Fordi “Hide and Seek” er så forudsigelig, går gyset fløjten, og resultatet er en kedelig film, som næsten udelukkende er gearet mod den afsluttende kovending. John Polson forsøger konstant at manøvrere uden om de mange plotpunkter, som truer med at afsløre hans svage historie, og det medfører at filmen virker enormt konstrueret. Der er simpelthen mere regnestykke end gyserfilm over den. Og det er en skam, for med så gode skuespillere som Robert De Niro og Dakota Fanning på rollelisten, har der uden tvivl været grundlag for at skabe en både troværdig og effektiv gyserfilm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hal60 19 år siden

Syntes heller ikke den var særlig god, så er faktisk ret enig med anmelderen; men både De Niro og Fanning var fantastiske i deres roller, så det er lidt syndt...


Kunne have været meget bedre...
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#2 filmz-Proximus 19 år siden

Det lyder ikke som en film der er værd at bruge tid på, før den ender på DVD-hylderne til 99,95 kroner.

Jeg er spændt på at se Dakota Fannings udvikling over de næste par år. Hun klarede det rigtig godt i "Man on Fire", og udfra anmeldelsen har hun også klaret denne film godt. Hun bliver helt klart en børneskuespiller der skal holdes øje med.
Gravatar

#3 Outbound Sith 19 år siden

Er jeg den eneste, der er lidt nervøs for, at Dakota Fanning når at brænde ud alt for tidligt "Drew Barrymore-style"? Hun har jo mildest talt travlt i øjeblikket...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#4 JannikAnd 19 år siden

#3

Nej, jeg er enig. Desuden synes jeg, hun er totalt overvurderet på dette site. Jeg synes altid, hun castes i roller, hvor hun bare skal være hysterisk og irriterende, og det er sgu for nemt.
Gravatar

#5 Outbound Sith 19 år siden

#4 Arh... Hun er muligvis irriterende, men hun er sgu ikke hysterisk i film som "I Am Sam" eller "Taken" (ikke en film, I know). Jeg har ikke set "Hide And Seek", men min fornemmelse siger mig, at hun også spiller meget afdæmpet i den...

Lidt ligesom Haley Joel Osmond i "Den 6. Sans".
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#6 Nikmi 19 år siden

Jeg blev lidt overrasket over hvad du gav den fordi synes du lød glad for filmen i den anmeldelse :P men pludselig skiftet du stemning. skrev du anmeldelsen imens du så filmen? :P
Gravatar

#7 JannikAnd 19 år siden

#5

Har ikke set "Hide and Seek", men hvis det er rigtig, hvad du siger mht hendes skuespil, så går det da i den rette retning.
Gravatar

#8 ks 19 år siden

Jeg synes nu hun gør det fremragende. Og hun er da bestemt ikke hysterisk og irriterende i 'Man on Fire', hvor jeg synes hun laver en fantastisk præstation, der absolut placerer hende i samtidens top3 over børneskuespillere. At sige hun er en, som skal holdes øje med er nu også forkert. Vi har jo allesammen fået øje på hende, og der er vist efterhånden ingen tvivl længere om, at hun er et lysende talent.

Mht. til filmen, så er jeg noget ærgelig over de dårlige anmeldelser her, og andre steder for den sags skyld. Selve plottet lyder ellers foruligende og interessant, men der er åbenbart gået noget helt galt. Ellers en film jeg havde glædet mig meget til.
Gravatar

#9 filmz-Angel Eyes 19 år siden

Mage til inkonsekvent og talentløs plokonstruktion skal man lede længe efter. "Hide and Seek" er på trods af Fannings glimrende præstation en fadæse af dimensioner, og at det manuskript nogensinde har fået lov til at blive filmatiseret er et under! Den er hverken uhyggelig, spændende eller bevægende og dens måde at skide på samtlige spilleregler bare for at drive publikum rundt i manegen er dybt utilgiveligt - møg!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#10 rasser 19 år siden

Til anmelderen:

Det hedder "red herring". :)

Nu når folk generelt er så gode til at rette hinandens småfejl. :)

Skriv ny kommentar: