Kigger man helt nøgternt på “G.I. Joe – The Rise of Cobra”, formår Stephen Sommers mildest talt ikke at få blot et middelmådigt resultat ud af hverken det enorme budget, et potentielt velfungerende plot eller skuespillerne. Der er altså tale en ret skidt film. Trods et par enkle flotte actionscener er der intet at komme efter. Vil man se en film i samme genre er biografpengene bedre brugt på enten “Transformers: De faldnes hævn” eller “Crank 2: High Voltage”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 The Insider 14 år siden

#30, helt afgjort. Hvem sagde finanskrise?
War. War never changes.
Gravatar

#32 Kviesgaard 14 år siden

#30

Skal man have dårlig smag for at have penge?!?!


Spørg Michael Bay.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#33 Outbound Sith 14 år siden

Hvor kommer alt det her "Joe bashing" fra???

I får mig ikke til at sige, at det er en god film, men det havde jeg ved grød heller ikke forventet! Jeg havde forventet en slå-hjernen-fra film: vildt overdrevet, helt urealistisk og meget støjende, men med underholdende action og fede effekter, og det var i store træk, hvad jeg fik.

Der var selvfølgelig de obligatoriske ting: Token unfunny black guy, ignorering af naturlove og plothuller på størrelse med Rundetårn, men det var okay, for det var forventet.

Jeg ved ikke helt, hvor The Insider har set de ekstremt ringe effekter henne. Okay, noget af det så lidt dodgy ud, men i det store hele synes jeg det holdt. Det lyder måske lidt som en dårlig undskyldning, men flere af de steder, hvor effekterne haltede lidt, lignede det mest af alt et tegneserie-univers eller nogle plastik-agtige "Small Soldiers"-kloner der hoppede rundt - men det er jo tro mod forlægget. :)

Og så fik jeg oven i købet over et minut med Rachel Nichols på løbebånd! :D
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#34 elwood 14 år siden

Pffft.

I'll Prefer Kristen Bell anyday

[url= til Kristen[/url]
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#35 colette 14 år siden

Jeg har hørt, at det skulle være den mest militær liderlige film siden Top Gun. Det er ikke ligefrem noget der tiltaler mig.
Gravatar

#36 evermind 14 år siden

#33 Min vurdering er at finde i "What we saw"-tråden, hvoraf det også fremgår, at jeg havde et par meget sjove timer med de dér Joes, men jeg er enig med folk i, at effekterne (i hvert fald sine steder) er temmelig ringe. F.eks. en vis isbjørn, de efter alt at dømme havde lånt af enten Coca Cola-koncernen eller Nordisk Film. :P

Ankomsten til The Pit i ørkenen er også noget af dét, de var sluppet temmelig ræddeligt fra.

Egentlig er der desværre en lidt generel tendens til dårlig CGI i Sommers' film. Tag bare de uhyrlige effekter i The Mummy Returns med oasen og kampen mod Scorpion King ... :S
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#37 The Insider 14 år siden

Yup, Sommers film er sgu ikke for heldige, når det kommer til CGI. Åha, øjeblikket hvor Scorpion King dukker op til sidst i Mummy Returns får mig stadigvæk til at le :-) Til spørgsmålet om, hvor jeg personligt så de dårlige effekter, så var det i øvrigt i samtlige scener, hvor CGI-effekter indgik.
War. War never changes.
Gravatar

#38 elwood 14 år siden

Scorpion King?

Er det ikke bare sådan The Rock ser ud til dagligt ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#39 qel-droma 14 år siden

Jeg kommer næsten lige fra biograffen og havde på baggrund af anmeldelsen og bashingen på denne side forventet et langt større omgang makværk end det er tilfældet med denne film. Middelmådigt/dårligt skuespil - check, dårlig CGI - check (dog kun udvalgte steder - ikke så slemt som mange får det til at lyde herinde), Latterlige brud på naturlove - check, Irriterende Marlon Wayans - Check (men ikke så voldsomt som man med rette kunne forvente af netop den herre). Idiotisk plot - egentlig ikke så slemt som jeg havde forventet efter anmeldelsen.

Ophavet er legetøjsfigurer, som er lavet uden nogen grad af fællestræk fra alle kanter og hjørner af verdenen med vilde og urealistiske våben og teknologi på alle kanter og planer. Herudover vil enhver der har læst bare lidt af de gamle tegneserier vide, at det overdrev historierne foregår på i disse, sagtens kan matche filmens plot. På den baggrund mener jeg at anmeldelsen tegner et portræt, som gør filmen værre end det egentlig er. Hvad havde I helt ærligt forventet???

Jeg var godt underholdt, hvilket jeg ikke havde forventet. Ikke dermed sagt at filmen ikke kunne være MEGET bedre og heller ikke sagt at vi havde været langt bedre stillet med, hvis Stephen Sommers aldrig havde været i nærheden af filmen, men et Total Loss er den heller ikke. 3 ud af 6 stjerner i min bog
Are you not entertained!?!
Gravatar

#40 Outbound Sith 14 år siden

#34 You're preaching to the choir here! :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: