Den 6. sæson af “Dexter” er hverken dens bedste eller dens værste. Den er måske ikke nær så helstøbt som seriens bedste årgange, men man keder sig aldrig – især ikke i selskab med seriens evigt fænomenale hovedrolleindehaver, Michael C. Hall. Både seriens billed- og lydside imponerer på Blu-ray, men det havde været rart med lidt mere (og mere dybdeborende) ekstramateriale på udgivelsens fire skiver. Fans bør under alle omstændigheder føje seriens 6. sæson til samlingen, mens uindviede sjæle bør lægge ud med at investere i seriens første årgang og derefter arbejde sig frem mod de senere. Øjeblikkeligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Aggeri 11 år siden

At sige niveauet stiger i sæson 7 er mig en gåde, det er absolut den værste sæson jeg har set fra producerne af Dexter i lang tid. Jeg tillader mig at kopiere hvad jeg skrev på et andet forum. Der er en god mængde spoilers i, så lad være med at læse medmindre i har set serien. Men efter min mening, så var sæson 1 og 2 af Dexter de absolut bedste, og derefter har det kun gået ned af bakke.

Serien har taget et ordenligt dyk i den elendige retning med den her sæson. Den her sæson er simpelthen så elendig, at jeg næsten ikke begriber det. Den prøver på alt for mange ting på alt for lidt tid, muligvis den mest rodet affære jeg har set i længe, og jeg overvejer om jeg overhovedet skal se den næste sæson.

Altså, man starter med at introducere the Kaskhas som en form for main villain for sæsonen, hvilket egenligt fungerer "ok" grundet godt skuespil fra Ray Stevenson, men derefter, at man lidt over halvvejs inde vælger at smide hele det ud af vinduet, og introducere en short "villain" i form af Brandmands douchebaggen, for lige at spilde 2-3 afsnit med noget fuldstændig ligegyldigt, er mig en gåde.

Derudover har vi kærlighedserklæringen fra Debra til Dexter, som for mig burde være en enorm stor ting i hele aspektet mellem de to, den bliver lynhurtigt skøjtet til side på omkring 10 minutter, også hører vi aldrig til det igen, altså jesus fucking christ det er bad writing. Vi snakker om major plot development mellem hovedkarakteren og en anden kæmpe rolle.

Vi ved også at the Kashkas er en rimelig badass mob group, men at de lige mister deres mainman i Miami er åbenbart ligemeget?(Quinn som dræber George). Der burde jo være en form for retaliation fra deres side af. Og skal det bare stå hen i det uvisse at Quinn altid har været en crooked cop? Og oh my god, den måde hvorpå de 2 lejemorderer dør på, som oprindeligt skulle dræbe Isaak, er også elendig.

Og dont get me started med Hannah altså, jeez. Hvis de skulle have lavet en fed historie ud af hendes attack på Deb, burde de have lavet det sådan at Debra havde overdosed sig selv for at få ram på Hannah. Nu ser vi en eller latterlig plante(Deadly or not?) hos Dexters hus, som er det eneste vi har at gå efter til næste sæson.

Det bedste ved forrige sæson var de sidste 10 sekunder af de sidte afsnit, det bedste ved denne, ja der er sgu ikke mange højdepunkter. Men det er vel hvad der sker, når man kører så lang tid uden for de originale værker.

Mht. til La Guertas død, skal i sgu nok ikke være bekymret for at den rygende pistol ender hos Deb. Dexter er lab geek og skal nok får spoilet lidt med the evidence.

Den eneste som muligvis vil kunne føre et ridt mod Dexter nu, vil være Captain Tom Matthews, pga. omstændighederne. Men La Guertas død kunne jo muligvis forklares ud fra at hun kom for tæt på morderen af dexters mor, og at hun dermed legede med ilden.
Gravatar

#12 Zombi 11 år siden

Nå for mig var "Nebraska" måske seriens værste afsnit til dato. Det virker fuldstændig malplaceret og set i bakspejlet virker den faktisk ligegyldig. Jeg købte heller ikke Dexters opførsel i lige netop det afsnit, jeg synes simpelthen det var dårlig skrevet og kom lidt ud af det blå.

Resten af sæsonen fandt jeg okay, den var da i det mindste bedre end 5. sæson, og Mos Def gjorde det egentlig rigtig godt.

Mos Def skulle bare have haft endnu mere spilletid.
Gravatar

#13 Kyllingebenet 11 år siden

# 11

Jeg er faktisk enig i alt det du skriver om sæson 7 - jeg synes godt nok at den virker random og usammenhængende - tempoet er helt forskruet. Det må nok være den dårligste sæson til dato.
Gravatar

#14 elwood 11 år siden

Hehe kan godt li det blir kaldt en elwood runde nu her, når det ikke var mig der startede ud med det :)

Men tak jeg er beæret.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15 cronick 11 år siden

Zombi (12) skrev:
Nå for mig var "Nebraska" måske seriens værste afsnit til dato. Det virker fuldstændig malplaceret og set i bakspejlet virker den faktisk ligegyldig. Jeg købte heller ikke Dexters opførsel i lige netop det afsnit, jeg synes simpelthen det var dårlig skrevet og kom lidt ud af det blå.


Sjovt som man ser og får forskelligt ud af nogle serier/afsnit. "Nebraska" var for mit vedkommende højdepunktet i den sæson. Jeg er som sådan ligeglad med, at forløbet i dette afsnit ingen relevans havde for den overordnede handling for sæsonen - den var alligevel ikke særlig interessant for mit vedkommende.
Men at få et afsnit mere med Rudy, var noget jeg på forhånd havde tænkt over og håbet på, men ikke forestillet mig, de ville køre endeligt i stilling. Og et gensyn med Jonah er heller ikke at forglemme, hvor det lykkedes dem at skabe en kortvarig stemning af Trinity igen.


Med hensyn til sæson syv, vil jeg egentlig ikke bruge tid på at forklare, hvorfor denne er betydeligt bedre end sine to forgængere (det er selvfølgelig også subjektivt), men blot konstatere at sæsonen generelt har fået en noget højere rating på IMDB end disse. Så helt elendig kan den vel næppe være.
Gravatar

#16 JimmyLarsenDamsgaard 11 år siden

Fin anmeldelse, dog finder jeg det en smule irriterende, med denne udvanding af ordet udmærket. Det er jo netop ikke en sæson der udmærker sig på nogen måde. Den er middel god er ikke lig med udmærket.
Undskyld, jeg ridder lige en tur på min kæphest. :-P
Gravatar

#17 Riqon 11 år siden

#14 - Men var dig, der startede ud med at gøre det i forummet, hvis jeg husker ret? Selv om det jo plejede at være fast inventar i anmeldelserne (savner de dage lidt).
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#18 Riqon 11 år siden

Mos Def gør for resten også et aldeles glimrende job i "The Woodsman", så jeg er helt enig i anmeldelsens ord om, at han ikke bare er endnu en rapper.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#19 The Insider 11 år siden

Og han gjorde også en god figur i "Monster's Ball", selvom det var en mikroskopisk birolle. Selv P. Diddy gjorde det godt i "Monster's Ball", og Ice Cube er jo badass i "21 Jump Street". Rappers for the win!
War. War never changes.
Gravatar

#20 bredbjerg 11 år siden

det giver altså ingen mening at sige at serien er både udmærket og ujævn. at noget er ujævnt betyder at man ikke kan sætte nogle anmærkninger på fordi det er perfekt, så det er meningsløst også at sige at serien er ujævn.

Skriv ny kommentar: