Den 6. sæson af “Dexter” er hverken dens bedste eller dens værste. Den er måske ikke nær så helstøbt som seriens bedste årgange, men man keder sig aldrig – især ikke i selskab med seriens evigt fænomenale hovedrolleindehaver, Michael C. Hall. Både seriens billed- og lydside imponerer på Blu-ray, men det havde været rart med lidt mere (og mere dybdeborende) ekstramateriale på udgivelsens fire skiver. Fans bør under alle omstændigheder føje seriens 6. sæson til samlingen, mens uindviede sjæle bør lægge ud med at investere i seriens første årgang og derefter arbejde sig frem mod de senere. Øjeblikkeligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 The Insider 11 år siden

#20 (og til dels #16), jeg går ud fra, at du i "at noget er ujævnt betyder" ville have skrevet "udmærket"? I så fald kan jeg via Dansk Sprognævn bekræfte, at "udmærket" for længst er blevet et adjektiv, der enten kan referere til en ting, "som er usædvanlig god og fuldt ud tilfredsstillende" eller "som er god nok, men kunne være bedre" :-) http://www.ordbogen.com/opslag.php?word=udm%C3%A6r...
War. War never changes.
Gravatar

#22 Riqon 11 år siden

Udmærket er blevet udvandet over årene, ja. Det er sprogets udvikling (eller afvikling), og det er ikke (bare) Johans fortjeneste.

Jeg kan godt følge kritikken i forhold til pace, når det gælder sæson 7. Men samtidig, så var det et godt brud på skabelonen og gjorde serien mere uforudsigelig (hvilket den trængte til). Og faktisk synes jeg, afsnittene bedre har kunnet stå alene i denne sæson. Jeg fandt det positivt afvekslende med mindre fortællinger frem for én makrofortælling, der så dikterede sæsonens gang. Jeg er tilbøjelig til at mene, sæson 7 var omtrent lige så god som sæson 4 (med Trinity-morderen), dog ikke lige så god som sæson 1 og 2.

Og væsentligt bedre end sæson 6, som anmeldelsen handler om. Særligt det arbitrære fokus på religion irriterede mig. Mange af diskussionerne er naive og overfladiske - det er alt, alt for åbenlyst, at forfatterne har sat sig ned og sagt: "Okay, lad os tage religion som sæsonens tema, bare for sjov. Nogle idéer?" Resultatet er underligt forceret og passer slet ikke ind i Dexter-verset, og mange af Dexters tanker og spekulationer om emnet fremstår ufatteligt hule og utroværdige. (Religion behandles væsentligt bedre og med større indsigt i en serie som Homeland, uden at de to serier kan sammenlignes i øvrigt.)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#23 Lord Beef Jerky 11 år siden

Sæson 1 - 10/10
Sæson 2 - 9/10
Sæson 3 - 9/10
Sæson 4 - 10/10
Sæson 5 - 4/10
Sæson 6 - 5/10

Har hørt gode ting om den seneste sæson, så jeg håber det er blevet bedre end de to sidste.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#24 Joeyvind 11 år siden

Elsker Dexter, men denne sæson var udentvivl den svageste.. Er generelt enig i anmeldelsen, men dog nagre det mig endnu en gang, at Colin Hanks altid formår at ødelægge så meget med hans irriterende ringe skuespil.. Langt hen af vejen fungere denne sæson udmærket, men Hanks som antagonist er simpelthen utroværdig og havde gættet den endelige plot twist for længst.. Fandt ellers både sæson 5 og 7 for værdige efterfølgere..
"You can shoot my body full of holes but you can't kill the spirit of rock 'n roll Baby"..
Gravatar

#25 zamm- 11 år siden

Kan også godt li' Dexter! Glæder mig til en gang at se sæson 6 og 7 ;)

Men synes der er lidt for mange spoilers... specielt den med Rita!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#26 Kyllingebenet 11 år siden

zamm- (25) skrev:
Men synes der er lidt for mange spoilers... specielt den med Rita!


Er det ikke også derfor at anmeldelsen starter ud med disse linier:

"Før jeg tager ordentligt hul på denne anmeldelse, vil jeg lige slå fast, at hvis du endnu ikke har givet dig i kast med tv-serien "Dexter", bør du øjeblikkeligt opstøve dens første, blændende sæson og give den en velfortjent chance. Derudover bør du også skippe denne anmeldelse, for selvom jeg naturligvis aldrig kunne finde på at afsløre nogen af de store twists eller højdepunkter i føljetonens 6. årgang, så er det svært at dissekere den uden at røbe visse begivenheder fra de foregående sæsoner"

At læse anmeldelsen efterfølgende sker på eget ansvar.
Gravatar

#27 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Alle sæsonner ligger på Netflix UK
Doctor Last Warning
Gravatar

#28 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Har netop afsluttet sidste sæson.Ubehagelig slutning. Når man selv har børn, er det ret virkningsfuldt, at se Dexter
sidde og se tomt ud i luften, efter at have opgivet alt inklusive sin søn. Han har intet mere og er bare en tom skal, der vil blive gammel alene.
Doctor Last Warning
Gravatar

#29 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Spoiler alert: Om baggrunden for slutningen...

http://screenrant.com/showtime-dexter-death-season...
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: