Der er næppe tvivl om at de to “Kill Bill” film ville have fungeret bedre som en enkelt 3-timers film, med alle de unødvendige plot-digressioner og sniksnak skåret væk. Det kunne have været en dynamisk og stramt fortalt fortælling skåret ind til benet, men i stedet har vi to separate film, som er alt andet end stramt skruet sammen over de samtlige 3 timer og 54 minutter. Og så lang tid kan hverken plottet eller karaktererne holde til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Hasselguff 20 år siden

#27

Det er ikke korrekt at "Kill Bill 2" (i anmeldelsen) bedømmes på baggrund af "Pulp Fiction"s meritter. Der foretages blot en sammenligning, hvilket er fuldt ud legitimt i denne sammenhæng.

Sammenligner man de to film har de det tilfældes, at de begge indeholder lange passager med dialog skrevet af Tarantino. Når disse meget dialogtunge sekvenser fungerer i PF skyldes det, at dialogen først og fremmest er sjov, intelligent og vitterligt slår meget præcist ned på absurditeter, som vi i et eller andet omfang kan relatere til på baggrund af hvordan vores samfund ser ud idag (eller gjorde det i 1994).

Når dialogen i mine øjne ikke fungerer i KB2 skyldes det, at den for det første ikke er specielt morsom, at den virker blottet for substans, og at jeg personligt ikke kan relatere til den. Jeg finder f.eks. ikke Bills monolog om "Superman" særligt underholdende, og mener at den rent dramaturgisk er fuldstændigt malplaceret på det valgte tidspunkt.

Hvis jeg skal høre på ti minutter lange dialoger på film, har de bare at være vedkommende og det er de ikke her - igen set med mine øjne.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#32 chandler75 20 år siden

Jeg er tegneseriefan og jeg mener også at "Batman/Superman"-talen var noget malplaceret vrøvl, og meget godt illustrerer Tarantinos uheldige valg med at smide den ene popreference ind efter den anden, i stedet for at fokusere på fortællingen.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#33 filmz-pherkel 20 år siden

Anmeldelser i pressen:

Berlingske Tidende 4/6
BT: 6/6
EB: 4/6
Filmland 5/6
JP: 4/6
Gravatar

#34 filmz-Bluhm 20 år siden

# 31: Reservoir Dogs bør vel også nævnes der? Spoiler alert: Jeg mener som bekendt, at Superman dialogen er fuldstændigt fantastisk, det er jo vanvittigt at tale filosofisk om et tungt emne som det enkelte menneskes natur udfra en allegori - håber det er det rigtige ord :-) - om amerikanske superhelte, men det lykkedes rent faktisk for QT at sige noget meningsfuldt på en utrolig morsom vis og helt uden bandeord :-) Jeg anerkender dog, at den ikke går rent hjem hos alle, men den ramte plet i mit nørdede tegneserie elskende hjerte. Men at sige at den dramaturgisk er malplaceret, (vi kan mange frække ord), mener jeg er helt hen i skoven.
Gravatar

#35 filmz-Bluhm 20 år siden

Jeg synes den reference var lige så fantastisk som at indlede Volume 1 med et klingonsk citat. Og ser man bort fra den som blot en popkulturel reference, så tilføjer den jo også dybde til Bills karakter!
Gravatar

#36 filmz-karlerminven 20 år siden

Jeg skal ind og se filmen i aften...
Har allerede købt 1'eren og synes den var mega fed...
Tror også at 2'eren bliver mega fed!
Er det bare mig eller kan Quinten Tarantino bare godt li' at have Samuel Jackson med i sine film..
Jackson er med i Pulp Fiction, Kill Bill 2, Jackie Brown og True Romance ????

GO KILL BILL

QUINTEN TARANTINO STYRER!
----
What is a not-joke?
Gravatar

#37 filmz-pherkel 20 år siden

#35 hvilken betydning er det så det klingonske ordpsoprg har for Bills karakter?

Ud over at være en hyldest til nørderi og kitsch generelt?
Gravatar

#38 filmz-Bluhm 20 år siden

Ja den blev lidt uklar :-) Jeg mente at Superman referencen gav dybde til bills karakter, men at den var lige så underholdene/overraskende/vanvittig som indledningscitatet.
Gravatar

#39 The Boondock Saint 20 år siden

hmmm..... det var sgu en fed film!!! Efter mig mening er den også bedere end 1'eren.

Men jeg vil give de folk der har skrevet det ret i at den højest sandsynligt ville fungere bedere som 1 film i stedet for 2.

Al respekt til Mister Q.T, han har gjort det igen!!!
--> www.myspace.com/areyoustillpuzzled
Gravatar

#40 aza 20 år siden

#36
Samuel L. Jackson? Hvornår forkommer han i filmen?

*Edit* Det var lige godt satans. Troede sku ikke han var med! hehe :)
____________________
I like that boulder.
That is a nice boulder.

Skriv ny kommentar: