Fordi “Hide and Seek” er så forudsigelig, går gyset fløjten, og resultatet er en kedelig film, som næsten udelukkende er gearet mod den afsluttende kovending. John Polson forsøger konstant at manøvrere uden om de mange plotpunkter, som truer med at afsløre hans svage historie, og det medfører at filmen virker enormt konstrueret. Der er simpelthen mere regnestykke end gyserfilm over den. Og det er en skam, for med så gode skuespillere som Robert De Niro og Dakota Fanning på rollelisten, har der uden tvivl været grundlag for at skabe en både troværdig og effektiv gyserfilm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-m-j 19 år siden

28

Det ved jeg skam godt, men den ligger op til at det er noget mystisk og forfærdeligt der sker i det hus, og når jeg siger sådan så mener jeg i traileren... men selvf er traileren altid det bedste af en film :) men hvad jeg prøver at sige er at man har set sådan slags film 100 gange før, jeg synes bare den lå op til noget helt andet end hvad den egenligt var, præcis ligesom THE VILLAGE
Gravatar

#22 El vez 19 år siden

#19 Ok jeg holder mig væk, det er da helt sikkert. Saw var jo helt igennem totalt og gennemført forfærdelig på alle mulige måder.

Næh det kan godt være jeg har sagt det før, men de bedste gysere i nyere tid er nu de asiatiske, der er ikke noget fra USA de sidste 10 år der har kunnet måle sig med A Tale Of Two Sisters, Dark Water og Ringu efter min mening..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#23 filmz-niev 19 år siden

Endnu engang en latterlig anmeldelse herinde... Dette er uden tvivl en af de fedeste film jeg har set længe... Fatter virkelig ikke jeres anmeldere herinde...
Gravatar

#24 filmz-Kadann 19 år siden

#23 -

Det er ellers ikke svært at forstå: De har en anden mening om film end du har, og så er den jo ikke længere.

Du kan jo evt. komme med lidt argumenter for hvorfor anmeldelsen er latterlig udover "Dette er uden tvivl en af de fedeste film jeg har set længe...", så er der jo rent faktisk en mulighed for at bruge filmz.dk til diskussion, som er et af sidens primære formål.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#25 filmz-niev 19 år siden

Jamen hele den intense stemning også det sidste twist der kommer i slutningen.. Den har en lidt lang start men pludselig glemmer man hele omverdenen...

#26 19 år siden

Er lige kommet ud af biffen. Den var ok i starten, men lige så snart alle karaktererne var introduceret (ca. halvvejs) var det desværre meget let at regne plottet ud. Det er set før i fx.
Never Talk To Strangers

og
Memento


Jeg blev i hvert fald ikke overrasket. Og finalen - effter plottets afsløring - var decideret tynd.
Gravatar

#27 filmz-belloc 19 år siden

Jeg ved nu ikke om man burde kalde det for en gyser, da det nok nærmere er en psychotisk thriller med overraksende slutning, men sådan er det jo når vi har hver sin smag =)
Gravatar

#28 filmz-pyruz 18 år siden

jeg synes faktisk den er ret god og den er også en god gyser fordi det er faktisk først til sidst jeg gætter at
det er faren der er Charlie

men det er jo bare min mening :D
Gravatar

#29 myggen 18 år siden

Uden at have set filmen (hvilket jeg nok ikke gider nu), ville jeg mene, at den sidste sætning burde have været markeret som spoiler. I så fald: RØV !
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#30 Fable 18 år siden


Har lige set den, men var desværre i den uheldige situation at jeg var kommet til at se pyruz' spoiler med at faren var charlie, inden jeg så den. Dertil var mine forventninger til filmen ikke særlig høje efter at have læst folks kommentarer. Må slutte mig til anmelderen og sige at plottet i filmen ikke var særlig originalt, og var temmelig forudsigeligt.. Efter det var blevet vist at faren var charlie, var resten af filmen bare noget lort, endnu værre end før afsløringen.

Men hvis man ser den som den gyser den prøver at være, synes jeg den har nogen gode kort på hånden, og skuespillet i filmen gør også at jeg må trække den op på 3/6.

[Edit: spoiler-markering indsat af admin]

Skriv ny kommentar: