I sidste ende er Tim Storys “Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer” en tomhjernet farvelade, der glimtvis imponerer gluggerne, men aldrig gør sig alvorlige anstrengelser for at overraske. Selvom filmen i en eller anden udstrækning lever op til sine egne superheltepræmisser, så ville det måske have pyntet med bare en smule mere fantasi.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 enfilmnørd 16 år siden

Skidt, havde lidt håbet det blev en okay film, Silversurfer er jo med. Når, skal nok ind og se den alligevel.
Forummet her giver den jo heller ikke et entydigt dødsstød
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#22 Slettet Bruger [3497108099] 16 år siden

Når jeg nu hører om 2'eren, som jeg rent faktisk ikke har tænkt mig at se, så checkede jeg lige hvad jeg egentlig gav 1'eren som jeg husker tilbage på som rimelig dårlige:
4/10 (på IMDb) - Hvad? Jeg troede rent faktisk den var dårlige.

Men efter at have set traileren for 2'eren og læst hvad folk siger om den (inkl. anmeldelser), så vil jeg ikke se den.
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#23 filmz-Kragmose 16 år siden

en masse (ekstremt ringe) oneliners fra Human Torch.


Det er også den ene store grund til at jeg ikke har meget tiltro til den her film. Jeg kan stadig huske den kvalmende fornemmelse jeg fik omkring filmen da jeg første gang så traileren: "I just bought this tux." Denne replik afspejler mine forventinger til filmen.. desværre..
Gravatar

#24 Slettet Bruger [3188373594] 16 år siden

#23: Ikke at forglemme, da han fuldstændig stopper op og udbryder, "Oh, that's cool", da sølvfyren glider igennem en bygning. Denne og din nævnte one-liner var nok til, at jeg for længst afskrev denne film.
Gravatar

#25 Slettet Bruger [2252809197] 16 år siden

#23: Den oneliner, som du nævner, er ennda blevet skiftet ud med en anden (og værre) af slagsen - "But this is Dolce"...
Gravatar

#26 Smurf 16 år siden

Heh. Syntes nu etteren var fin underholdning - men har nu også en svaghed for farvestrålende, tynde og ufrivilligt morsomme blockbusters (The Core f.eks.) Kan sagtens se at de ikke er kvalitet, men læner mig bare tilbage, tager de kritiske briller af, og lader mig underholde - skøn ting at kunne
We can't stop here! This is bat country!
- Fear and Loathing in Las Vegas
Gravatar

#27 filmz-Aras 16 år siden

Jeg så for første gang 1'eren og 2'eren i streg i går - og jeg må da indrømme, at jeg blev positivt overrasket! :-) Jeg synes Fantastic 4 er ligeså god som f.eks. Spiderman.
Jeg er ret sikker på at, hvis man kan lide den første, så kan man også lide den anden. Desuden synes jeg ikke, at humoren var specielt plat i filmene. Det skaber en meget god effekt i stedet for de (sædvanlige) død-alvorlige superhelte-film! Mellem 4-5 stjerner herfra!
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#28 Twister 16 år siden

#27 jeg giver dig helt ret. jeg synes det var en fed film. Som Aras siger så er det rart at se en superheltefilm der ikke tager sig selv så sindsygt alvorligt (superman, Batman, Spiderman osv.)
jeg synes også humoren fungerer fint. Actionen var virkelig sej og godt sammensat.
silver surfer var cool og hans rolle i filmen fungerede fint.

Konklussion: en stærk forbedring siden Fantastic four 1 og jeg kan stærkt anbefale at man tager ind at ser den hvis man trænger til en god omgang humor og action. 4.5/6 stjerner herfra.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#29 The Duck 16 år siden

#26 du mangler et "'t" i din note:P

Filmen syntes jeg var ok, men så heller ikke mere, små 3/6.
Gravatar

#30 Benway 16 år siden

Jeg havde ganske vist meget lave forventninger til denne film efter den første, men hold da op, jeg synes godt nok den var frygtelig. Ioan Gruffudd og Jessica Alba har virkelig ingen kemi (pudsigt nok er der langt mere seksuel spænding mellem Alba og Chris Evans - hvilket gør deres søskendeforhold lidt foruroligende). Surferen ligner og opfører sig som en effekt, og undervejs bliver man udsat for vitser, der ville passe bedre til en Cirkleline-film. Puha.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: