Der er næppe tvivl om at de to “Kill Bill” film ville have fungeret bedre som en enkelt 3-timers film, med alle de unødvendige plot-digressioner og sniksnak skåret væk. Det kunne have været en dynamisk og stramt fortalt fortælling skåret ind til benet, men i stedet har vi to separate film, som er alt andet end stramt skruet sammen over de samtlige 3 timer og 54 minutter. Og så lang tid kan hverken plottet eller karaktererne holde til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 dyg 20 år siden

#36 - Dem jeg så den sammen med, nåede heller ikke at se det var ham, før rulleteksterne. Men i det closeup, der er af ham, er det ellers ret tydeligt.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#42 ulrich{ 20 år siden

Man er både blind og døv hvis man ik' fangede at det var Mr. Jackson. :/
Gravatar

#43 dyg 20 år siden

Jep.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#44 Morbid 20 år siden

Er lige kommet hjem fra biografen og er meget splittet mht. Kill Bill vol. 2. På den ene side giver jeg anmelderen fuldt ud ret i hans kritik af dialogen og sidehistorierne. Scenerne føles ekstremt kiksede, og kunne nemt være skåret væk. Målet med at udbygge personlighederne, og dermed vække interessen for deres skæbne, slår totalt fejl imho.

På den anden side er andre scener gennemført fantastiske, spaghetti western scenen især.. Sergio Leone kunne ikke have gjort det bedre. Baseret på højdepunkterne er Kill Bill vol. 2 en af de største filmoplevelser, jeg har haft i lang tid, men filmen som helhed holder ikke nær samme kvalitet.

4/6 herfra
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#45 filmz-Zitter 20 år siden

Er meget enig med andmelderen og #44, og mange af jer andre.

Kunne RIGTIG godt lide volume 1 på stort set alle punkter.
Volume 2 var da også rigtig god, men sidehistorierne og dialogerne manglede et eller andet.
I volume 1 blev der ikke lagt så stor vægt på dialogerne og de små sidehistorier. Der var det mere action (OG BLOD!!!) og en helt utrolig flot fortalt historie.

Min ydmyge bedømmelse:
Kill Bill v. 1 5½/6
Kill Bill v. 2 4/6
Gravatar

#46 filmz-Plimmer 20 år siden

Spoiler

Jeg var helt vild med den scene hvor de begraver hende levende. Sjældent har jeg følt så meget ubehag over at se et helt mørkt lærred som der. Helt fantastisk.

Filmen virker meget godt i mine øjne og jeg giver den nok lidt mere end jeg normalt ville gøre fordi det er så lang tid siden jeg har været i biffen og se en rigtig god film. Så 5/6 herfra.
Famous last words: What duck?
Gravatar

#47 Zelle 20 år siden

Super fed film syntes jeg, den får 5½/6 fra min side af...
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#48 filmz-bobafettich 20 år siden

Kill Bill vol 2. Fantastisk film....


Hvem ville ikke ønske at man mesterede

"The five-point palm exploding heart technique"

efter have set denne film?

wow. 5½ af 6 herfra.
Gravatar

#49 DarkLight 20 år siden

#48, ikke mig. Dette ville jo resulterer i den ringeste slutning i mands minde...
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#50 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Jeg syntes personligt at det er 2 gode film, selvom de er meget forskellige. De er noget helt forselv og det var fedt at se dem back to back i Imperial forleden.

Jeg er enig i anmeldelsen mht dialogerne og sidehistorierne og personligt syntes jeg godt at man godt kune have strammet den op hist og her og udsendt dem som en film med pause istedet for 2 enkelt film.

Jeg læste manuskriptet til dem begge før jeg så filmene og jeg må indrømme selvom man vidste det på forhånd må man tage hatten af for Quentin Tarantinos måde at fortælle en historie på og hans brug af musik mv.

Kill Bill Vol 1 - 4/6
Kill Bill Vol 2 - 4/6
Kill Bill Vol 1 + 2 - 5/6
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***

Skriv ny kommentar: