“De Utrolige” er underholdende, men handlingen er jævn og med en spilletid på knap to timer, kan tankerne godt finde på at vandre engang imellem. Billedsiden er som altid interessant og nyskabende, men opskriften for Disney/Pixars spillefilm er dog ved at være udtjent. I bund og grund har de på forskellige måder fortalt den samme historie med en morale, der siger at så længe man er tro mod sig selv, skal det nok gå altsammen. Om det var civiliserede legetøj, civiliserede insekter, civiliserede legetøj igen, civiliserede monstre, civiliserede fisk og nu civiliserede superhelte. Hvad bliver det næste? Civiliserede biler?

Det er selvfølgelig også en af grundene til, at filmene bliver ved med score kassen og derfor, at “De Utrolige” også bliver et stort hit. Det er mere af det samme, men endnu flottere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-deathbymonkeys 19 år siden

Jeg er helt uenig!

Det er klart den bedste pixar film til dato, Jeg var helt væk under hele filmen og da jeg kom ud af biografen havde jeg faktisk lidt svært ved at vænne mig til virkeligheden, jeg havde lyst til at flyve rundt og kæmpe imod superskurke.

Jeg vil give Michael Andersen ret i at Pixar bruger nogenlunde den samme formel hver gang, men jeg er solgt hver gang, måske lige med undtagelse af Find Nemo, der er lidt for disney agtig efter min smag. Hvorfor prøve at finde på noget nyt når man har en formel der virker, 95% af alle film er bygget over den formel Michael Andersen snakker om, Pixar er bare rigtig gode til at variere den.

Med hensyn til at historien skulle være tynd, der må jeg protestere! Ja, det er en simpel historie, men den er efter min mening skruet super godt sammen. Den indeholder alle de ting en god film skal indeholde (humor, spænding, varme osv.) og intet falder udenfor.

Iøvrigt burde Michael have klø for at se filmen med dansk tale, men det er jo en anden sag ;)
Gravatar

#2 Michael Andersen 19 år siden

#1 Fair nok, men angående det med klø for den den danske tale, der må jeg så protestere :) Vi fik nemlig ikke tilbudt presseforevisning på den amerikanske udgave, kun den danske.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#3 El vez 19 år siden

Jeg ved ikke om de viste kortfilmen til din forestilling, Michael, men der er samme koncept i kort format, med civilicerede får og harehjort (heh!) - men det fungerede også. (Uglen var for vild!)

Jeg kan godt følge dig at skurken ikke er så interessant, men jeg synes resten holder og primært pga det visuelle slår Incredibles Nemo og de andre, jeg var helt tryllebundet af den dejlige billedside.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#4 Michael Andersen 19 år siden

Ja, det er rigtigt. "Boundin'" følger samme koncept og morale :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#5 elwood 19 år siden

men jeg vil da mene at The incredibles er pixar's første film hvor de ikke udnytter buddy konceptet, altså med to figure der istarten ikke kan udstå hinanden, og til sidst ender de med at blive bedste venner, Græsrødderne afveg også lidt fra formlen ved at den handlede om flere fra starten af. Men The incredibles der synes jeg ikke den formel blev brugt. Men de så sandeelig ingen dårlig ting.

Jeg er også selv hel oppe at køre over the incredibles, jeg var især vild med stilen gennem hele filmen, måden figurne var tegnet på. Og selv om mange nok vil sige den låner en hel del fra de fantastiske fire med hensyn til evner, så synes jeg nu ikke det gør noget, når man ser den kreativitet der bliver lagt i det, spoiler!

scene på Syndrom's base hvor mor'en skal ha fat i nøglekortet fra vagten af, hvor hun ender med at få hele sin krop klemt fast mellem dørene, og hvo'en hun kommer ud af det hehe meget sjov scene.

Og lige til sidst, var jeg den eneste der tænkte E.T da man så Dash's lærer hehe.

PS. det var den med org. tale jeg så.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 filmz-deathbymonkeys 19 år siden

Jeg synes skurken er fantastisk, hans rolle i hele historien er rigtig god. Det er selvfølgelig set før, men det gør ikke noget når det er så godt gjort som her.

Lille spoiler:
Slutningen er også fed, dog kunne jeg godt savne en lidt længere og vildere kamp imellem Heltene og skurken og hans maskine.

Jeg synes ikke at kortfilmen har samme koncept og morale som filmen, stort set alle film har en morale og handler om mere eller mindre civilicerede dyr, mennesker eller ting.
Gravatar

#7 filmz-deathbymonkeys 19 år siden

#5 Scenen med nøglekortet var intet mindre end genial, det er måske rigtigt nok at de har skruet en anelse ned for humoren i The Incredibles, men den er der stadig og den er stadig lige så god som i de andre pixarfilm.

Faktisk synes jeg at det er rart med en lidt mere "alvorlig" 3D-animationsfilm, Shrek 2 er jo sjov hele vejen igennem og det kan faktisk godt blive en anelse trættende efter min mening.
Gravatar

#8 Nexiz 19 år siden

Jeg synes denne film var genial. Helt klart den bedste Pixar har lavet indtil videre. Stilen var bare for sjov og gennemført. Specielt 'øen' var spændende at se, og man fik helt lyst til at udforske den selv. Mine tanker blev flere gange ledt hen på gamle agentfilm, og musikken passede også dértil.
6/6 herfra :D
Gravatar

#9 elwood 19 år siden

#8

så det bare ærligt at spillet bygget over filmen ikke er så godt, æv det ku ellers ha været så godt, men det er som om at alle disney interactive spil er noget skod.

Jeg har prøvet demo'en og den var ikke specielt fed.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 filmz-Funkymonkey 19 år siden

#9
spil bygget på filmlicenser er per definition uhyre ringe, dette skyldes ofte at de enten er under en komplet urealistisk deadline eller de ikke gør sig umage idet de ved spillet vil sælge sig selv på titlen.
#filmz.dk - irc.quakenet.org - IRC

Skriv ny kommentar: