På den anden side bærer “Death Proof” også et udtalt præg af en Quentin Tarantino uden samme afmålte skarphed. Referencerne, de kulturelle og hårdtslående replikudvekslinger og de bevidst indlagte fejl, som Pams (Rose McGowan) bemærkelsesværdige kostumeskift undervejs, er der naturligvis stadig en hel del af, om end ikke med samme hyppighed som tidligere. Med de elementer er “Death Proof” nu engang ganske underholdende, og fraværet skurrer derfor markant i filmens kedeligere passager. De passager er der en del af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-Angel Eyes 16 år siden

Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#42 filmz-"K" 16 år siden

#9:

A clockwork orange - og flere andre af dine nævnte film.... ikke bemærkelsesværdige......?

Jesus titty fucking christ, knægt - det er et selvmål.
Gravatar

#43 filmz-bobafettich 16 år siden

super fed film, ikke tarantions bedste....men jeg blev sgu underholdt......kan godt li tarantino´s dyrkelse af kvinder...han forguder dem jo....
og slutningen er jo for vild.....

bare mega ærgeligt at der hverken var trailers, eller en grindhousefilm mere på programmet.....gad virkeligt godt at se dem i sammenhæng...håber der bliver en mulighed for det, når planet terror har premiere....

jeg giver sgu stuntman mike og the lady´s 5/6...
Gravatar

#44 filmz-Scarface 16 år siden

Har lige været inde og se den i Cinemaxx i Aarhus - ja, det var mig den lyshårede iført en trøje med The Beatles!

Hold da op, det var da en fed film! :D
Quentin Tarantino er simpelthen verdens bedste instruktør! Jeg sad og savlede over filmen i ca. 2 timer, der virkelig føltes som mindst det halve. Kan fandeme ikke vente til både Planet Terror, Machete, Inglorious Bastards og "Untitled Mandarin Kong Fu-film" kommer! XD

Det er et must-see, og så har Kurt Russel lige vundet min respekt.
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#45 dolphinfriendly 16 år siden

#44 Seriøst: Ville du have indrømmet det, hvis du synes det var lort af 1. rang - nu når det er en film af Tarantino? :)

Gravatar

#46 Guts 16 år siden

#44

Undrer mig ikke over din udtalelse!! Forstår dog ikke at du kan glæde dig til Inglorious Bastards, når du allerede har den som favorit film??!!


Anyways....Jeg var sgu lidt skuffet over Death Proof. Har dog heller ikke fået set den 'forlængede' europæiske version. Synes Planet Terror var lidt federe end Death Proof.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#47 filmz-karlen 16 år siden

ARGH… og her må Karlen virkelig sige, måske endda råbe: ARGH! For helvede, Quentin. Det var godt nok den mest skuffende film fra din side af, Karlen nogen sinde har set. Og du Quentin, plejer ellers aldrig at skuffe… Åhh, Quentin. Så skuffende. Skuffende!

Karlen synes at filmen bærer tydeligt præg af, at den oprindeligt skulle ha’ være 37 minutter kortere… Sandt at sige, var Karlen rigtig oplagt til en ordentlig omgang sovs og splat, men han tabte fuldstændig kæben, da han fandt ud af, at i denne, over 2 timer lange film, cirka kun var 20 minutters action… ”Orv” tænker du som den ivrige læser af Karlens indlæg. Det er jo Tarantino, så der er garanteret utrolig fede dialoger inkluderet i stedet… Tjoe, men Karlen blev personligt utrolig træt af langsommelig snak om sex, blowjobs, kvindeproblemer og gnubbeture som det så fint var oversat til. Det blev endda så slemt at Karlens sidemand, Den Vilde Diget faldt i søvn to gange under filmen. Derudover irriterede alt det neger-slang og ghetto talk utroligt meget Karlen. Hvis han vil ha’ sin daglige dosis af dette, tænder han da bare for et gennemsnitligt Jerry Springer afsnit.

Stuntmand Mike og Jasper karaktererne var en dog utrolig fed karakterer, og de scener hvor de er med i, stjæler de fuldstændig rampelyset. Specielt scenerne hvor Mike tuder som en lille pige, var formidable. Karlen synes, at de 37 minutter måske kunne blive bedre udnyttet, til dermed at give Mike og Jasper endnu mere skærm-trolde tid. Der var alt for lidt med dem!

Var det kun Karlen der lagde mærke til, at grumse effekten forsvandt efter tank-kiosk scenen? Den blev bare en ordinær film…
They got an electromagnetic umbrella!
Gravatar

#48 Highland Park 16 år siden

#46: Ja, Scarface har også "Spider-Man 4" som favoritfilm! OG "Planet Terror"! OG "The Vega Brothers"! Langt ude...
Så beder man sgu om ikke at blive taget seriøst...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#49 Guts 16 år siden

#47

Hva sker der lige for Karlen??

Hvorfor snakker Karlen om sig selv i 3.person???
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#50 dolphinfriendly 16 år siden

#49 For så er han så'en lidt crazy og sær, klassens klovn og det er hans helt eget trademark. And damn proud of it.

Skriv ny kommentar: