“De Utrolige” er underholdende, men handlingen er jævn og med en spilletid på knap to timer, kan tankerne godt finde på at vandre engang imellem. Billedsiden er som altid interessant og nyskabende, men opskriften for Disney/Pixars spillefilm er dog ved at være udtjent. I bund og grund har de på forskellige måder fortalt den samme historie med en morale, der siger at så længe man er tro mod sig selv, skal det nok gå altsammen. Om det var civiliserede legetøj, civiliserede insekter, civiliserede legetøj igen, civiliserede monstre, civiliserede fisk og nu civiliserede superhelte. Hvad bliver det næste? Civiliserede biler?

Det er selvfølgelig også en af grundene til, at filmene bliver ved med score kassen og derfor, at “De Utrolige” også bliver et stort hit. Det er mere af det samme, men endnu flottere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Lux Aerterna 19 år siden

For at citere anmeldelsen:

"Om det var civiliserede legetøj, civiliserede insekter, civiliserede legetøj igen, civiliserede monstre, civiliserede fisk og nu civiliserede superhelte. Hvad bliver det næste? Civiliserede biler?"

Anmelderen har måske skrevet det med vilje, men ellers er det noget af et tilfælde. Se nu denne nyhed fra 5/11 2004:

"På Apple.com er det nu muligt at se teaser-traileren til Disney og Pixars kommende computeranimerede komedie "Cars", som får premiere til november næste år.

"Cars", som er den syvende film der er skabt af Pixar Animation Studios og udgivet af Walt Disney Pictures, er en højoktanskomedie med en lang række forskellige bilkarakterer, der har det sjovt på Route 66."

Så ja, det næste bliver biler... :-)
----------
"Kill the spiders... and save the butterflies... It's rational until you realize that by striving for it, you become a spider yourself..
Gravatar

#12 elwood 19 år siden

Nogen spil bygget over film er nu gode, LOTR, Blade Runner, og nogle andre, men ja det er meget sjældent de er gode, jeg synes bare det var synd for denne film her var jo så oplagt til at lave et rigtigt godt platformerspil, men som det desvære ikke endte med (altså et "godt" platformspil.)

Men det med at spil sælger sig på titlen synes jeg især passer godt på disney interactive spil.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 Spanner 19 år siden

The Incredibles er en helt igennem fantastisk film. Ud over en lidt langsom start (men med masser af low-key humor) er der ingen smalle steder i den.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#14 filmz-Randy Savage 19 år siden

den er da pisse najs lavet, fandme god grafik utroligt hvad man kan nu til dags.

#15 19 år siden

Jeg var inde og se den i går (13 nov.) Og nej hvor blev jeg skuffet.. Jeg sad og var ved at lukke øjnene flere gange og kunne hele tiden sidde og forudse den

**SPOILER**
Tag nu foreksempel skurken.. Man får at vide at de utrolige ikke vil få designet dragter med kapper, da kapperne altid har kostet heltene livet.. Hvad er det første man ligger mærke til på skurken. Kappen. Hmm gad vide hvordan han dør?..

**spoiler slut**

Synes også det er en skam at de har udeladt nogle af de ting de viser i traileren for den.. Men selve ideen var god..
Gravatar

#16 PredatorX 19 år siden

#5

Jeg tror du har misforstået "buddy" konceptet. Det er ikke i reglen, at de to hovedkarakterer ikke skal kunne udstå hinanden, det er bare ofte lavet sådan (Shrek, Finding Nemo, Toy Story osv...) for at give filmens handling et lille pift op ad. Monsters Inc er jo i allerhøjeste grad en "buddy" komedie, men de to hovedpersoner er fra starten af venner.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#17 PredatorX 19 år siden

#11

Selvfølgelig ved anmelderen godt at den næste Pixar hedder "Cars" og har biler som karakterer... *tsk tsk*.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#18 elwood 19 år siden

#16 ok men nu har jeg så forstået det koncept hehe, jeg lage bare meget mærke til at The incredibles ikke fulgte den formel.

Lige en sidenote, nogen der ved om Pixar har et specielt "forhold" til John Ratzenberger, siden han altid har en lille rolle i deres film ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#19 Michael Andersen 19 år siden

#18 Det var nu heller ikke buddy-konceptet jeg tænkte på, men det med at man skal være være tro mod sig selv.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#20 filmz-karlerminven 19 år siden

GENIAL! Det er sku hvad den film er... helt klart den bedste Pixar-film til DATO! Helt klart også en af de bedste animationsfilm til dato, kun overgået af Shrek 2!

Gir den 5,5/6, men afrundet 5/6...

Animationen var fænamonal, utrolig flot!
Lyden er god, havde virkelig forventet noget lort af de danske stemmer, men blev meget positivt overrasket! De er satme gode!

Og alt i alt et super koncept, virkelig sjove karakterer og alt!

SE DEN! (før din nabo)
----
What is a not-joke?

Skriv ny kommentar: