Bøgernes tilhængere leverede nærmest et kollektivt ramaskrig, da Cruise blev offentliggjort som manden, der skulle spille deres højtelskede helt. Child beskrev Jack Reacher som en muskuløs, relativt ung og omtrent to høj meter høj kamphane. Cruise fyldte 50 sidste år, og med sin højde på 1,69m er han ikke just fysisk intimiderende. Men selv ikke superstjernens sofaspring eller Scientology-tilbøjeligheder kan dulme hans medfødte, indtagende karisma, og det er en fornøjelse at se Cruise brillere som en mere ubehøvlet og gæv ordenshåndhæver end godmodige actionhelte som Maverick og Ethan Hunt. Jeg ville dog have ønsket, at McQuarrie havde gravet nogle spadestik længere ned i Reachers enigmatiske fortid og psyke, men det bliver der jo god tid til at gøre i den uundgåelige fortsættelse.

Se også: Filmz TV møder “Jack Reacher”-instruktør og Tom Cruise!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 MMB 11 år siden

Djarnis (20) skrev:
#6 Onfilm var de selvsamme, der i fuld bevidsthed gav Sex and the City 2 topkarakterer. Altså 6/6!


Den er da sikkert også én stjerne bedre end Jack Preacher! :D
Gravatar

#22 Høegh 11 år siden

Djarnis (20) skrev:
#6 Onfilm var de selvsamme, der i fuld bevidsthed gav Sex and the City 2 topkarakterer. Altså 6/6!


Well, det var nu "kun" 5/6 den fik, og det var af en helt anden anmelder
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#23 Djarnis 11 år siden

#22 Besynderligt, jeg husker det som fuldt hus, hvilket har svækket min tillid til Onfilm en del siden.
Men ja, anmelderen er selvfølgelig en anden, hvilket dog ikke ændrer på, at anmeldelserne derfra tit er noget ekstreme. En stjerne til Jack Reacher lyder også en kende voldsomt.
Unk...unk...There´s no name on it.
Gravatar

#24 patrickjane 11 år siden

Har lige været inde og se den. Jeg må gi Johan ret i anmeldelsen. Det her er sådan en slags thriller man har sukket så længe efter, og som desværre sjældnere bliver produceret. Må indrømme at jeg altid har haft et soft spot for Cruise. Kan ikke mindes at ha set ham spille dårligt, ever.(man kan mene nok så meget om hans person og hans religion) Men han leverer sgu altid varen på film. Og lige som man troede at man havde set ham spille alle slags typer på film, tilføjer han så lige en badass som er MEGET på kanten af loven tillader, hvis lige ikke er set siden Mel Gibsons - Riggs (Lethal Weapon). Og det klæ´r ham fandeme:o) Jeg er klar på mere Reacher
Gravatar

#25 Høegh 11 år siden

Djarnis (23) skrev:
Besynderligt, jeg husker det som fuldt hus, hvilket har svækket min tillid til Onfilm en del siden.


Jeg kan se derinde at der er to anmeldelser af filmen. En hvor den får 3/6 (dvd'en), og en hvor den får 5/6 (biograf-versionen).

Djarnis (23) skrev:
Men ja, anmelderen er selvfølgelig en anden, hvilket dog ikke ændrer på, at anmeldelserne derfra tit er noget ekstreme. En stjerne til Jack Reacher lyder også en kende voldsomt.


Jeg synes ofte der er en tendens til, at glemme at det er individer der sidder og skriver anmeldelserne, og ikke bare én stor hivemind.
Fx er jeg fire ud af fem gange rygende uenig med The Insiders anmeldelser. Men det siger jo ikke noget om Filmz som anmeldersite. Men bare at jeg ikke rigtigt deler smag med Johan.

Men mit kendskab til Onfilm er meget begrænset, så det kan sagtens være at det generelt bare er et dårligt anmeldersite.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#26 Minetti 11 år siden

Jeg har set denne film i biografen, og tak for kaffe den var dårlig. Altså virkelig dårlig.

Filmen forsøger sig med humor, som sætter den imellem at være seriøs og useriøst.. Og dette midtpunkt har ingen effekt for mig. Kombineret sammen med en stilleret Tom Cruise, som ikke lavet meget andet end at se 'pæn' ud, og et dårligt skuespil af Rosamund Pike, så er filmen tidsspild

For mig er det en film der aldrig finder sig selv.
Gravatar

#27 Riqon 11 år siden

Minetti (26) skrev:
så er filmen tidsspil


Så længe det ikke er tidsspild, så skal den helt klart ses! Et godt spil siger man aldrig nej til :) (sorry, kunne ikke dy mig)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#28 Minetti 11 år siden

Riqon (27) skrev:
Så længe det ikke er tidsspild, så skal den helt klart ses! Et godt spil siger man aldrig nej til :) (sorry, kunne ikke dy mig)


sjovt du undskylder for noget du gør. Har rettet det nu, og filmen får ingen anbefaling fra mig, stadig.
Gravatar

#29 Riqon 11 år siden

Du har fuldstændig ret. Der skal stå "sorry, kan ikke dy mig" :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#30 doom WAD 11 år siden

Insiders anmeld. er spot on og jeg er enig i alt inkl. karakteren.

Mine 5 følgesvende/svendinder var dog knap så positive, lige fra "kedelig" (to af pigerne) til det mindre forbeholdne "god" (de andre drenge og en af pigerne).

Skriv ny kommentar: