Sidste års mest undervurderede, misforståede og oversete filmperle fortjener at blive lejet og erhvervet af et enormt publikum, så dens ufortjente status som flop i biograferne kan fortrænges. Filmen er ikke perfekt, men det er forfriskende at se en film så anderledes og ambitiøs, og som vender alle gængse konventioner ryggen uden at forfalde til prætentiøst ævl. Dvd’ens billedside er god, men også en anelse skuffende. Bedre er præsentationen af filmens lydside, mens det sparsomme ekstramateriale er fint, men også lidt tyndt. Lad ikke andre diktere, hvad du skal synes om “Lady in the Water”, før du selv har givet den en velfortjent chance.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 wiseguy 17 år siden

#10 Jamen så er vi enige om at være uenige ;o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#12 Corgan 17 år siden

Jeg synes filmen var god... selvom den lige havde et par scener der ikke var helt i skabet. Skuespillet var godt, men jeg følte at jeg havde brug for at vide mere om de forskellige karakterer, som ofte var underlige og meget forskellige.

Nu har jeg ikke kigget på dvd'en, men kan det virkelig passe at der ikke er nogen hjemmevideo fra instruktørens unge dage på den... ligesom der har været på alle de andre udgivelser af hans film?
Gravatar

#13 The Insider 17 år siden

#12, nej, det er der desværre ikke. Han må efterhånden have udgivet dem allesammen. Den med robotten var jo ellers fantastisk :-)
War. War never changes.
Gravatar

#14 Corgan 17 år siden


#13:

Ja, den var pænt scary. Eller Indiana Jones filmen hvor han kæmper mod (læs: leger med) en hund.
Ærgeligt at der ikke er nogen på denne dvd. Han ellers udtalt at han har mange flere film liggende.
Gravatar

#15 lyspunkt 17 år siden

Jeg kan sagtens følge M. Night Shawarmas forsøg på at lave et klassisk eventyr med en række "rejsende" med specielle evner, der hver på skift er med til "at redde prinsessen".
Jeg synes bare ikke det lykkes, og jeg følte mig derfor snydt.

Skulle der være nogen der er vilde efter den, skal de være velkommen til at komme forbi Odense og få den, jeg har.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#16 lagoni 17 år siden

Hvis du gerne vil af med den, skal jeg da gerne være behjælpelig :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#17 filmz-vassago 17 år siden

Jeg har heller ikke JA-hatten på når det kommer til den her film. Jeg synes eller at han har lavet nogle ganske interessante film, men kæden knækkede for mit vedkommende med "The Village". Havde håbet på at hans nedadgående kurve ville få et boost i den rigtige retning med "Lady in the Water" - men jeg blev godt skuffet. Flot film, gode skuespillere og ofte meget stemningsfyldt, men bare småkedelig - og ikke mindst forudsigelig. Men klart bedre end så meget andet der kommer fra the US of A.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#18 dh-ad 17 år siden

#9
Ringenes Herre en anderledes film? Du må da have slugt noget giftigt! :-)

Noget så strømlinet og åbenlyst crowdpleasing, skal man da lede længe efter... (og oven i købet proppet til bristepunktet med så meget CGI, at den efterhånden efterlader en med en flad smag i munden.)

Jeg synes heller ikke at Lady in the Water, er instruktørens største film, men ret god er den nu alligevel...

Dallas Howard og Giamatti er begge fremragende skuespillere og gør det fortrindligt i den. Største minus er M. Night Shamalayans egen store rolle deri! Instruere kan du, men spille komedie er en hel anden boldgade.

The Village er imo den bedste film, han endnu har begået.

5/6
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#19 wiseguy 17 år siden

#18 ??? You what??? jeg skriver sku' da ikke at Ringenes Herre er anderledes? Referere blot til den eventyrlige handling! Min anden sætning afslutes med adskillige !!! Herefter ny sætning... Skal jeg finde pap og saks frem???
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#20 Mr.E 17 år siden

Tak! Kunne ikke have skrevet det bedre selv. Endelig en der kan se det smukke og fantastiske i denne film.
Fremragende film!

Skriv ny kommentar: