Selv godt 30 år efter biografpremieren er “Jagten på den forsvundne skat” stadigvæk kongen af eventyrgenren. Ingen af de tre efterfølgere matcher etteren, men “Indiana Jones og det sidste korstog” kommer tæt på, og hver eneste fortsættelse har sine øjeblikke. Det er en anelse skuffende, at der ikke er blevet produceret særlig meget nyt ekstramateriale til denne BD-udgivelse (og at der mangler ting fra de gamle dvd-udgivelser af filmene), men det medfølgende ekstramateriale er trods alt glimrende, og det er en udsøgt fornøjelse at se og høre filmene i HD. Uanset hvor mange gange, du tidligere har investeret i disse film på VHS og dvd, bliver du nødt til også at eje denne boks. En af årets mest uundværlige udgivelser.

Se også: Filmz TV: “Indiana Jones”-interview med John Rhys-Davies

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Ericmase 11 år siden

Her kiggede jeg kun på karaktererne og ikke ordene. Jeg er tilfreds og enig! :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 elwood 11 år siden

Holder godt nok mere af Det sidste Korstog end Templets forbandelse, elsker scenen i Det sidste Korstog, hvor Indiana Jones lige har kastet flagstangen ind i hjulet på nazistens motorcykle, så han kastes over styr, hvorefter Indiana Jones stolt og begejstret kigger over på sin far for anderkendelse, som blot tager sit lommeur frem, og kigger på tiden, så han er mere optaget af tiden end sin søns evner i den her scene.

Og meget kan man sige om den sidste film i rækken, men for satan den har en genial åbning.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 wiseguy 11 år siden

Klart et must have!! Synes dog mit køb af Jurassic Park bokaen lærte mig at vente lidt. Fra jeg købte boksen, til jeg fik den første skive i afspilleren, var skidtet faldet 50% i pris!
Så jeg forsøger at holde krudtet tørt!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#4 Ispep 11 år siden

Raiders er helt fantastisk og glæder mig til at se den på blå. Resten synes jeg ikke lever op til den magi skabt i etteren, selvom del 3 var et hæderligt forsøg, mens del 2 toppede med pinlighederne. Som med The Matrix trilogien, vil jeg egentlig kun kendes ved den den første.
Gravatar

#5 Slettet Bruger [2822653551] 11 år siden

Jeg overvejede at nappe udgaven fra Amazon, men blev enig med mig selv om at det nok var mest praktisk at vente til den danske udgivelse falder lidt i pris.

Elgiganten har fx. The Fast and The Furious-filmene, alle fem, til 199 kr. på BD, så er der nok en god chance for, at Indy-bokaen også kommer derned efter kort tid.
Gravatar

#6 filmkorn.dk 11 år siden

Er 100% enig med anmelderens bedømmelse af de fire film.

Venter til den udkommer i enkeltudgave. Har ikke brug for de tre andre film.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#7 Outbound Sith 11 år siden

Indtil jeg får et 100" lærred og et 7.1-anlæg, som kan yde billed- og lydkvaliteten retfærdighed nøjes jeg med min DVD-boks og den her (de to næste skulle være i støbeskeen):
http://vimeo.com/36011979
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 11 år siden

Hmmm, jeg synes så klart at Karen Allen var det absolut værste ved den seneste Indiana Jones film... men ja, de tre første er sublime, hvor den allerførste lige er en tand bedre end resten. Jeg skal helt klart have fat i den boks, når jeg engang har råd... giv mig lige et år eller to =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 Hr. Nielsen 11 år siden

Enig med anmelderen. Del 1 er klart den bedste, efterfulgt af del 3. Del 2 har også masser af godt at byde på og er møgunderholdende, men har et par irriterende træk. Del 4 er klart seriens svageste og også for svag, set i forhold til resten!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#10 BN 11 år siden

Jeg elsker 2'eren og kan virkelig godt lide det screwball-komedie-præg, den har i scenerne mellem Indy og Willie. Filmen har en fed eventyrstemning og to af seriens allerbedste actionscener (minetogsjagten og hængebrosekvensen). Og humoren er sprælsk og fantastisk, såsom når Indy modsat sidst mangler sin pistol og derfor er nødt til at fægte den her gang. ;-D

Hvis jeg kun måtte beholde én film, ville jeg nok vælge 1'eren, men nu er sådan et valg heldigvis ikke nødvendigt.

Efterhånden tror jeg nok, at jeg synes, at 2'eren og 3'eren er lige gode.

Filmene er en smule forskellige, men det er deres kvalitet ikke.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: