Selv godt 30 år efter biografpremieren er “Jagten på den forsvundne skat” stadigvæk kongen af eventyrgenren. Ingen af de tre efterfølgere matcher etteren, men “Indiana Jones og det sidste korstog” kommer tæt på, og hver eneste fortsættelse har sine øjeblikke. Det er en anelse skuffende, at der ikke er blevet produceret særlig meget nyt ekstramateriale til denne BD-udgivelse (og at der mangler ting fra de gamle dvd-udgivelser af filmene), men det medfølgende ekstramateriale er trods alt glimrende, og det er en udsøgt fornøjelse at se og høre filmene i HD. Uanset hvor mange gange, du tidligere har investeret i disse film på VHS og dvd, bliver du nødt til også at eje denne boks. En af årets mest uundværlige udgivelser.

Se også: Filmz TV: “Indiana Jones”-interview med John Rhys-Davies

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Riqon 11 år siden

Uundværlig? Pis. Jeg har jo ingen penge..
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#12 Mark M 11 år siden

der har på blu-ray.com været snak om at RAIDERS har fået et lige nok overdrevet gyldent look

- hvordan forholder Johan Anmelder sig til dette? :p


I øvrigt er min ynglings TEMPLETS FORBANDELSE.
Gravatar

#13 Mark M 11 år siden

utyske (5) skrev:
......mest praktisk at vente til den danske udgivelse falder lidt i pris.

Elgiganten har fx. The Fast and The Furious-filmene, alle fem, til 199 kr. på BD, så er der nok en god chance for, at Indy-bokaen også kommer derned efter kort tid.



Hmmm.... Star Wars boksen er da stadig pænt dyr i Elgiganten.
Gravatar

#14 The Insider 11 år siden

#12, jeg synes slet ikke, det er slemt. Farverne er meget varme, men det har de nu også altid været, og hudfarverne bliver aldrig unaturlige, som de gjorde på dvd'en. Jeg synes kun, det gavner filmens "old aventure serial"-vibe, og er stensikker på, at Spielberg også har blåstemplet det :-)
War. War never changes.
Gravatar

#15 Slettet Bruger [2822653551] 11 år siden

Mark M (13) skrev:
Hmmm.... Star Wars boksen er da stadig pænt dyr i Elgiganten.


Det var blot et eksempel på en billig filmboks i Danmark, ikke en universel sandhed om Elgigantens priser og et eksempel jeg lige havde i hovedet, fordi jeg næsten lige har været i Elgiganten.

Andre eksempler kunne være X-Men-filmene inkl. Wolverine til 149 kr., Harry Potter-filmene til 399 kr. og Jurassic Park-trilogien til 169 kr., alle hos CDON.

Og du kan sikkert finde masser af andre eksempler.
Gravatar

#16 filmkorn.dk 11 år siden

Nogen forlydender om hvornår man kan købe filmene enkeltvis? Vil gerne have Raiders.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#17 The Insider 11 år siden

Sikkert først, når de har solgt en helvedes masse eksemplarer af boksen... Jeg ville nok tro, at der gik minimum et halvt år endnu.
War. War never changes.
Gravatar

#18 Hr. Jensen 11 år siden

Har selv dvd-boksen, og selvom det godt nok er længe siden, jeg har set nogen af dem, så mener jeg at et gennemgående problem for filmene (måske mest i Raiders?), var at dialogen var ret lav i forhold til lydeffekterne/musikken? Eller også var det omvendt.
Gravatar

#19 The Insider 11 år siden

#18, det var ikke noget, jeg selv bemærkede, men jeg har godt læst en anden BD-anmelder bemærke det (vistnok udelukkende i "Raiders").
War. War never changes.
Gravatar

#20 Collateral 11 år siden

Hr. Jensen (18) skrev:
Har selv dvd-boksen, og selvom det godt nok er længe siden, jeg har set nogen af dem, så mener jeg at et gennemgående problem for filmene (måske mest i Raiders?), var at dialogen var ret lav i forhold til lydeffekterne/musikken? Eller også var det omvendt.


Jeg tænkte i hvert fald over det i 'Raiders', har ikke fået set de andre endnu.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: