På den anden side bærer “Death Proof” også et udtalt præg af en Quentin Tarantino uden samme afmålte skarphed. Referencerne, de kulturelle og hårdtslående replikudvekslinger og de bevidst indlagte fejl, som Pams (Rose McGowan) bemærkelsesværdige kostumeskift undervejs, er der naturligvis stadig en hel del af, om end ikke med samme hyppighed som tidligere. Med de elementer er “Death Proof” nu engang ganske underholdende, og fraværet skurrer derfor markant i filmens kedeligere passager. De passager er der en del af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Kadann 16 år siden

#10 -

Ok, jeg er en kende forvirret. Du skriver at den er langtfra Tarantinos bedste, men giver den alligevel 5/6..? Hvis den bedste kan opnå 6/6, så må "Death Proof" vel nødvendigvis være tæt på den bedste, ud fra karakteren. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#12 Highland Park 16 år siden

"det ik sikkert at i kender dem alle."

#9: Hvad pokker skal det betyde? Jeg kender skam dem alle, og det er jeg også sikker på, at der er MANGE andre herinde, der gør ;)
Bortset fra det, hvad mener du så med at "de ikke bemærkelsesværdige" - ovenikøbet efterfulgt af "de er alle meget specielle"?! Synes du modsiger dig selv meget. F.eks. når du påstår, at det skulle være meningen, at "Death Proof" (som du forventer) er noget værre lort. Sorry, men det giver da ingen mening...
Desuden kan du ikke sætte kultfilm på formel. En film bliver kult. Det er aldrig givet på forhånd.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#13 filmz-Kragmose 16 år siden

Jeg kender ingen af dem han nævner, og har heller ikke set en eneste af dem :P

Jeg tror ikke jeg ser den her film, grundet al den halvfjerdser nostalgi :s
Gravatar

#14 inflector 16 år siden

#13 så må du sq stramme op og komme igang! Langt fra alt han nævner der kult eller godt, men der er par klassikere på listen.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#15 thomasegebaek 16 år siden

#11

Jeg synes ikke det er tarantinos bedste, men jeg synes sgu stadig den var forbandet god, It's going in the book ;-)

Jeg prioterer desuden resten af hans film MEGET højt på min liste.
Gravatar

#16 elwood 16 år siden

#9 der mangler The Blues brother i hvertfald.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#17 Highland Park 16 år siden

#16: Hvordan kan det være, at jeg vidste du ville sige det? ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#18 elwood 16 år siden

#17 det har jeg slet ingen anelse om 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#19 Highland Park 16 år siden

Hmm... ku' være man skulle ændre navn til Ahmed Adoodie ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#20 mar16 16 år siden

12#
for det første, havde jeg ikke tænkt mig at fornærme nogen ved at forvente at de kendte dem alle, for én af dem er 40 år gammel.

når jeg siger at de er specielle, mener jeg at de er anderledes end normale film. ikke at de er noget særligt som man ikke skal gå glip af.

det med at jeg ikke forventer noget stort af den, var min egen personlige mening. det burde jeg naturligvis have gjort opmærksom på og det beklager jeg.

og du har ret. en kultfilm kan ikke bare udråbes. det noget den blir med tiden. jeg har den forståelse at kultfilm sjældent blir vist i store biografer og gør den store opmærksomhed med sig selv som denne. men jeg syntes stilen er herrefed. syns trailerne med det grumsede billede er fucking nice. tror mest at "grindhouse" ideen blir lissom Snakes on a plane. al reklameringen og sådn før den overhovedet får premiere.

16#
pardon, min ven. den havde jeg helt glemt:)

19#
det gør du bare

Skriv ny kommentar: