Der er næppe tvivl om at de to “Kill Bill” film ville have fungeret bedre som en enkelt 3-timers film, med alle de unødvendige plot-digressioner og sniksnak skåret væk. Det kunne have været en dynamisk og stramt fortalt fortælling skåret ind til benet, men i stedet har vi to separate film, som er alt andet end stramt skruet sammen over de samtlige 3 timer og 54 minutter. Og så lang tid kan hverken plottet eller karaktererne holde til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 nakalay 20 år siden

Utrolig god og humoristisk film. Den får 5½/6 fra min side :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#2 dyg 20 år siden

Ja, ved mig ligger den også mellem 5 og 6. Jeg skal helt klart ind og se den igen inden længe.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#3 Patriarch 20 år siden

Helt enig med anmeldelsen!
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#4 filmz-Alex De Large 20 år siden

Bare lige ehmm.... i den der plot synopsis står der at Budd hedder Sidewinder til efternavn... Men er dette ikke hans kodenavn? Både han og Bill hedder vist Gunn ik?
Gravatar

#5 filmz-sno 20 år siden

Syntes de anmeldelser som kommer herinde er blevet noget underlige - Jeg har lige set KILL BILL2 og syntes den er fantastisk godt skruet sammen og utrolig spændende; men det er jo hver sin smag... Dog kan det nok irriterer mig lidt at man siger der er dårlig plot, da en film som Matrix3 fik flere "filmz" - og den er bestemt ikke skruet ret godt sammen! :/

Tværtimod - den er møg elendig!

Men fra min side af, så får Kill Bill vol. 2 (5½/6)
--
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth!
Gravatar

#6 KEiZ 20 år siden

" Det kunne have været en dynamisk og stramt fortalt fortælling skåret ind til benet, men i stedet har vi to separate film, som er alt andet end stramt skruet sammen "

God anmeldelse Chandler, du er en hård mand...:)
What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#7 filmz-ark1medez 20 år siden

Jeg glæder mig nok lidt for vildt, til at se den iaften :>
Gravatar

#8 filmz-InsertCoins 20 år siden

Må jeg spørge, hvad du mener med:

"Tarantino har med "Kill Bill" filmene haft frit spil og slipper her virkelig sin indre filmnørd løs, hvilket giver glimt af det talent instruktøren nu engang har, men som desværre også ofte resulterer i en ustabil fortælling, der kunne og burde have været mere stramt skruet sammen."

Det er delen med, at det ofte resultere i en ustabil fortælling.
-
Folk siger, at film burde være mere som livet. Jeg synes, livet burde være mere som filmene - Myrna Loy
Gravatar

#9 filmz-Kadann 20 år siden

#5 -

Der er vel ikke noget underligt i, at anmelderen skriver sin personlige mening, hvilket jo netop er det som anmeldelsen går ud på..?

At du så er ikke er enig, viser jo så bare, at du ikke deler smag med anmelderen, og så er den jo ikke længere.. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#10 filmz-Bluhm 20 år siden

Jeg tror sjældent, jeg har været mere uenig i en anmeldelse. Jeg mener Tarantino har begået en film der stilistisk overgår alt hvad man tidligere har set fra manden. Ikke sammenhængende Volume 1 og 2 virker jo præcist, fordi de er så forskellige, og det vil de også gøre, når han samler dem, det er jeg slet ikke i tvivl om!

Hvad angår manglen på Taratino dialog, så synes jeg også at anmeldelsen er helt galt afmarcheret, Volume 2 er da smækfyldt med det, det er bare ikke den obskøne slags, jeg sad hele filmen igennem og tænkte: "Der er ingen der taler sådn der i virkeligheden, MEN bare de gjorde!!". Spoiler Jeg siger bare Superman/Clark Kent!!!.
Hvis at bande på fransk er som at tørre røven med silke, så er Tarantinos dialog som at få babbet gren af Angelina Jolie.

Hvad angår de forskellige sidekarakterer, som du lidt kalder overflødige, har du så tænkt på at de jo er der for at sige noget om de forskellige hovedkaraktere, f.eks t Bill både "rummer" Pai Mei og den gamle pimp?

At affærdige David Carradines præstation som altid god er også lidt af en underdrivelse, det er ganske enkelt hans bedste præstation nogensinde punktum. Taratino er helt på toppen, hvis man sammenholder hvordan Bill er i Volume 2, med den ene scene han har i vollume 1, så får den jo helt ny mening! Tarantino har endda så mget overskud, at vi får at vide hvor fanden the Pussywagon er blevet af :-)

Og den måde han får twisted det hele på i slutningen, så det hele rent faktisk kommer til at handle om noget mere end bare hævn, det mener jeg er sublimt.

og soundtracket, lydsporet er fantastisk. Jeg kan ikke komme i tanke om en film som jeg havde høje forventninger til, som oprigtigt har begejstret og overrasket mig så meget som Kill Bill 2. Jeg kunne skrive meget mere, men så går jeg bare helt i selvsving :-)

Kill Bill Volume 2 er et must see og at Matrix 3 fik flere filmz her end denne film, er en fucking joke og ikke en af de gode af slagsen!

Skriv ny kommentar: