Set som en samlet serie er “Jurassic Park”-trilogien en noget blandet landhandel. Med filmens første del kickstartede Spielberg franchisen med manér, men toeren er noget juks, og treeren er en underholdende, men middelmådig metervare, der ikke når etteren til sokkeholderne. Filmene måtte gerne have set en smule bedre ud i HD, men lydsporene er fuldkommen fænomenale, og her er timevis af velproduceret ekstramateriale, så på trods af “Jurassic Park”-fortsættelsernes fejl er denne boks alligevel et must – først og fremdeles takket være den første “Jurassic Park”-films udødelige charme.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 gi-jones 11 år siden

JP1: 10/10
JP2: 7/10
JP3: 2/10
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#42 PredatorX 11 år siden

Babo84 (40) skrev:
#39

Det jeg skrev? Det er en tåkrummende pinlig forestilling, med så mange irritationsøjeblikke, at man får lyst til at vride nakken om på sig selv.


Sindssyge menneske
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#43 Richard Burton 11 år siden

#42 Han må snakke om 4'eren. Alt andet giver ikke mening. Jeg fik så meget diarré af det lort, at jeg decideret sked ud gennem armhulerne!
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#44 PredatorX 11 år siden

SIR Ridley Scott (43) skrev:
#42 Han må snakke om 4'eren. Alt andet giver ikke mening. Jeg fik så meget diarré af det lort, at jeg decideret sked ud gennem armhulerne!


Jeg er faktisk en af de få, der godt kan tolerere Indy 4 :) Det er mere en Indy film end SW prequels'ne er Star Wars film... Men det er KLART den svageste i rækken, så man må håbe det er den han taler om og ikke Temple of Doom (som jeg personligt finder bedre, eller i hvert fald i samme kvalitet, som Indy 3).
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#45 Babo84 11 år siden

SIR Ridley Scott (43) skrev:
#42 Han må snakke om 4'eren. Alt andet giver ikke mening. Jeg fik så meget diarré af det lort, at jeg decideret sked ud gennem armhulerne!


Jeg synes bestemt ikke 2'eren er bedre end 4'eren. Godt nok havde Indy 4 nogle pinlige sekvenser, men prøv I bare at gense del 2, og hør på den tåbelige dreng, den rædsomme stemning, pinlig dialog, dårlig humor, og det der er værre. Nogen kan måske sige det samme om 4'eren, men ham den irriterende dreng er til at brække sig over. Jeg synes ikke den film er god. Men egentlig er der også kun den første film jeg har lyst til at se igen.
Gravatar

#46 Richard Burton 11 år siden

#45 Ork, jeg synes skam ikke 2'eren er noget mirakel. Den har sin dosis af skamfuldheder og unødvendigheder. Men den besidder trods alt elementer af god gammel stilsikker Hollywood ekstravagance. Jeg er vild med starten og musical nummeret Anything Goes. Det er en fed hyldest til 30'ernes musicals kombineret med den tids såkaldte Film Serials. Ja, så kommer der så absolut indimellem nogle fejlskud med den lille halfwit, men hold da op. 4'eren er i min bog noget argt digitalt lort i 10. potens hjulpet til verden af fede dovne instruktører, som ikke gider løfte deres kvabsede røve for at finde en sand lokation, men hellere vil sidde med deres drinks i green screen sikkerhed. Næææ bare old school sekvenserne alene i 2'eren er en kæmpe bonus ifht. den sviner man leverer imod publikums intelligens med den forfærdelige 4'er.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#47 Zombi 11 år siden

Indy 2 er slet ikke så dårlig som mange gør den til. Introen med Anything Goes, som Sir Scott også nævner, er ret fantastisk og den efterfølgende handel mellem Indy og gangsterbossen er ganske godt lavet, på sådan en lidt James Bond agtig måde. Faldskærmsudspring med gummibåd og rutchebaneturen/jagten i minevognene er begge herlige scener, sidst nævnte specielt er jo lidt af en klassiker og helt klart i en top ti blandt de bedste Indiana Jones scener nogensinde.

Dens to største minusser, i følge de fleste fans, har altid været Short Round og Kate Capshaw, men de har faktisk aldrig generet mig så meget. Samspillet mellem Ford og Capshaw fungerer upåklageligt og der kommer mange herlige øjeblikke ud af de tos uenigheder.

Indy 2 er og vil altid være til en solid 5/6 eller 8/10 karakter.

I - 10/10
I2 - 8/10
I3 - 10/10

End of discussion!
Gravatar

#48 Babo84 11 år siden

#46

Jamen jeg kan dårligt være uenig med dig mht. produktionen i 4'eren, som jeg stadig må undre mig over var så skidt og kunstig. Men jeg tror squ stadig, at den irriterer mig mindre på nogle andre punkter end produktionen. Jeg synes virkelig 2'eren var cheesy. Igen, det kan også siges om 4'eren.

Indy 9/10
Indy 2 4/10
Indy 3 7/10
Indy 4 5/10
Gravatar

#49 Richard Burton 11 år siden

#48 Det er nu heller ikke fordi jeg finder 2'eren en sammenlignelig succes til 1'eren og 3'eren. 6/10 er nok mit bud.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#50 Batsy 11 år siden

Jeg er så en af dem der rent faktisk fandt Indy 4 herlig underholdning, jovist den er jo blevet noget CGI rammasjang, men ødelagde ikke noget for mig. Kun dog godt have undværet den, pga 3'erens slutning var klassisk!

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Skriv ny kommentar: