“De Utrolige” er underholdende, men handlingen er jævn og med en spilletid på knap to timer, kan tankerne godt finde på at vandre engang imellem. Billedsiden er som altid interessant og nyskabende, men opskriften for Disney/Pixars spillefilm er dog ved at være udtjent. I bund og grund har de på forskellige måder fortalt den samme historie med en morale, der siger at så længe man er tro mod sig selv, skal det nok gå altsammen. Om det var civiliserede legetøj, civiliserede insekter, civiliserede legetøj igen, civiliserede monstre, civiliserede fisk og nu civiliserede superhelte. Hvad bliver det næste? Civiliserede biler?

Det er selvfølgelig også en af grundene til, at filmene bliver ved med score kassen og derfor, at “De Utrolige” også bliver et stort hit. Det er mere af det samme, men endnu flottere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-mike-ace 19 år siden

Jeg har ikke selv set filmen endnu, men glæder mig da til at se, men jeg tror at jeg dog vil vælge at se den med orginal lydspor, da jeg mener at de danske lydspor som regl ødelægger en film.. :D
Take the Ride, Die with pride
Gravatar

#32 Michael Andersen 19 år siden

#30 Ikke at de lærer noget, men at de lærer det samme. Hvis 90% af alle film sluttede med et: Jaa juhu, vær tro mod dig selv, hvor mange gad så se film? Der er jo tusind andre opløftende ting Pixar kan tage fat på.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#33 elwood 19 år siden

#31

Synes jeg nu kke altid men ja de har en tendens til at være knap så gode, men to vellykkede efter min mening danske lydspor, er Aladdin, og Kejserens nye flip. der synes jeg faktisk de er vellykkede.

men en del af replikkerne lyder dårlig på dansk, f.eks. hold skjold kammerat, fra find nemo, der foretrækker jeg godt nok org. sprog.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#34 filmz-Bluhm 19 år siden

Synes stadig ikke helt den formel, du nævner passer på Finding Nemo (handler imo om at se sin frygt i øjnene), eller Monsters Inc. (handler da om fordomme: mennesker og monstre og opofrelse) eller Toy Story 1 (Man opnår mere i fællesskab en alene, barndom). Det var dem jeg lige kunne huske...
Jeg synes, at der er gennemgående temaer som familie og venskaber, men det der med at de alle handler om at være tro mod sig selv, det kan jeg altså ikke se... Jeg synes dog, at temaerne er lidt mere udpenslede i de nævnte film, men det er jo børne film.
Nå vi skal jo ikke nødvendigvis være enige.
Gravatar

#35 filmz-Funkymonkey 19 år siden

#27
Det var også mere en generel regel, der er enkelte undtagelser, jeg var også selv helt vild med escape from butcher bay, spillet manglede komplet en historie ligesom filmen, men ethvert aspekt af spillet var så godt gennemført.
#filmz.dk - irc.quakenet.org - IRC
Gravatar

#36 filmz-deathbymonkeys 19 år siden

#32

Jeg synes ikke at temaet er "vær god ved dig selv"... Jeg prøver lige at komme med et par eksempler på hvad jeg mener budskabet/moralen er i nogle af Pixars film, bare for at modbevise...

The Incredibles: For at få en familie til at fungere er man nød til at arbejde sammen istedet for at tro man kan klare det hele selv.

Finding Nemo: Lær at give slip på dit barn, lad dem udforske verden på egen hånd. Det er i hvert fald det vores hovedperson lærer.

a Bug's Life: stå sammen, så kan I tæske de store ;)
Gravatar

#37 chuck 19 år siden

Denne diskussion former sig til en formsag, hehe!
Undskyld, den lå lige for. Jeg har ikke set filmen endnu, men skal ind og se den i weekenden, på engelsk.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#38 Michael Andersen 19 år siden

Ja, det tror jeg også. Enige bliver vi nok ikke :) Dog vil jeg lige tilføje at Andrew Stanton fra Pixar også mener, at de har kørt i det samme spor. I forbindelse med "De Utrolige" udtaler han i et interview at: "We were aware that we had basically been making the same story, in different ways, since 'Toy Story'.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#39 JannikAnd 19 år siden

Lidt off topic og en smule irrelevant: Er der nogen, der ved, hvorfor "The Incredibles" er i letterbox-format (2.35:1), når alle de forgående Pixar film har været i såkaldt Amerikansk Widescreen-format (1.77:1)?
Gravatar

#40 filmz-deathbymonkeys 19 år siden

#38

Jeg tror du har ret, vi bliver nok ikke enige ;) I hvert fald synes jeg at Pixars film er forskelige nok til mig, jeg glæder mig altid til at se hvad de har fundet på. Nu skal vi også lige huske at filmene også skal ses af børn, så historierne skal heller ikke være alt for indviklede.

Iøvrigt er historierne i Shrek, Ice Age, Antz osv. bygget op på samme måde, det er ikke kun Pixar der ikke fornyer genren.

Skriv ny kommentar: