Hvor filmens indledende scener er glimrende udført og dens budskaber rammende, så taber den dog noget momentum i det tredje akt, hvor filmens muntre kynisme må vige for en sentimentaliserende tone, der havde været bedre placeret imellem linjerne. Den falske familie forbliver klichéer, hvilket fungerer upåklageligt, når de skal anvendes i satirisk øjemed, men det gør det vanskeligt at involvere sig i dem.

Mere påvirket bliver man til gengæld af naboen Larry – spillet fornemt af Gary Cole – der som en tragisk figur tilbringer sit liv i et evigt håbløst forsøg på at komme på niveau med familien Jones. Det er ikke mindst rammende, fordi det ligger så tæt op ad virkeligheden, hvor kreditkortenes hurtige brug har gjort det endnu nemmere at drive sig selv til fallittens rand. Det er en dyster fortælling, og det er en skam, at “The Joneses” ikke helt tør gå derud, hvor den bliver rigtig foruroligende. Når det er sagt, så er den bestemt stadig en veloplagt og intelligent komedie, som det er svært ikke at føle sig bare en smule ramt af, hvis man engang har købt noget unyttigt pga. et modelune. Og hvem af os kan sige sig helt fri fra at have gjort det?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Knuden 13 år siden

Uuuh... Gary Cole. Der røg filmen rent faktisk lige ind på min interesse-liste. :P Lyder overraskende nok som en underholdende film :)
Gravatar

#2 Yoda 13 år siden

Kombinationen af David Duchovny og Demi Moore er lettere surrealistisk. Alene derfor, skal den ses. Og Gary Cole ... that's just good! Han var suveræn som Jack Killian i "Midnight Caller".
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#3 MadMartigan 13 år siden

Mon ikke det er sådan en film, man skal have konen med ind og se.

Det må blive omkring Kristi Flyvfart.

Elsker David Duchovnys tøre humor, håber han spiller lidt som i Californiacation.
I'm your huckleberry...
Gravatar

#4 filmz-Bruce 13 år siden

Interessant! Den havde jeg ikke lige troet var seværdig, men nu er den da kommet i "zonen" :)

...som det er svært ikke at føle sig bare en smule ramt af, hvis man engang har købt noget unyttigt pga. et modelune. Og hvem af os kan sige sig helt fri fra at have gjort det?

Guilty as charged!!! Jeg har f.eks. næsten lige købt Avatar!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 Yoda 13 år siden

Bruce (4) skrev:
Jeg har f.eks. næsten lige købt Avatar!


Haha ... dagens quote!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#6 filmz-Utyske 13 år siden

Yoda (2) skrev:
Han var suveræn som Jack Killian i "Midnight Caller".

Og endnu bedre i "Office Space". :D

"Oh, and remember: next Friday... is Hawaiian shirt day. So, you know, if you want to, go ahead and wear a Hawaiian shirt and jeans."
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 13 år siden

#5 :)

#6 Mmmkay :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 Yoda 13 år siden

Utyske (6) skrev:
Og endnu bedre i "Office Space". :D


Mental note er hermed skrevet! ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#9 Highland Park 13 år siden

Yoda (2) skrev:
Og Gary Cole ... that's just good! Han var suveræn som Jack Killian i "Midnight Caller".

Ikke at forglemme i rollen som Sheriff Lucas Buck i "American Gothic":
Sheriff Lucas Buck: The profession of journalism has about as much integrity as the world's oldest profession; maybe less. At least whores don't kid themselves about their motives.


Caleb Temple: I hate you!
Sheriff Lucas Buck: And someday, we'll make that hate work for you.


Sheriff Lucas Buck: I tell you what, I think that girl's pulling your string.
Caleb Temple: Well, I don't know what that means.
Sheriff Lucas Buck: You will.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10 Yoda 13 år siden

Highland Park (9) skrev:
Ikke at forglemme i rollen som Sheriff Lucas Buck i "American Gothic":


Jeg har i efterhånden en del år haft den serie stående på min indkøbsliste ... netop pga. Gary Cole. Jeg husker den som rigtig god og virkelig stemningsfuld. Jeg tror, at jeg smutter en tur forbi Play for at se, hvad serien står i.

Tak for reminder! :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: