Af og til vakler filmen på en tynd linie mellem originalitet og familiaritet. Men næsten hver eneste gang den ved at dale ned i klichéernes kedelige verden, trækkes den tilbage på land, og tilbyder endnu flere overraskelser og uforudsigelige pointer. Filmen sørger derved næsten konstant for at holde publikum i skak. Det bliver alligevel til nogle ganske få forudsigelige plotelementer, der tilsætter en herlig sød blanding filmisk magi en smule surhed. Men Murray og Johanssons præstationer, Coppolas følelsesladede manuskript og instruktion og filmens tryllebindende billedside gør, at “Lost in Translation” i sidste ende står som værende en af de mest elskelige og romantiske film, der nogensinde er blevet skruet sammen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 skittlez 20 år siden

Det har du ret i, jeg kan bare godt li' at brokke mig, når en film jeg/vi har set frem til i lang tid (kan være år, hvis man har en finger på pulsen) kommer ½-1 år senere herhjemme, og det sker altså også for en del deciderede blockbusters. Men jeg er enig i at amerikanerne, i modsætning til f.eks. england, er elendige til "world-cinema," men det reflekterer måske en smule deres nogle gange (ikke for at sætte en debat i gang, det er bare sådan jeg ser det) lidt indskænkede syn på resten af verden.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#32 Zelle 20 år siden

#31 - Nå så det syntes du, nu skal du lige høre... ej okay ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens

Skriv ny kommentar: