Set som en samlet serie er “Jurassic Park”-trilogien en noget blandet landhandel. Med filmens første del kickstartede Spielberg franchisen med manér, men toeren er noget juks, og treeren er en underholdende, men middelmådig metervare, der ikke når etteren til sokkeholderne. Filmene måtte gerne have set en smule bedre ud i HD, men lydsporene er fuldkommen fænomenale, og her er timevis af velproduceret ekstramateriale, så på trods af “Jurassic Park”-fortsættelsernes fejl er denne boks alligevel et must – først og fremdeles takket være den første “Jurassic Park”-films udødelige charme.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Lord Beef Jerky 11 år siden

#10 Jahe, deromkring vel. Men derfra flygter de konstant fra den ene dinosaurus til den næste.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#12 Batsy 11 år siden

Lord Beef Jerky (11) skrev:
#10 Jahe, deromkring vel. Men derfra flygter de konstant fra den ene dinosaurus til den næste.



Jamen jeg tror jeg ved hvad du vil have! En slags Turok Jurassic Park film-

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#13 Lord Beef Jerky 11 år siden

#12 Nej, men prøv at forestille dig en live-action filmatisering foretaget af Michael Bay af der her!!!:

"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#14 Kruse 11 år siden

Lord Beef Jerky (9) skrev:
#8 1'eren er jo heller ikke meget andet end flugtscener? Det var i min tid mit største ankepunkt.


Det går nu et pænt stykke tid, før at den slår over i det gear, og jeg kan godt lide hele opbygningen i parken. Og så synes jeg også at det virker mere varieret end i 3'eren, hvor de tre dinosaur-typer de flygter fra hurtigt går i ring(flyveøglerne flygter de kun fra én gang, men ellers så skifter den flere gange frem og tilbage mellem Spinosaurus og Velocirapter). Og så er der små afbræk fra flugten i 1'eren, som hjælper filmen fra at føles ligeså ensformig som 3'eren.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#15 Lord Beef Jerky 11 år siden

#14 Ja jo, men halvdelen af filmen er nu stadig ret ensformig. Spielberg er bare en anelse bedre til at håndterre den slags end Johnston. Jeg synes nu også selv at 1'eren er MEGET bedre end 3'eren.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#16 Riqon 11 år siden

Det største problem med filmene er helt klart, at dinosaurerne ikke har fjer.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#17 Batsy 11 år siden

Lord Beef Jerky (13) skrev:
#12 Nej, men prøv at forestille dig en live-action filmatisering foretaget af Michael Bay af der her!!!:




Michael Bay-"Awesome bada dum!, awesome CGI, horrible plot, lame acting! Good acting from the Dino voice actors! Main charecter always screaming".

*Producers sitting there and waiting for something*

Michael Bay-"Well what you think?".

Producers- " We dont know, its seems that its the same action crap, you allways make".

Michael Bay-" Well there will be allot of money in it? I wil put non acting babes in it?"

Producers" DEAL!".

Michael bay slowly walks out of the room, and whispers "awesome eksplosions, guys, hot babes, but no sex PG-13 Bitches! MUHAHAHAH".
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#18 Lord Beef Jerky 11 år siden

#17 Jeg ville se den!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19 Therien 11 år siden

1'eren fortjener en seperat anmeldelse - en moderne King Kong :) 6/6
Gravatar

#20 PredatorX 11 år siden

Jurassic Park 10/10
The Lost World 5/10
Jurassic Park 3 6/10

- Jeg er som sådan ret enig med The Insider i det meste af hans bedømmelse, dog glemmer han at påpege hvor absolut horribel The Lost World ser ud i sin intro sekvens. Det ligner til forveksling DVD udgaven... :/ Det bliver dog bedre længere hen i filmen...
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: