Af og til vakler filmen på en tynd linie mellem originalitet og familiaritet. Men næsten hver eneste gang den ved at dale ned i klichéernes kedelige verden, trækkes den tilbage på land, og tilbyder endnu flere overraskelser og uforudsigelige pointer. Filmen sørger derved næsten konstant for at holde publikum i skak. Det bliver alligevel til nogle ganske få forudsigelige plotelementer, der tilsætter en herlig sød blanding filmisk magi en smule surhed. Men Murray og Johanssons præstationer, Coppolas følelsesladede manuskript og instruktion og filmens tryllebindende billedside gør, at “Lost in Translation” i sidste ende står som værende en af de mest elskelige og romantiske film, der nogensinde er blevet skruet sammen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 maniac 20 år siden

God anmeldelse. :)
Glæder mig til at se filmen.
Gravatar

#2 filmz-derb 20 år siden

"Men næsten hver eneste gang den ved at dale ned i klichéernes kedelige verden, trækkes den tilbage på land, og tilbyder endnu flere overraskelser og uforudsigelige pointer."
Ja, eller også sidder man og venter i 1½ time på der faktisk sker noget, men det gør der bare ikke.

#1, lad være med at glæde dig.
filmz.dk - din reklamesøjle på nettet.
http://derb.dk
Gravatar

#3 DarkLight 20 år siden

Jeg vil kalde den en forundelig film som helt sikkert kræver endnu en kigning.

Som derb så smukt udtrykker det savner man engang imellem en smule momentum for filmen...og så alligevel ikke.

Man skal ikke snyde sig selv for denne film.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#4 Morbid 20 år siden

Også 5/6 Herfra.

/me oddser sine penge på Lost in Translation som bedste film
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#5 Tylerdurden 20 år siden

I WANT TO SEE THIS MOVIE !!!!!!!!!
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#6 Zelle 20 år siden

Jeg glæder mig sku til at se den... og siden der er nomineringer til oscars fra filmen, så skal man jo have set den inden den 29. ellers kan man jo ikke udtrykke hvem man 'hepper' på ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#7 filmz-cko 20 år siden

hvis hun har haft Wong Kar-wai som inspirations kilde, så skal jeg fandeme se den film!!!
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#8 The Insider 20 år siden

#7, "In The Mood For Love" kan fås hos CD-WOW i en fantastisk Criterion udgave til sølle 17.99£ :-)
War. War never changes.
Gravatar

#9 filmz-cko 20 år siden

normalt ville jeg nok slå til (efter at have fundet en ven med et visakort, har selv kun dankort)...men pengene slår ikke altid til tsk tsk... ellers tak for informationen :)
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#10 The Insider 20 år siden

No prob :-) Hvis du kun har dankort, kan du også købe den hos Axel. Den koster 260.-
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: