Fordi “Hide and Seek” er så forudsigelig, går gyset fløjten, og resultatet er en kedelig film, som næsten udelukkende er gearet mod den afsluttende kovending. John Polson forsøger konstant at manøvrere uden om de mange plotpunkter, som truer med at afsløre hans svage historie, og det medfører at filmen virker enormt konstrueret. Der er simpelthen mere regnestykke end gyserfilm over den. Og det er en skam, for med så gode skuespillere som Robert De Niro og Dakota Fanning på rollelisten, har der uden tvivl været grundlag for at skabe en både troværdig og effektiv gyserfilm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Hasselguff 19 år siden

#10 -

Hehe. Det var en smutter. Tak for hjælpen. :)
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#12 jessup 19 år siden

på trods af faren for at lyde uviden - er Herring ikke en likør(hvad har det med vild ledelse at gøre?) og i så fald er det særligt dårligt hvis den er rød?
This is just until June
Gravatar

#13 chandler75 19 år siden

"Red herring" (rød sild) er et engelsk udtryk for 'vildspor'.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#14 filmz-zanoan 19 år siden

Udmærket anmeldelse. God argumentation og uddybende artikulation.

Har ikke selv set filmen, men kan mærke jeg ikke skal forvente det vilde. Glæder mig dog til at se Dakota, men især DeNiro i denne her rolle.
_______________________________________
"A truth that is told with bad intents beats all the lies you can ever invent" - William Blake
Gravatar

#15 Tylerdurden 19 år siden

Har just set "Hide and Seek" Og jeg må sige at jeg gik ind i biffen med meget små forventninger. Men jeg blev vildt overrasket! Det er faktisk en rigtig, rigtig effektiv thriller. Okay den er måske lidt lang tid om at komme i gang, men den leverer til gengæld til slut. Dakota Fanning spiller solidt og Robert DeNiro spiller bedre end han har gjort i meget lang tid.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#16 filmz-Angel Eyes 19 år siden

15:
Robert DeNiro spiller bedre end han har gjort i meget lang tid.
: Øh ja, det er vel heller ikke så svært at overgår 'pragtpræstationer' som i Meet the Parents, Godsend, Analyze this, 15 minutes etc, etc.
Den mand burde ta og læse manuskriptet inden han medvirker i film, for "Hide and Seek" er nok den værste omgang hø - minus logik, dårligt påtaget twist og mere til grin end skræmmende!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#17 filmz-m-j 19 år siden

Var inde og se den i biffen og ja, den film var da lige til at lukke op og skide i, ikke engang Robert DeNiro kunne trække filmen op, da hans karakter simpelthen var for tynd i længden...
Gravatar

#18 Tylerdurden 19 år siden

# 16 + 17.
Jeg er bestemt ikke enig. Den skaber en steming og bygger langsomt op. Det er ikke en "Ring 2" eller "Dawn of the dead" agtig gyser. Meget af uhyggen i "Hide and Seek" bliver skabt i "stilheden" så at sige. IMO er dette den film Robert Zemeckis prøvede at lave med "What Lies Beneath".
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#19 filmz-Angel Eyes 19 år siden

IMO er dette den film Robert Zemeckis prøvede at lave med "What Lies Beneath".

Så var det da heldigt at det ikke lykkedes for ham ;) Selvom slutningen er tynd i WLB så er det ingenting i forhold til det fadæse H&S leverer - god gyser? Absolut ikke! Godt twist? På ingen måde, men derimod inkonsekvent og direkte misvisende! Har producenterne og instruktøren overhoved læst manuskriptet igennem inden de satte sig for at lave dette makværk?? Nærmer sig en forbrydelse mod filmhåndværket - men hvad, "Saw" formåede jo at gøre det samme... will it never end????
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#20 Tylerdurden 19 år siden

#19 Don't watch horror movies...
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?

Skriv ny kommentar: