Fans af den første “Madagascar”-film kan glæde sig over, at fortsættelsen er på nøjagtig samme kvalitetsniveau som forgængeren, at både BD-udgivelsens transfer og lydspor er fantastisk, og at skivens ekstramateriale er ganske udmærket. Alle andre bør lade udgivelsens samle støv hos den lokale videoforretning og i stedet erhverve en hvilken som helst anden computeranimeret spillefilm. Ja, hvilken som helst.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 BN 15 år siden

Havde jeg ikke haft et barnebarn på snart 7 år, der simpelthen elsker de to film 'Madagaskar' og 'Madagaskar 2' og figurerne deri, og som kan se dem om og om igen, så havde jeg formentlig aldrig købt dem. Min favoritter når det gælder animationsfilm, er 'Toy Story', 'Ratatouille', 'Ice Age' og 'Shrek' og deres fortsættelser (hvor en sådan foreligger).

Jeg forstår godt The Insider's indvending om manglende konflikter i begge 'Madagaskar'-film. Netop dette er også grunden til, at filmene som helhed ikke taler til mig og min smag. Men de taler til mange mindre børn! 'Madagaskar'-filmene er - i lighed med 'Bamse og Kylling', 'Busters verden' o. lign. - bløde, runde og varme, så at sige. Børn som mit barnebarn er ikke til voldsomme konflikter. Hun kan f.eks. ikke lide scenen med den glubske, truende bjørn i begyndelsen af 'Over hækken', og visse scener i 'Babe - den kække gris', hvor det ser meget sort og dystert ud er hun lige ved ikke at ville se mere - "Jeg kan ikke lide det". Ja, hun bliver bange. (Det gør hun også når der er helt mørkt i en film, og hovedpersonen sniger sig afsted på et farligt eller usikkert sted.) Det hele skal helst være lyst og glad, ihvertfald det meste af tiden.

Derfor skal der efter min mening ikke være "ordentlige konflikter" (forstået som alvorlige, livstruende eller meget farlige/sørgelige) konflikter i 'Madagaskar'-filmene, for det gør ikke noget, at der også er noget til de mindre børn, herunder specielt dem, der helst ser underholdning á la 'Bamse og Kylling', 'Buster's verden', 'Emil fra Lønneberg' og 'Pippi Langstrømpe', hvor konflikterne er små og som regel relativt hurtigt og smertefrit overståede.

'Madagaskar' er kulørt og glad - rigtig glad - underholdning, der er perfekt til mange mindre børn. ... Jeg har aldrig på eget initiativ sat den/dem i dvd-afspilleren - det er altid kun når vores barnebarn og andre familier med børn omkring den alder er på besøg at den bliver taget frem. Og børn i den alder er fuldstændig ligeglade med, om "mange indslag er tyvstjålne fra [andre]film", om figurerne er endimensionelle, om der bruges en masse klichéer og om landskaberne ud fra en voksen filmanmelders betragtning er flottere i andre film. Filmene taler til dem, de kan følge med og de elsker løven Alex og hans venner. .... Og jeg kan såmænd godt selv grine af visse indslag, såsom løvens hallucinationer pga. bedøvelsespilene i 1'eren og nævekampen mellem løven og den gamle dame i 2'eren, hvor damen får en eller to kæberaslere (hvor tit ser man en gammel dame få knytnæveslag i en animationsfilm?)

.... Men jeg må indrømme, at hver gang - efter at have været tvangsindlagt til endnu et gennemsyn af filmen - føler jeg bagefter en voldsom trang til at se en film med noget mere substans i og mere konfliktpræget, voksent indhold. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#22 Riqon 15 år siden

bn (21) skrev:
'Madagaskar'-filmene er - i lighed med 'Bamse og Kylling', 'Busters verden' o. lign. - bløde, runde og varme, så at sige. Børn som mit barnebarns alder er ikke til voldsomme konflikter.


Hvad? Der er der rigeligt med voldsomme konflikter i Busters Verden, er der ikke? Jeg mindes noget med at han trynes, så han får en ordentlig gang næseblod, og han taber armen og diverse andre ting... Men det godt nok længe siden jeg har set dem...
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#23 BN 15 år siden

#22 - riqon:

Hvad? Der er der rigeligt med voldsomme konflikter i Busters Verden, er der ikke? Jeg mindes noget med at han trynes, så han får en ordentlig gang næseblod, og han taber armen og diverse andre ting... Men det godt nok længe siden jeg har set dem...


Det er hurtigt overstået, og bøllen, en stor dreng, der kaster bolde i hovedet på Buster (så han får næseblod), får selv skældud få øjeblikke efter af (Ole Thestrup). Der går aldrig mere end nogle korte øjeblikke, før Buster smiler igen, og er videre med sine næste tryllenumre eller drengestreger. .... Konflikterne i Madagaskar varer faktisk længere, såsom når løven og zebraen er uvenner. Det føles bare aldrig som om en dyb krise, og det gør det heller ikke i 'Busters verden'.

Og den med at "tabe armen" er jo et trick, hvormed Buster gør bøllen til grin. Vi ser desuden at det bare er en kunstig arm - det er kun bøllen der ikke ved dét. Den pågældende teenageknægt er primært et komisk indslag, da Buster hele tiden laver grin med/narrer ham.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#24 NightBreaker 15 år siden

Jeg synes personligt også at The Insider er en af de bedre anmedelser her på siden. Men jeg synes han skulle holde sig til science fiction, action, thrille, drama film, hans humor hvad ang. animationsfilm, især den her, er lige nul. Synes simpelhen ikke, han prøver at tage noget godt ud af filmen, som trods alt, har en højre score end Madagascar 1 (som var en ringe film). Historien er tynd, og den bæres kun af one moment jokes, men de holder filmen, oppe, og det er ikke Wall-E eller Kung Fu Panda,som har en god historie men du giver filmen den ringeste bedømmelse man kan give en filim, tænk over det. Selv filmlands anmeldelse, gav den 3/6 og kalder filmen for "Damp-børn på Savannen" . Hvilket den nok også er for mange, men ffs, din anmeldelse giver kun stof til eftertanke over din mening og ikke over filmens indhold.
Gravatar

#25 Riqon 15 år siden

#23 - Tak. Jeg må se dem igen snart :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#26 filmz-allando 15 år siden

Top karakter til Pinocchio og bundkarakter til Madagascar 2.
Hmmm Jeg har vist begge film til døtrene på 7 og 8 år.
Pinocchio gad de ikke se færdig.
Madagascar 2 så de 2 gange i træk, og grinte hele filmen igennem.
Jeg synes selv at Pinocchio er kedelig og Madagascar 2 er superfed.
Længe leve smagsdommerne...........!!!!
Gravatar

#27 database 15 år siden

Hmm jeg kan godt se, at folk er delt op i dette forum efter hvem der er enig og uenig med Hr. Insider.

Personligt kommer jeg nok aldrig til at se Madagascar 2, da jeg synes, at 1'eren hører til en af de absolut dårligste animationsfilm nogensinde. Jeg forstår virkelig ikke, hvordan den har opnået så stor popularitet, især i min egen omgangskreds, og jeg har svært ved at forestille mig, hvordan 2'eren kan være en forbedring.
Gravatar

#28 filmz-Kadann 15 år siden

NightBreaker (24) skrev:
Synes simpelhen ikke, han prøver at tage noget godt ud af filmen..


Har du overvejet, at The Insider måske mener, at der ikke er noget godt at tage ud fra filmen? Jeg kunne fristes til at tro, at det er dét han argumenterer for i sin anmeldelse. :)

#26 -

Så det er ikke i orden at have en anden mening end dig og dine døtre? :)

http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#29 filmz-allando 14 år siden

Kadann (28) skrev:
Har du overvejet, at The Insider måske mener, at der ikke er noget godt at tage ud fra filmen? Jeg kunne fristes til at tro, at det er dét han argumenterer for i sin anmeldelse. :)

#26 -

Så det er ikke i orden at have en anden mening end dig og dine døtre? :)


Nej, jeg har altid ret :)
Gravatar

#30 MOVIE1000 14 år siden

synes at den første Madagascar var okay den skulle lige ses et par gange før jeg forstod den rigtig.
elskede denne her film den var så sjov og underholdene hele tiden den får 5 stjerner af mig.
men der var et par enkelte fejl i filmen.
er det bare mig eller er animations films fortsættelser (en 2er) ikke bedre end selve den første tænker Ice Age 2, Shrek 2 eller Toy Story 2 nogen jeg har glemt?

mange mener at man skal se en animations film på dens originale sprog, men jeg mener at man skal se den med dansk tale, det er mere hyggeligt at se det på dansk synes ikke at mundbevægelserne passer så godt til det engelske tale
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: