Ligesom de imponerende skibe i filmens begyndelse kommer “The New World” med vinden tilsyneladende ud af det blå, men bringer, i stedet for splid og aggressivitet, tilbageholden grandiositet til et publikum, der ovenpå masser af adrenalinpumpet intensitet kan nyde rigtig godt af det kærkomne åndehul i biografmørket, som filmen leverer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filt 18 år siden

#9, der behøver jo ikke være noget i vejen med en film hvis den får 5/6.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#12 pulse83 18 år siden

#11 Jo, etellerandet må der mangle, hvis man roser en film til skyerne og kun giver den 5/6. Der mangler et "men..."

Men anyways, jeg glæder mig gevaldigt til at se denne film. Malick har ikke lavet andet end superbe film.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#13 filt 18 år siden

#12, der er jeg så uenig.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#14 filmz-noclando 18 år siden

#9 Tror du skal revuderer din forståelse for ordet kritik og så komme tilbage, hvis du stadig mener, som det er sådan jeg forstår på din kommentar, er noget rent negativt.
Got gettiered?
Gravatar

#15 pulse83 18 år siden

#13 Der må være en grund til at den får 5/6 istedetfor 6/6. Der bliver ikke nævnt en eneste negativ ting ved filmen. Hvis en film er fri for negativer, fortjener den så ikke 6/6?

Men okay, lets agree to disagree. :)
Excuse me, Flo!
Gravatar

#16 filt 18 år siden

#15, efter min mening, ikke nødvændigvis. 6/6 er efter min mening til noget udover alle grænser, en karakter jeg kun har givet 12 gange i alt.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#17 danschier.dk 18 år siden

#12 Kunne dette: "Kun i filmens anden akt daler intensiteten en anelse, mens filmen unægtelig sagte fortællertempo bliver tydeligere.", være det "men" du mangler?

Glæder mig til den kommer til en biograf nær mig!
Gravatar

#18 filmz-incubus 18 år siden

Skal ind og se den i morgen. Glæder mig som et lille barn... Weeeeee!!!! :D
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#19 pulse83 18 år siden

#17 Tja, ja, jo, måske. Jeg ville hellere have en forklaring fra Hr. Albrechtsen selv. :)

Så lige i TV2 Lorry at Politiken giver den 4/6. Jeg er næsten altid uenig i Politikens anmeldelser, så nu glæder jeg mig endnu mere.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#20 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Så filmen i Berlin i sidste uge og må også tilslutte mig den ros den får - det er unægteligt en visuelt bjergtagende oplevelse. Synes dog at filmen er en anelse ujævn, især i første halvdel og så bryder jeg mig ikke specielt om Farrels skuespil - han bliver for selvsmagende og kedelig. Bale er derimod rigtig god. Malick har endnu engang bevist, at han kan servere historier på usædvanlige måder, men "New World" er dog ikke helt så vellykket som mesterværket "Thin Red Line", eller "Badlands" for den sags skyld.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

Skriv ny kommentar: