Ligesom de imponerende skibe i filmens begyndelse kommer “The New World” med vinden tilsyneladende ud af det blå, men bringer, i stedet for splid og aggressivitet, tilbageholden grandiositet til et publikum, der ovenpå masser af adrenalinpumpet intensitet kan nyde rigtig godt af det kærkomne åndehul i biografmørket, som filmen leverer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 The Insider 18 år siden

Halløj allesammen! Først og fremmest tusind tak for rosen gutter! Er altid beæret over at få positiv kritik med på vejen. Håber at I vil nyde filmen ligeså meget som jeg. Jeg er da også næsten stolt af, at jeg, på trods af at være en ganske traditionel, heteroseksuel ung herre, åbenbart også kan formå at lyde feminin i mine ytringer - jeg tager det som en kompliment som følge af min alsidighed ;-) Selvom jeg nu er uenig i, at følelsesladede film udelukkende er såkaldte "tøsefilm".

Til de folk som undrer sig over, at filmen ikke får tildelt topkarakter, så har dannyboy47 fuldstændig ramt plet. Det er den dalende intensitet og resulterende kortvarige ujævnhed, der gør filmen en tand for langsommelig under visse passager i filmens midterdel. Således kan filmen ikke snuppe alle 6 eftertragtede kameraer.
War. War never changes.
Gravatar

#22 filmz-phreak 18 år siden

Fantatisk anmeldelse, men hvorvidt den har ramt plet for vi at se. Jeg skal i hvert fald, på baggrund af denne anmeldelse, se denne film. For hvis den er halv så god som du skriver, så er den værd at bruge penge på...

- In vino veritas....
Gravatar

#23 chronaden 18 år siden

#22 han rammer den nice nok :)
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#24 hey now 18 år siden

Har nu endelig fået set filmen og jeg må sige at den er alletiders. Der var mange der, da filmen var slut, højlydt brokkede sig over manglen på action, hvilket de åbenbart havde forventet meget af. Det er en film, der virkelig får en trukket med ind i sit univers via de imponerende billeder, hvilket også er det filmen lever på.
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#25 Lowkey 18 år siden

Jeg så filmen i går og jeg må sige at selvom den var slæbende langsom, var en utrolig smuk film.
Det eneste der igennem hele filmen generede mig, var Mozart-stykket som de spillede flere gange og de voice-overs der som regel fulgte med.
Idéen var måske meget god, men jeg synes bare at det var lidt for meget. Jeg kunne ikke lade være med at tænke på sådan en klichéfyldt student art film (hvilket i sig selv vist er en kliché).

Bortset fra denne detalje og det faktum at jeg ville ønske at jeg havde sat mig mere ind i historien på forhånd, må jeg sig at jeg nød denne film og Horners soundtrack, selvom han måske havde lånt lidt rigeligt fra tidligere scores (især Braveheart).
Daisy, Daisy...
Gravatar

#26 duuk74 18 år siden

10/10 Herfra. Kom lige til at "anmelde" den et forkert sted i forum. ups
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#27 filmz-Is 18 år siden

Har ikke set den endnu, tænker på at have den i dvdsamlingen

er den virkelig så god
Gravatar

#28 JannikAnd 18 år siden

#27 - Ja, den er rigtig god. Men jeg vil nu hellere anbefale samlige Malicks tidligere film.
Gravatar

#29 filmz-zaphyr 17 år siden

øv, hvornår kommer unrated versionen? Jeg kan rigtig godt lide musikken, og de flotte scenarioene, men filmen er totalt uden dybde, ingen kontraster! Det er en sukkersød suppe fra begyndelse til slut...Jeg vil se en mer realistisk version af denne historie, og ikke dette disneyficerede pjat...

:o)
Sorry, Quaid. Your whole life is just a dream.
Gravatar

#30 filmz-Is 17 år siden

Endelig har jeg set den.....
Må sige at den ikke levede op til mine forventninger, men det er aligevel en utrolig smuk film. Det jeg mest var irriteret over var scoret... simpelthen dødsyg

4/6

Skriv ny kommentar: