Det burde ikke være nødvendigt at pointere, at historien i “München” er lige så relevant nu, som den nogensinde har været. Andre film har gået tæt på konflikten imellem de to folkefærd, men den hidtil mest populære, Kevin McDonalds Oscar-belønnede, velsmurte dokumentar “One Day in September”, var stærk men partisk og et forsøg på være meningsdannende. Som det er med så mange ting her i livet, er Israel/Palæstina en politisk og etisk gråzone, og Spielberg har været frygtløs og samvittighedsfuld nok til lade de sorte og hvide malerpensler hvile og give os det mest dristige, mest essentielle, mest nødvendige drama i nyere tid om terrorisme kontra gengældelse og den menneskelige pris begge forlanger.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-gofferoffer 18 år siden

Så den her i vinterferien. Fantastisk film. Det er godt at se, at Spielberg stadig kan sit kram og få fjernet alle dem, der mener, at han ikke har lavet noget fænomenalt post-Saving Private Ryan (selvom jeg faktisk mener, at Spielberg har lavet mange gode efter den såsom Minority Report). Bana spiller ufatteligt godt sammen med et flot skuespil fra alle i det omfattende cast. Den fortjener virkelig al den pris, den har modtaget. Af og til syntes jeg dog, at de skiftede hurtigt mellem stederne, men det kom jeg hurtigt over. Nogle gange føltes den næsten for realistisk, og det kom alt sammen med overvældende kraft. 4,5/5
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#42 filmz-Is 17 år siden

Fed film
5/6
Gravatar

#43 Gasivodo 9 år siden

januar 10 2014..

HOV! Hvor ér den interessant pt. (ikke at det - skulle være noget nyt. Suk)

Spielbergs bedste indtil nu!
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(

Skriv ny kommentar: