Fordi “Hide and Seek” er så forudsigelig, går gyset fløjten, og resultatet er en kedelig film, som næsten udelukkende er gearet mod den afsluttende kovending. John Polson forsøger konstant at manøvrere uden om de mange plotpunkter, som truer med at afsløre hans svage historie, og det medfører at filmen virker enormt konstrueret. Der er simpelthen mere regnestykke end gyserfilm over den. Og det er en skam, for med så gode skuespillere som Robert De Niro og Dakota Fanning på rollelisten, har der uden tvivl været grundlag for at skabe en både troværdig og effektiv gyserfilm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-mr. pink 18 år siden

#30 og nu hvor pyruz's besked er blevet censureret med en spoiler markering, lykkedes det alligevel dig at ødelægget det ved at skrive det igen i din egen besked...
Gravatar

#32 Fable 18 år siden

Jeg undskylder :( Tænk at man kan være så dum :(
Gravatar

#33 filmz-cluas 18 år siden

Men det betyder intet, for som det står i anmeldelsen, regner man den ud alligevel... :)
/Cluas
Gravatar

#34 jessup 18 år siden

Det er helt absurt hvad der kan blive regnet som men spoiler på filmz.dk - det må være en nærmest umulighed at læse anmeldelser for mange på i forummet.
This is just until June
Gravatar

#35 filmz-barnebarn 18 år siden

Nåh, nu har jeg lige siddet og set den alene om natten i bælmørke (som gysere skal ses, hvis de skal give den fulde effekt), og jeg må da indrømme, at jeg ikke synes, at filmen var så dårlig, som mange siger.

Verdens tyndeste manuskript??? Hvad snakker I om? Det er da helt på højde med alle mulige andre historier i alle mulige andre gyserfilm... Tag f.eks. The Shinning - historien er sgu da ikke mere omfattende der? Udførelsen er meget bedre, ja ;)

Jeg vil stadig give hide & seek 3½/6 fordi den bygger godt op og spiller som den gør med gode skuespillerpræstationer i hvert fald i hovedrollerne.

Det er ikke en skrækfilm med chockeffekter - men den virkede nu alligevel lidt på mig.

slutningen er da heller ikke mere underlig/speciel end den i The Shinning hvor han også løber rundt som en vild og prøver at nakke sin kone og dreng.
Måske ikke verdens fedeste type slutning - men så er det heller ikke værre.
<hr>
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
Gravatar

#36 HelmerJ 18 år siden

Jeg syntes ikke den helt fortjener alle de klø den får, det er på ingen måden en orginal film, men syntes stadigt den giver det den skal.

Lurede selv slutningen inden tid, men det var jo lidt givet af det ville være enten far eller datter, selvom der også blev lagt op til at man sku tro det var naboen.


Det er vel også efterhånden ved at være noget tid siden man har set noget virkeligt nyt, og vildt overraskende.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#37 pulse83 17 år siden

Så den igår efter at have købt den for sølle £2.99. Mine forventninger var meget lave til den, og jeg blev mega overrasket og mega skuffet.

De første 70 min. er faktisk ganske fremragende og rimelig creepy. Godt skuespil og god historie. Da plot-twistet kommer efter de 70-75 minutter, går filmen meget stejlt ned ad bakke med en orkan i ryggen. Hele stemningen bliver ændret, uhyggen forsvinder fuldstændigt, skuespillerne bliver dårligere. Den går fra et stort 4/6 til 1/6. De sidste 25 minutter føles meget længere end de første 70, og man venter bare på at den slutter. Virkelig skuffende, for filmen er så lovende og rammer fuldstændig forbi til sidst. 2/6.
Excuse me, Flo!

Skriv ny kommentar: