Fans af den første “Madagascar”-film kan glæde sig over, at fortsættelsen er på nøjagtig samme kvalitetsniveau som forgængeren, at både BD-udgivelsens transfer og lydspor er fantastisk, og at skivens ekstramateriale er ganske udmærket. Alle andre bør lade udgivelsens samle støv hos den lokale videoforretning og i stedet erhverve en hvilken som helst anden computeranimeret spillefilm. Ja, hvilken som helst.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Riqon 15 år siden

Mener klart det er én af The Insider's kvaliteter, at han er så ligeglad med, hvad andre synes, selv om jeg ikke skal kunne sige, om han er fair overfor denne film. Modsat andre nyere animationsfilm, så synes det at hænge og falde på humoren. "Om noget er sjovt" er én af de sværere ting diskussioner at gå ind i. Det lader dog til, at ret mange syntes, den var ret morsom.

moviefan20 (10) skrev:
Noget andet er dog, at det er som om, at det er blevet moderne at hade film (eller andet), blot så man kan slynge om sig med pseudovittige fornærmelser såsom "..frygtelig fadæse". Er lidt trættende.. uanset om man er enig i anmelderens holdning eller ej. Each his own I guess.


Tjah, jeg finder det personligt meget forfriskende og underholdende, når en film rakkes ned med stil :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#12 Michael Andersen 15 år siden

#6 Objektiv! Det er en underholdningsfilm og derfor er filmen underholdende ;D
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#13 The Insider 15 år siden

#12, touché!!
War. War never changes.
Gravatar

#14 filmz-DonDiegoDeLaVega 15 år siden

Alle anmeldelser er vel altid subjektive, det er måske mere saglig argumentation jeg efterlyser :) - især til en bemærkning som "filmen er lavpunktet inden for 3d animationsgenren".

Som #10 ganske fint formulerer, er det jo et eller andet sted nemt at slynge om sig med fornærmelser og vittige formuleringer, men de fungerer altså bedre, når de er sagligt underbyggede ;)

- ellers skriver brokhoveder som eksempelvis mig, og brokker sig i forummet ;)
Gravatar

#15 The Insider 15 år siden

#14, du vil ikke kategorisere følgende som argumenter? :-)

- De fire kræ er formentlig tegnefilmshistoriens mest forglemmelige helte – endimensionale, anonyme og så dumme og selvfikserede, at de bliver umulige at se op til, men til gengæld lette at se ned på.

- så ineffektive er de 'humoristiske' påfund, dialoger og metareferencer.

- Mange indslag er tyvstjålne fra langt bedre film, og karaktererne er så hysteriske, at man hurtigt udmattes.

- De karismatiske pingviner, som var det eneste lyspunkt i den første film, får næsten ingen spilletid denne gang og absolut ingen mindeværdige replikker.

- plages af utallige klicheer, og drejebogens moraler understreges i kluntede, kvalmende monologer og dialoger

- "Madagascar 2" er så proppet med karakterer, at skurken Makunga, som Alec Baldwin har lagt stemme til, aldrig fremstår som en vigtig faktor i fortællingen. Der er ingen ordentlige konflikter...

- Og filmen ser bestemt ikke bedre ud end sine jævnaldrende artsfæller – de frodige jungler er slet ikke nær så imponerende som de asiatiske bjergtoppe og græsmarker i "Kung Fu Panda" eller den forurenede metropol i "Wall•E"

og så videre og så videre :-) Altså, jeg har intet problem med, at folk er (evt. dybt) uenige i mine vurderinger. Tværtimod er det ofte spændende og fascinerende at læse andres argumenter for, hvorfor de har haft en væsentlig anderledes oplevelse end mig. Men at der ingen saglighed er, synes jeg dog er forkert. Og når man har haft så elendig en oplevelse under en film, synes jeg det er okay at skrive en anelse "colorful" - det sætter jeg da i hvert fald personligt pris på, når jeg læser andre anmeldere :-)

Mht. filmen er lavpunktet inden for 3d animationsgenren-argumentet, så ved jeg ikke, om det ville være interessant, hvis jeg vitterligt nævnte alle de 3D-animationsfilm, der var bedre, for at skabe perspektiv? Og jeg kan endda sige, at jeg har set de fleste film nævnt i #10 og syntes, de var bedre :-) Altså, JEG syntes - subjektiviteten længe leve! Rock on!
War. War never changes.
Gravatar

#16 filmz-DonDiegoDeLaVega 15 år siden

#15 - Fin liste du har lavet :) Problemet er bare, at meget af den "argumentation" der er lagt for dagen er præget af misforståelser:

Eksempelvis: "filmen plages af utallige klicheer", og "Mange indslag er tyvstjålne fra langt bedre film, og karaktererne er så hysteriske, at man hurtigt udmattes"

Kan det ikke tænkes at et af filmenes temaer netop er intertekstualitet, som også var tilfædet i den første film?

..og så lige for at vende tilbage til : "filmen er lavpunktet inden for 3d animationsgenren"
Har altså svært ved at tro at du dermed syntes at "Jungledyret Hugo 2" er en bedre film, jvf. #10's lisste ;)
Gravatar

#17 Riqon 15 år siden

Og når man har haft så elendig en oplevelse under en film, synes jeg det er okay at skrive en anelse "colorful" - det sætter jeg da i hvert fald personligt pris på, når jeg læser andre anmeldere :-)


Kunne ikke være mere enig. *skulderklap*

DonDiegoDeLaVega (16) skrev:
..og så lige for at vende tilbage til : "filmen er lavpunktet inden for 3d animationsgenren"
Har altså svært ved at tro at du dermed syntes at "Jungledyret Hugo 2" er en bedre film, jvf. #10's lisste ;)


Nu var "Jungledyret Hugo 2" så heller ikke en 3D animationsfilm.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#18 filmz-DonDiegoDeLaVega 15 år siden

#17 wops mente "Jungledyret Hugo: Fræk, flabet og fri" :)
Gravatar

#19 Riqon 15 år siden

#18 - We know you did ;P I'm just being an ass.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#20 The Insider 15 år siden

#16, Eksempelvis: "filmen plages af utallige klicheer", og "Mange indslag er tyvstjålne fra langt bedre film, og karaktererne er så hysteriske, at man hurtigt udmattes"

Kan det ikke tænkes at et af filmenes temaer netop er intertekstualitet, som også var tilfædet i den første film?


Her mener jeg dog ikke de søgte 'pop culture references', som da også var enormt platte - på dén konto må især Shrek-filmene siges at være langt overlegne. Jeg tænker på klicheerne, der gennemsyrer historien om løven, der skal mande sig op, den skæve kærlighedshistorie mellem girafen og flodhesten, de endeløse venskabsstridigheder etc. etc. Hvis filmen havde leget med klicheerne og konventionerne, ligesom Kung Fu Panda eksempelvis gør med snilde, havde sagen været en anden - her er der bare tale om et uambitiøst plagiat - altså efter min mening :-)

Og jo! Både Jungledyret 2 OG 3 var altså bedre - om end ikke meget ;-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: