Sidste års mest undervurderede, misforståede og oversete filmperle fortjener at blive lejet og erhvervet af et enormt publikum, så dens ufortjente status som flop i biograferne kan fortrænges. Filmen er ikke perfekt, men det er forfriskende at se en film så anderledes og ambitiøs, og som vender alle gængse konventioner ryggen uden at forfalde til prætentiøst ævl. Dvd’ens billedside er god, men også en anelse skuffende. Bedre er præsentationen af filmens lydside, mens det sparsomme ekstramateriale er fint, men også lidt tyndt. Lad ikke andre diktere, hvad du skal synes om “Lady in the Water”, før du selv har givet den en velfortjent chance.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 pulse83 17 år siden

Hørt, hørt! Helt enig i anmeldelsen! En meget kontroversiel film, forstået på den måde at den kræver en helt speciel sindstilstand når man ser den. Rammer man den tilstand, er filmen til gengæld en lille perle! 5/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#2 HonoDelLoce 17 år siden

Dejligt at læse en anmeldese af en anmelder, der synes at have haft nogenlunde præcis samme oplevelse som jeg selv af at se denne film :D

Skal helt klart ud og have denne dvd ledsaget hjem til hylden :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 mimic 17 år siden

Havde glædet mig meget til denne film da jeg var rigtig glad for hans tidligere film men blev pænt skuffet, slutningen var eneste som var lidt spændende, 1 ud af 6 herfra :(
Gravatar

#4 lyspunkt 17 år siden

Jeg kan ikke være mere uenig
den mest undervurderede, misforståede og oversete film fra sidste år


Efter min mening: den mest overvurderede, overfortolkede og opreklamerede film fra sidste år.

Beklager :(
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#5 keitel 17 år siden

#4 Helt enig, Jeg er dybt dybt skuffet, den er ikke 5 potter pis vaerd.
Gravatar

#6 wiseguy 17 år siden

Ja og jeg tilslutter mig!! skuespillet er fint nok, men historien fangede mig slet ikke. Jeg var dybt skuffet 2/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#7 filmz-Mumbles 17 år siden

# 4, 5, 6

Jeg tror, at der findes to overordnede meninger om denne film. De fleste kan ikke acceptere, at filmen prøver at være anderledes, og har en meget "absurd" historie eller fremgangs måde, om man vil. Det er ikke kritik af nogen fra min side, men det er en fremragende film efter min mening.

Filmen er så anderledes og ærlig, at det er umuligt at hade den på nogen måde. Man må bare acceptere Shyamalans film, og være forberedt på at se en film, der ikke er ligesom alle andre. Og så er Giamatti fantastisk.

Dejligt, at en anmelder endelig tør at give filmen de point, den fortjener.
Gravatar

#8 filmz-bobafettich 17 år siden

Den er en af de ringeste film jeg længe har spildt penge på at se. Den går netop hen og bliver en omgang prætentiøst ævl.

Shyamalan har lavet gode film. Men med den her skraber han virkelig bunden.

#4 er helt enig.

1/6
Gravatar

#9 wiseguy 17 år siden

#7 Fis og kanel!!! Jeg ka’ sku’ sagtens acceptere at en film prøver at være anderledes!!! Og den eventyrlige eller med dine ord absurde handling rører mig heller ikke. Så ville jeg jo heller ikke kunne holde ud at se Ringenes Herre eller Star Wars!!!
Filmteknisk og på skuespilsiden fejler filmen efter min mening ikke noget. Men historien sagde mig ganske enkelt ikke en fis og jeg kedede mig bravt – færdig slut!!!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#10 filmz-Mumbles 17 år siden

# 9

Jeg mener, at nogle ikke kan se filmen for, hvad den er. Jeg forstår udmærket godt, hvorfor du ikke kunne lide den, men vi har dog stærkt uenige meninger om den. Men som du selv nævner, siger historien dig intet, hvor jeg så mener, at det er en af de mest originale film, jeg længe har set.

Skriv ny kommentar: