Nok er “Jagten på lykke” en feel good film i sidste ende, og undervejs er vi med Chris og hans søn hele vejen og sidder virkelig og håber, at det hele lykkes for dem. Takket være et fint manuskript, der forstår hvornår det skal holde igen, samt et effektivt øje for det personlige drama, hvis endelige blåstempling ligger i skuespillet, så rører filmen virkelig. Den er hjerteskærende, uden at blive for rørstrømsk og viser, at sådanne solstrålehistorier ikke nødvendigvis bør afskrives, hvis de vel og mærke er så fermt iscenesat som denne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 HonoDelLoce 17 år siden

Er du SINDSSYG hvor jeg glæder mig til at se denne film.. Får gåsehud og bævrende læber, når jeg ser trailerne ..

I øvrigt en god anmeldelse, der giver én endnu mere lyst til at se filmen :D

Gimme gimme
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#2 pulse83 17 år siden

Helt enig i anmeldelsen. Virkelig fremragende og vel nok en af de absolut mest effektive "feel-good"-film i de sidste par år. Will Smith gør det rigtigt godt og specielt slut-scenen er dybt rørende og herligt underspillet! Virkelig godt instrueret! 5/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#3 filmz-raga_muffin 17 år siden

Den lever helt op til forventningerne! :) Utrolig god film! Tak for anmeldelsen!! :)
Gravatar

#4 filmz-Jessmoeller 17 år siden

Det er en rigitg fed film.
Will Smith og hans søn spiller rigtig, rigtig godt.
Det er en 5,5/6

Glæd jer...
Min samling:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/jessmoeller
Gravatar

#5 Spanner 17 år siden

Kanon film. Smith spiller eminent.

Den mindede mig undervejs en del om Grave of the fireflies, men heldigvis for Smith og Søn slutter denne på en noget mere munter måde
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 chuck 17 år siden

Bom bom, hvor er I glade for den film. Jeg synes Smith spiller godt, men følelsesmæssigt rørte den mig ikke særligt.
Handlingen går i ring hele filmen igennem. Meget fattig/lidt fattig/meget fattig/lidt fattig...
3/6
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#7 filmz-vassago 17 år siden

#6: Er det lidt ligesom?:

Stå op, gå på arbejde, spise, gå i seng, stå op, gå på arbejde, spise osv osv
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 chuck 17 år siden

#7 Ja, fuldstændig.
Det er de samme scener gang på gang, hvor elendigheden udpensles, men vi har fattet det. Hvorfor ikke bare vise en ekstrem scene. I stedet for at vise scener med samme grad af elendighed, så vise en psyko nederen for klam i dit fjæs-scene?...Dér! ;o)

How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#9 jessup 17 år siden

#8 er du blevet træt af melodrama ?
This is just until June
Gravatar

#10 chuck 17 år siden

#9 Nej, men hvornår kommer der en præstation, der bare nogenlunde kan måle sig med Dorothy Malones i Written on the Wind??? ;)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)

Skriv ny kommentar: