Jeg glæder mig personligt enormt meget til at se, hvad instruktør Neil Marshall vil kaste sig ud i i fremtiden. Denne særdeles effektive og gennemførte engelske gyser blev et hit i sit hjemland, men fik desværre ikke lov til at folde sig ud på de hvide lærreder i ret mange andre lande. En skam, men filmen fungerer også fint i hjemmestuen, hvor dens klaustrofobiske og påtrængende atmosfære måske endda kan siges at blive intensiveret. Ekstramaterialet er rigtig godt og oplysende, og filmen lyder fremragende. Men den danske dvd-udgivelse byder på en forkert præsentation af billedsiden, som hverken instruktøren eller kameramanden har sagt god for. Dette er naturligvis lidt af en fadæse, og det forhindrer en ellers så glimrende dvd i at opnå en større karakter.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Exitium 18 år siden

æhhhh, det er jo ligesom den der "the cave"
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#22 pulse83 18 år siden

Er DTS-sporet med full bit-rate ligesom på den engelske R2 udgivelse? :)
Excuse me, Flo!
Gravatar

#23 The Insider 18 år siden

DTS-sporet har desværre ikke den samme ultrahøje bitrate som på den engelske (sjældent har man set noget lignende), men forskellen er alligevel minimal. DTS-sporet på den danske udgivelse er også ganske enkelt fænomenalt og et af markedets mest effektive og dynamiske.
War. War never changes.
Gravatar

#24 pulse83 18 år siden

#23 Øv. Tror jeg lejer den danske, og hvis jeg kan lide den, så køber jeg den engelske. Det er altid dejligt med et full bitrate DTS-spor. :) De eneste andre danske udgivelser jeg kan huske der har det, er The Machinist og Passion of the Christ.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#25 filmz-Bruce 18 år siden

Jeg har skrevet om filmen i "What we Saw" tråden.

Den Descent jeg har, den engelske, har 2.35:1 billed og det var klokkeklart, selv i de mørke scener. Lyden var et af de bedste lydspor jeg har hørt, et af de mest effektive til den type film.

Wow!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#26 Hal60 18 år siden

#21 The Cave er bare møg elendig.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#27 chandler75 18 år siden

Utrolig flot film, især dens lille budget taget i betragtning. Jeg synes dog at den første halvdel fungerer bedst, der får man virkelig fornemmelsen af klaustrofobi. De mange mørke scener irriterede mig dog en smule, hvor man kun kan se lyset fra en lommelygte flakke rundt. Det er svært at orientere sig i de scener - men det afspejler jo nok meget godt den egentlige oplevelse.

For min skyld kunne de næsten godt have droppet
monster-elementet, og gjort den mere realistisk alá "Deliverance". Jeg synes det var mere enerverende da de skulle igennem de smalle hulegange, hvor man næsten ikke kunne vende sig rundt, end da de skulle op imod monstrene


Hvordan tolkede I slutningen?
Hun finder i virkeligheden ikke vej ud - det er kun noget hun forestiller sig? Og hvad med datteren og fødselsdagskagen?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#28 El vez 18 år siden

Ja, monster-elementet virkede også unødvendigt på mig, og ikke specielt effektivt.

Hun nåede selvfølgelig ikke ud, men jeg ved ikke med kagen-scenen..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#29 filmz-Bruce 18 år siden

Hun fantaserer selvfølgelig over, at hun slipper ud, men "det evolutionerede grottemenneske" på bagsædet, er et fingerpeg om, at hun for altid vil blive hjemsøgt i sine minder om "episoden".

Læg dertil oveni, at hun har været hjemsøgt i et år efter ulykken, af minder om datteren, så beslutter hun sig for at få gjort en ende på sine egne lidelser og blive "genforenet" med datteren
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#30 filmz-Bruce 18 år siden

Og så var der lige de 3 referencer

Shining: Da de kører i 4 hjuls ud mod skovene. Måden det er optaget ovenfra.

Alien: Hun kigger op af hule nedgangen, mens vandet siler ned.

The Thing: Carpenters elektroniske score.


Og så fra et godt interview:

Interview med Neil Marshall

So what are your top five horror films?

Ooh... Well, I'm a massive fan of John Carpenter, so certainly The Thing. I'd probably put The Thing, The Fog and Halloween in there, straight away. Great horror films. I also love Alien and The Shining. In terms of creating horror that sticks in your mind, they do it.

Do you ever get tempted to allude to them in your films?

Oh there's loads of in-jokes to Deliverance and The Shining and Carrie and all sorts. They're a bit more subtle than they were in Dog Soldiers. I can't help doing that. To me it's paying homage to these films I completely admire. It's paying them respect.

Are you tempted to branch away from horror for your next project?

Yeah, I've got a sort-of action thriller World War II film in the works. It's Die Hard meets Remains of The Day if you can picture that. I'm working on that, hopefully that'll be the next project, and then I'll return to horror at a later date. I've got plenty of other horror ideas. I want to come back and do a twist on the zombie genre.


Mere godt
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: