Ligesom de imponerende skibe i filmens begyndelse kommer “The New World” med vinden tilsyneladende ud af det blå, men bringer, i stedet for splid og aggressivitet, tilbageholden grandiositet til et publikum, der ovenpå masser af adrenalinpumpet intensitet kan nyde rigtig godt af det kærkomne åndehul i biografmørket, som filmen leverer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 JannikAnd 18 år siden

Øv, hvor jeg glæder mig! Ventetiden har været ubehageligt lang, men nu er det timer og ikke år, der udgør differencen fra forventning til forløsning.
Gravatar

#2 filmz-zeeuz 18 år siden

Var meget overrasket over at den kun fik 5/6 med den sentimentale ros den fik. Vil næsten være overrasket hvis du fortæller mig at du IKKE er bøsse. No offense, men en anmeldelse kan godt blive for feminin.
Gravatar

#3 filmz-Trenox 18 år siden

#2 - en kommentar kan også godt blive for retarderet..
Gravatar

#4 MTK 18 år siden

Jeps, følelser er da vist kun noget der kommer bøsser an.. eller?
Gravatar

#5 Bates 18 år siden

God anmeldelse. Skal helt sikkert ind og se denne film.
Gravatar

#6 hey now 18 år siden

#2- Flot skrevet, er du 2 eller 3 år gammel?

Glæder mig dog til at se filmen
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#7 Yoda 18 år siden

God anmeldelse, Insider! Den ansporer mig blot yderligere til snarest muligt at få set filmen.

#2

Ikke specielt gennemtænkt kommentar, eller.....?
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#8 king b 18 år siden

Rigtig velskrevet og velargumenteret anmeldelse, Insider.

Jeg har faktisk set denne skønhedsåbenbaring, og jeg glæder mig blot til at se den igen.

Er spændt på at høre, hvad andre her på filmz mener om filmen - hvis nogen synes "Syriana" er opmærksomhedskrævende, så bare vent til I ser den her. Det er en film med sit eget dvælende tempo. Gudskelov.

Malick er en mirakelmager. Amen.

(Den gode nyhed er, at Malick efter sigende allerede er igang med at forberede en ny film, jubii...)
Gravatar

#9 filmz-zeeuz 18 år siden

Havde forventet kritik over min kommentar. Men der må da være et eller andet negativt ved denne film. Et eller andet der ikke er gennemtænkt, siden den "kun" fik 5/6. Følelse eller ikke følelse, man kan godt bruge lidt for mange forfinede tillægsord. En anmelder bør vise en eller anden form for kritik, om han kan lide filmen eller ej. Det kritiske element mangler fuldstændigt, og alligevel ikke topkarakter. Måske var det for meget at kalde ham homo, men hans tidligere anmeldelser har været langt bedre, og med langt mere informativ. Synes budskabet i hans anmeldelse er, at filmen kun kan ses af meget følelsesladede personer - noget jeg normalt forbinder med tøsefilm.
Gravatar

#10 filmz-incubus 18 år siden

#2 Tror du vil føle dig rigtig hjemme i "Brokeback Mountain"-tråden... join the party!

Glæder mig også til at se den. Havde faktisk ikke regnet med en så positiv modtagelse... super super!
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."

Skriv ny kommentar: