På den anden side bærer “Death Proof” også et udtalt præg af en Quentin Tarantino uden samme afmålte skarphed. Referencerne, de kulturelle og hårdtslående replikudvekslinger og de bevidst indlagte fejl, som Pams (Rose McGowan) bemærkelsesværdige kostumeskift undervejs, er der naturligvis stadig en hel del af, om end ikke med samme hyppighed som tidligere. Med de elementer er “Death Proof” nu engang ganske underholdende, og fraværet skurrer derfor markant i filmens kedeligere passager. De passager er der en del af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Highland Park 16 år siden

#30: Ja, det er hvert fald min personlige favorit blandt de af hans film jeg har set :)
Og så rummer den en af de smukkeste og mest rørende sex-scener jeg nogensinde har set på film... sublimt klippet!
Har altid fascineret mig meget, at noget af det eneste den scene ikke handler om, netop er sex ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#32 mar16 16 år siden

det lyder måske som en løgnhistorie med min ven, men det er det ik. det viste sig at den ramte en nerve lige på sømmet. det en mærkelig frygt. han er bange for noget der kan opfattes som latterligt, men for ham er det ik. kan ik rigtig forklar det.

og ja, jeg kigger tit på imdb, men det der var almen viden. lidt fra dokumentare, imdb, wikipedia og så videre... noget jeg kunne huske i hovedet.

modtag min undskyldning for at lyde arrogant. jeg ønskede bare ikke at lyde så "åh, hvad jeg ved, ved alle da os". jeg hader arroganter selv
Gravatar

#33 mar16 16 år siden

31#
har hørt meget omtale om den specielle scene, men har dog forstået den. skulle have forstået at den er meget, meget speciel.
Gravatar

#34 Highland Park 16 år siden

#32: Jeg tror skam på det. Gør mig ondt med din ven. Er en barsk historie. Men derfor synes jeg nu stadig du skal se filmen. Er virkelig tale om en film, der byder på en unik, individuel oplevelse alt efter hvem der ser den. Er ikke sikkert at du vil reagere ligesom din ven. Det håber jeg da hvert fald ikke... og så får du tilmed mulighed for at tale med ham om den bagefter. Hvem ved, det kan være det måske ligefrem kan hjælpe ham.
Hvad angår det med at være arrogant, så er det helt i orden. Det skal du ikke tænke mere på - jeg kan godt høre det ikke er din mening at lyde sådan. Er en balancegang - kan være svært ikke at falde i grøften ;)
#33: Ja, jeg kan kun opfordre dig til at se filmen. Du vil ikke fortryde det :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#35 filmz-B|aze 16 år siden

#28 du glemte vist at sige at Ed Gein, faktisk er inspirationen til Psycho.

Mht. anmeldelsen synes jeg meningen er fin...tror jeg, men jeg forstår ikke halvdelen af hvad han skriver, hvad er der i vejen med at skrive på dansk. Hvorfor skal skal der abosolut bruges så mange fremmedord? Jeg synes det kommer til at virke snoppet og påtaget.
Kan selvfølgelig også bare være det er mig der er dum.
"Too wierd to live, and too rare to die"
Pas på! Jeg har sort telt i camping!
Gravatar

#36 reelsurvivor 16 år siden

Jeg er af den personlig overbevisning at denne værk var ALDRIG ment at stå alene. Hele conceptet hed "grindhouse" og var ment som en double feature. Og nå man nu ved at Planet Terror er en hæsblæsende zombie film, så er det jo godt med lidt dialog og ikke-konstant-action som i Death Proof. Men filmens tredje akt er ALT det andet værd. Med høj komik og rumlende testosteron. En film som helt klart ikke havde behøvet de ekstra 27 minutter som blev tilføjet for Europa, men som jeg alligevel giver næsten topkarakter. Bravo Tarantino! En imponerende forsøg for at genskabe det gode Grindhouse. Tag ind og se Death Race 2000 i Huset's Bio! Der er ægte Grindhouse at se der i juni måned. Grindhouse længe leve!!!
I've got 6 little friends that can run faster than you.
Gravatar

#37 rammy 16 år siden

Kedelige passager ?! Hvad fanden snakker anmelderen om. Der var ikke et øjeblik hvor kæresten og jeg selv kedede mig - vi var klar til at se filmen for anden gang så snart rulletekster kort over.

Tarantino du er min helt ! Dette er helt sikkert den fedste film jeg har set siden Pulp Fiction. Kitsch’et kliché, fed musik, den superskarpe dialog, amerikanske bigblock muscle-cars og udpenslet vold - what´s not to like ?! Så tag ind og se den, det er virkelig en film man ikke må glip af !
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#38 Benway 16 år siden

Dialogen er, om end velskrevet, ikke på højde med hans tidligere film, persontegningerne er lidt uskarpe og der er et par scener der trækker lidt vel meget ud, men ikke desto mindre synes jeg filmen er super underholdende.

Det er skønt at se Kurt Russel tilbage i rollen som hård negl, som vi kender han fra 80'er filmene, og det her er helt klart en af hans bedste rolle nogensinde. Jeg har lidt en svaghed for film som "Getaway", "Vanishing Point" og "Bullitt", så for mig er det også en stor del af underholdning at se dem bliver refereret til så fornemt. Det er også alle tiders at opleve en rigtig beskidt og veludført biljagt igen, nu hvor vi er blevet så vant til alle de sterile cgi effekter.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#39 filmz-Angel Eyes 16 år siden

#20: Nu var pointen med "Grindhouse" jo ikke at prøve at lave en film, som man hypede som kult allerede inden den udkom (hvilket var tilfældet med den forfærdeligt ringe "Snakes on a Plane"), men i stedet at lave en homage til de gamle exploitation-film som blev vist i 70'ernes grindhouses. Og som du selv siger, så kan en film blive kult - den kan ikke være det fra starten af ;)
Har besluttet at tage ind og se den i aften, når nu jeg ikke kan opleve den originale, tiltænkte version i biffen - men skal nu nok blive en oplevelse alligevel...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#40 filmz-BrotherJack 16 år siden

#39
Snakes var toppen!

Skriv ny kommentar: