Af og til vakler filmen på en tynd linie mellem originalitet og familiaritet. Men næsten hver eneste gang den ved at dale ned i klichéernes kedelige verden, trækkes den tilbage på land, og tilbyder endnu flere overraskelser og uforudsigelige pointer. Filmen sørger derved næsten konstant for at holde publikum i skak. Det bliver alligevel til nogle ganske få forudsigelige plotelementer, der tilsætter en herlig sød blanding filmisk magi en smule surhed. Men Murray og Johanssons præstationer, Coppolas følelsesladede manuskript og instruktion og filmens tryllebindende billedside gør, at “Lost in Translation” i sidste ende står som værende en af de mest elskelige og romantiske film, der nogensinde er blevet skruet sammen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-cko 20 år siden

ja, men det er jo lidt dyrere... men ok alligevel en god pris...

axel har vist generelt sænket deres criterion priser... så lige alphaville til 190kr...
Men venter sgu lige til marts med filmkøb...
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#12 The Insider 20 år siden

Forståeligt. Jeg kender også udmærket til det lige pludselig at stå med ingen penge i lommen og tonsvis af DVD'er på ønskeseddelen :-)
War. War never changes.
Gravatar

#13 filmz-cko 20 år siden

hehe det tror jeg der er mange filmfans der gør :) Men det gør jo også glæden endnu størrere når filmene så kommer med posten :)
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#14 The Insider 20 år siden

Agreed. Men den der ventetid er altså en killer :-)
War. War never changes.
Gravatar

#15 El vez 20 år siden

172Kr hvis man smider .hk for enden af url'en ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#16 filmz-KingHans 20 år siden

denne film er herre god... og den vinder sikket en røvfuld oscar's og det fortjener den osse... 9/10 herfra
Gravatar

#17 Morbid 20 år siden

Denne film er herre god ja, og den burde bestemt vinde en håndfuld oscars. Men hvis jeg skal være realistisk, ender den nok max med "Best Original Screenplay" og "Best Actor". Synes selv den burde have flere, men det ender nok med, at være LOTR år i år.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#18 filmz-Ghidora 20 år siden

ved ik om der er noget i vejen med mig... eller hvad der sker :) men jeg blev nød til at slukke for filmen ca. halvvejs... den sagde mig ikke en skid, og syntes bare den var humor løs og langtrukken... dem jeg så den med sad med samme følelse...
(>^^)>
Gravatar

#19 filmz-derb 20 år siden

#18, det er en film man skal se alene. Men altså. Selvom du ser den alene er den stadig røv dårlig.
filmz.dk - din reklamesøjle på nettet.
http://derb.dk
Gravatar

#20 Michael Andersen 20 år siden

#18
"jeg blev nød til at slukke for filmen ca. halvvejs... den sagde mig ikke en skid, og syntes bare den var humor løs og langtrukken... dem jeg så den med sad med samme følelse..."

Dem du den sammen med? I har jo ikke set den færdig!

Jeg har ikke selv set filmen endnu, men ud fra hvad andre siger så bliver den bedre ved gensyn. Så op på hesten igen, mester.
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: