“Holy Motors” går fra på overfladen at være et usammenhængende galleri af genrehyldester til inderst inde at være en besk kommentar til forholdene i dele af filmbranchen, hvor man blot sprøjter genkendelige titler og lettilgængelige plots ud – film, som man ved, at publikum vil se – i stedet for at tage nogle chancer og være anderledes. Alt sammen i en film, som under en besnærende engelsk titel og en fancy plakat har det mærkeligste plot, der er set i flere år. Det er frækt. Det er anderledes. Og det er genialt!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Tarantrier 11 år siden

Jamen, der er jo tydeligvis ingen vej uden om... Man MÅ ind og se den film!
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#2 JannikAnd 11 år siden

Uh, jeg glæder mig! Lørdag synes langt borte i skrivende stund...
Gravatar

#3 Kiksmann 11 år siden

Er klar til at se den :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#4 Muldgraver 11 år siden

Og er kvinden med masken mon ikke Edith Scob, som bar en lignende i "Les yeux sans visage"? Det skal nok blive en interessant burger efterfølgende...
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#5 JannikAnd 11 år siden

Interessant burger, indeed!
Gravatar

#6 Richard Burton 11 år siden

#5 Som skal skylles ned med en Mikkeler :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#7 Slettet Bruger [1492033906] 11 år siden

Per Juul Carlsen er også meget vild med den. Det har han sådan set været siden han så den til Cannes.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#8 Fellaheen 11 år siden

Åh at være en limousine eller et kulkraftværk og se hvordan forsvinder for sine øjne! Se hvordan teknologien bliver mindre og mindre indtil den forsvinder, nanoteknologisk apokalypse, og alt det sanselige ved den menneskelige civilisation bliver til blotte billeder, oversanselige abstraktioner i en spøgelsesverden!
Gravatar

#9 MMB 11 år siden

Lige mine ord!
Gravatar

#10 Fellaheen 11 år siden

!!

Skriv ny kommentar: