Den 6. sæson af “Dexter” er hverken dens bedste eller dens værste. Den er måske ikke nær så helstøbt som seriens bedste årgange, men man keder sig aldrig – især ikke i selskab med seriens evigt fænomenale hovedrolleindehaver, Michael C. Hall. Både seriens billed- og lydside imponerer på Blu-ray, men det havde været rart med lidt mere (og mere dybdeborende) ekstramateriale på udgivelsens fire skiver. Fans bør under alle omstændigheder føje seriens 6. sæson til samlingen, mens uindviede sjæle bør lægge ud med at investere i seriens første årgang og derefter arbejde sig frem mod de senere. Øjeblikkeligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Brodersalsa 11 år siden

Meget velskrevet anmeldelse, Johan!
Er næsten enig, den har sine mangler og er ikke på højde med sæson 1,2,4 og 7 (som lige er afsluttet), men heller ikke nede på sæson 3 og 5's niveau som jeg ser som de svageste :)
Alle som ikke er kommet i gang med serien endnu, hvad venter du på?
Gravatar

#2 The Insider 11 år siden

Tusind tak! :-) Og godt at høre, at niveauet stiger i sæson 7, glæder mig til at tage hul på den :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 HonoDelLoce 11 år siden

Sæson 7 er helt sikkert en af de bedre. Ikke helt på niveau med sæson 1 og 4, men tæt derefter.

Sæson 6 var sådan en mærkelig mellemting, synes jeg. Der blev gravet lidt dybere i Dexters morale (og hans egen forståelse heraf), men mange interessante idéer blev for hurtigt afviklet og kom ikke til at fylde så meget, som jeg havde håbet på. Omvendt kom der aldrig rigtigt kød nok på skurken(e) til, at de blev voldsomt interessant, og udover et enkelt mord (engle-scenen) er den del af historien faktisk mere eller mindre gået i glemmebogen for mig her lidt over et års tid efter at have set sæsonen.

Til gengæld leverer den en af de bedste cliffhangers længe set i sæsonens sidste afsnit :D Det var yderst pinefuldt at vente så længe på sæson 7 startede :D

Hvor sæson 1 og 4 får rene 10-taller af mig, så må sæson 6 lande på et 7-tal.. Og sæson 7 i øvrigt et meget stort 8-tal.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 Collateral 11 år siden

Som jeg lige har vundet på DVD :D Dog lidt ærgerligt at det ikke blev til blu-ray i konkurrencesektionen, særligt når udgivelsen får så flot en anmeldelse med på vejen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5 Riqon 11 år siden

Jeg prøver en Elwood runde...

Billede 1
"Jeg synes faktisk den badehætte klæder dig. Og den er på tilbud denne uge!"

Billede 2
"Men hvorfor valgte de Haley Joel Osment? Jeg skulle have spillet Forrest Gump Jr.! Mig!" *snøft*

(Hmm, jeg tror jeg går over til engelsk...)

Billede 3
Dexter: "If this comes back positive, we will have established as a fact that it was stomach gas that exploded which in turned caused his head to fall off."
Debra: "Shitfucking Christ, that's unbelievable! (I love you)"

Billede 4
"Yes, Travis, kill them, and then the End will come! So say we all!!"

Billede 5
Black dude: "That Movember shit wasn't working for me, so, eh, you know, I went with second best ... ya digg it?"
Dexter: ...
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#6 The Insider 11 år siden

Haha, kunne sagtens forestille mig Mos Def fyre #5 af :-)
War. War never changes.
Gravatar

#7 Riqon 11 år siden

Mos Def!! Hans navn havde forlagt sig, så nu blev han "black dude" i stedet ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#8 HonoDelLoce 11 år siden

Riqon (7) skrev:
Mos Def!! Hans navn havde forlagt sig, så nu blev han "black dude" i stedet ;)


Så du læste ikke anmeldelsen men kiggede blot billeder ? :D

Hvor gammel var det du var ? :P
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9 Riqon 11 år siden

HonoDelLoce (8) skrev:
Hvor gammel var det du var ? :P


Hmm, er det et trick-spørgsmål? Hint: Jeg kunne være nogens barn herinde, hvis min mor vel at mærke havde dårlig smag. :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#10 HonoDelLoce 11 år siden

Det kan vi da godt kalde det ! :P

Vi kan også kalde det en dårlig joke ;-)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: