Tjooeh, men det er jo netop ikke normalt at amerikanske film er filmet i 1:77?...
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#46 PredatorX 19 år siden

Hey Kim skal du iøvrigt ind at se AVP?
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#47 El vez 19 år siden

Yeah men jeg ved ikke hvornår, skal vi lige skrives?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#48 DarkLight 19 år siden

Kim? Hvem hulen er Kim? :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#49 filmz-inspectorbjarne 19 år siden

Hmm er lidt uenig med hensyn til anmelderens syn på den manglende fantasi til nye historier. Godt nok kan jeg se hans pointe, men det er jo det tegnefilm altid har handlet om. Du kan ikke finde en tegnefilm hvor der ikke har været et talende dyr med i - altså et civiliseret dyr så at sige. Udover det synes jeg ikke historien i "The Incredibles" minder særlig meget om historien i "Finding Nemo" - historien i "Finding Nemo" er bare bedre...
Kun en tåbe frygter ikke en færring!
Gravatar

#50 filmz-Bruce 19 år siden

Hvorfor glemmer man egentlig altid Disneys Dinosaurerne fra 2000? Synes stadig det er en af de bedste animerede film, meget vellykket. Meteoren som rammer jorden er klasse.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: