På den anden side bærer “Death Proof” også et udtalt præg af en Quentin Tarantino uden samme afmålte skarphed. Referencerne, de kulturelle og hårdtslående replikudvekslinger og de bevidst indlagte fejl, som Pams (Rose McGowan) bemærkelsesværdige kostumeskift undervejs, er der naturligvis stadig en hel del af, om end ikke med samme hyppighed som tidligere. Med de elementer er “Death Proof” nu engang ganske underholdende, og fraværet skurrer derfor markant i filmens kedeligere passager. De passager er der en del af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 tvit 16 år siden

Fødder er da lækre, skal helt sikkert se den :-)
Gravatar

#2 filmz-Angel Eyes 16 år siden

Virkelig velskrevet og sproglig veloplagt anmeldelse!
Havde faktisk bestilt en rejse til London om to uger, for bl.a. at få mulighed for at fange "Grindhouse" i dens oprindelige udgave, med "Death Proof" og "Planet Terror" vist back to back med de indlagte fake-trailers derimellem.
Men nu er det desværre definitivt: Filmene vises separat i hele Europa, så det er ikke muligt at fange den oprindelige "Grindhouse", som den var tiltænkt (og dermed forsvinder hele konceptet også).
Man må således vente til den kommer på dvd, men der misser man jo også den tiltænkte biografoplevelse... Røv! :(
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#3 filmz-Stuntman 16 år siden

Ser vildt nice ud, skal helt sikkert se den. En Tarantino film er bare et ''must see''
Gravatar

#4 filmz-khelben 16 år siden

Vil der også blive vist falske trailers i europa?
Gravatar

#5 Killkaj 16 år siden

Nej, men men kan da være heldige at den rigtige Grindhouse bliver udgivet på dansk dvd:D
Gravatar

#6 Slettet Bruger [5471229] 16 år siden

Der kommer sikkert noget marathon-halløj, når vi får anden del herovre også, og hvis biograferne vil lokke folk ind til marathon, så får vi sikkert også de falske trailers i pausen...
Gravatar

#7 filmz-gofferoffer 16 år siden

Skal se den her i aften, og jeg ser vildt meget frem til den. Er fan af både Tarantino og Russels tidlige film, hvor han spillede total badass (især Plissken), så jeg glæder mig til at se, hvad de sammen har bedrevet.

Men jeg må indrømme, at konceptet måske ikke er så opfindsomt som Tarantinos øvrige film, men jeg, modsat måske andre, er glad for, at han eksperimenterer rundt i de forskellige genrer.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#8 filmz-Bobojensen 16 år siden

Har lige set den og den er superfed!

Klassisk tarantino med fede dialoger og god action...
Gravatar

#9 mar16 16 år siden

tror seriøst den film er noget være lort. men det vist også meningen. men tror ik rigtig den kan blive et kult når den gør det med vilje. kult film:
braindead
meet the feebles
class of 1984
nightmare before christmas
killer klowns from outer space
creepshow
creepshow 2
bad taste
creeping terror
duellen
a clockwork orange
it
kung fu soccer
kung pow
the texas chainsaw massacre
hvad har alle de film til fælles? de ikke bemærkelsesværdige og de fleste er lavet med et lav budget. og de er alle meget specielle, fordi de stammer fra en instruktørs hoved, hvor det var kun ham der satte grænsen. det ik sikkert at i kender dem alle.
Gravatar

#10 thomasegebaek 16 år siden

Så den for en time siden. Filmen var god, men langt fra tarantinos bedste 5/6

Skriv ny kommentar: