Bøgernes tilhængere leverede nærmest et kollektivt ramaskrig, da Cruise blev offentliggjort som manden, der skulle spille deres højtelskede helt. Child beskrev Jack Reacher som en muskuløs, relativt ung og omtrent to høj meter høj kamphane. Cruise fyldte 50 sidste år, og med sin højde på 1,69m er han ikke just fysisk intimiderende. Men selv ikke superstjernens sofaspring eller Scientology-tilbøjeligheder kan dulme hans medfødte, indtagende karisma, og det er en fornøjelse at se Cruise brillere som en mere ubehøvlet og gæv ordenshåndhæver end godmodige actionhelte som Maverick og Ethan Hunt. Jeg ville dog have ønsket, at McQuarrie havde gravet nogle spadestik længere ned i Reachers enigmatiske fortid og psyke, men det bliver der jo god tid til at gøre i den uundgåelige fortsættelse.

Se også: Filmz TV møder “Jack Reacher”-instruktør og Tom Cruise!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Spanner 11 år siden

Jeg kommer jo nok til at se den, men som fan af bøgerne føler jeg mig lidt tisset på - ikke bare med castingen af Cruise, men også når jeg ser filmens titel på plakaten.

Ikke engang hans mor kalder ham Jack. Den burde bare have heddet Reacher.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#12 Outbound Sith 11 år siden

"Jack Reacher of Mars". ;P
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#13 Kruse 11 år siden

You need to reach her, Reacher!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#14 Benway 11 år siden

Reach-around? ;) Det efternavn kan hurtig vække uheldige associationer.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#15 bjarke 11 år siden

Jep, vi fortsætter: 'Imagining Jack Reacher As a Hero Who Reaches for Jacks', www.vulture.com/2012/12/jack-reacher-exclusively-reached-for-jacks.html
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#16 Riqon 11 år siden

Spanner (11) skrev:
Ikke engang hans mor kalder ham Jack. Den burde bare have heddet Reacher.


Det er for at skabe underbevidste associationer til Jack Bauer.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#17 Outbound Sith 11 år siden

bjarke (15) skrev:
Jep, vi fortsætter: 'Imagining Jack Reacher As a Hero Who Reaches for Jacks', www.vulture.com/2012/12/jack-reacher-exclusively-reached-for-jacks.html
LOL! Det er meget sjovere, end det burde være! :D
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#18 IK 11 år siden

Jeg er ret enig med Johan og især denne del opsummere præcist hvorfor jeg fandt filmen så forfriskende at overvære:

Anmeldelsen skrev:
Med sit dejligt dvælende fortælletempo og sine uhyre raffinerede actionsekvenser (især den musikblottede biljagt er eminent) minder "Jack Reacher" mere om klassiske 70'er-thrillere som "Dirty Harry" og "Tre døgn for Condor" end de mange hyperaktive spændingsfilm, der er udkommet de seneste årtier.


Hvor er det dog herligt at se en action-film, hvor plottet og actionen føles homogen frem for forhastet og malplaceret. Cruise er veloplagt som altid, og jeg er så ligeglad med om han kun er 1.69 høj. Han oser af karisma og charme, og ejer rollen fuldt ud.
Gravatar

#19 bjarke 11 år siden

Outbound Sith (17) skrev:
LOL! Det er meget sjovere, end det burde være! :D

...præcis :)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#20 Djarnis 11 år siden

#6 Onfilm var de selvsamme, der i fuld bevidsthed gav Sex and the City 2 topkarakterer. Altså 6/6!
Unk...unk...There´s no name on it.

Skriv ny kommentar: