Der er næppe tvivl om at de to “Kill Bill” film ville have fungeret bedre som en enkelt 3-timers film, med alle de unødvendige plot-digressioner og sniksnak skåret væk. Det kunne have været en dynamisk og stramt fortalt fortælling skåret ind til benet, men i stedet har vi to separate film, som er alt andet end stramt skruet sammen over de samtlige 3 timer og 54 minutter. Og så lang tid kan hverken plottet eller karaktererne holde til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 DarkLight 20 år siden

Udemærket anmeldelse, men bestemt også hatten af for #10 for at komme med sin fyldstgørende mening.
Flere af dem og tilsammen ved man kunne danne sig en ganske god fornemmelse af filmen.

Jeg skal ind og se den i aften. Håber det bliver fedt.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#12 chandler75 20 år siden

# 8 Jeg mener at Tarantino ved at smide den ene film-pastiche ind efter den anden destabiliserer der hvor plottet gerne skulle bevæge sig hen, og netop gør at filmen mangler struktur.

# 10 De to film er jo oprindeligt filmet som én film, så jeg tror ikke at det var Tarantinos intention at del 1 og 2 skulle være så forskellige (da det jo ikke var meningen at der skulle være en del 1 og 2).

# 10 "Matrix Revolution" (skrevet af en anden anmelder) fik ikke flere kameraer - den fik 4 ligesom denne.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#13 filmz-deathbymonkeys 20 år siden

Jeg håber fanmer at Kill Bill 2 er bedre end Matrix Revolution, eller bliver jeg godt nok meget skuffet :)
Gravatar

#14 filmz-InsertCoins 20 år siden

#12 Og det mener du er et generelt problem i QT film?
-
Folk siger, at film burde være mere som livet. Jeg synes, livet burde være mere som filmene - Myrna Loy
Gravatar

#15 filmz-Bluhm 20 år siden

#12 Det er meget muligt, men til gengæld er der jo også blevet ændret ting til 2'eren efter, at han vidste, at der ville være tale om en 1 og en to'er, og i kraft af t det er RZA der har lavet musikken til Volume 1 og Robert Rodruguez der har lavet broderparten til Volume 2, synes jeg indikerer, at der skulle/skal være en klar forskel.

Jeg mener desuden, at denne skift i "tone" vil virke glimrende når filmen bliver samlet, det er jo ikke noget nært så drastisk som i From Dusk Till Dawn, og der virkede det da glimrende :-)

Angående mangel på struktur, så var det klart fra begyndelsen, at filmen var en hyldest til film (gør han ikke altid det...), i særdeleshed Kung-fu film og revenge film. Pasticher var et must i denne film. Man skal jo heller ikke være Albert Einstein for at følge med i filmen. Det imponerende er jo så, at de pasticher, han lægger ind rent faktisk uddyber og intesiverer både handlingen og personerne og derved giver filmen sin egen struktur. Og så er der altså uanset pasticher eller ej nogen som kan få lyd og billede til at gå op i en højere enhed som Tarantino. Jeg ville have givet begge film max point, ikke fordi de er perfekte, for det er der ingen film der er, men fordi de er så utroligt seværdige.

Som en sidebemærkning ville jeg have givet Matrix Revolutions 3 filmz, 1 for effekterne som var flotte omend tåbelige, 1 for Agent Smith, som var damn cool og den sidste fordi den trods alt var lidt bedre end 2'eren, men magen til religiøst og lommefilosofisk pastiche makværk, skal man lede længe efter!
Gravatar

#16 lagoni 20 år siden

film her får vist kameraer, ikke filmz...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#17 nakalay 20 år siden

#15 Godt sagt - jeg er fuldstændig enig! :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#18 Kalle Ferm 20 år siden

Jeg er helt enig med anmeldelsen. Den kan desværre ikke få mere end 4, pga ovennævnte problemer. Jeg har dog lidt på fornemmelsen at den vinder ved andet gensyn da man så har andre forventninger til den. Skal da helt klart eje dem begge på DVD.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#19 filmz-ill 20 år siden

Jeg er enig med anmelderen på alle punkter. Skuffende...
.
Gravatar

#20 chandler75 20 år siden

# 15 Det er helt fint at Tarantino læsser sine filmpasticher af i "Kill Bill" filmene - det er jo trods alt, som instruktøren tidligere har udtalt, en film som foregår i et andet og mere filmisk univers end hans andre og mere realistiske film.

Men det ændrer ikke ved det faktum at de mange lange unødvendige sideplots og karakterer ofte gør filmen kedelig.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: