Filmen kan sammenlignes med den for nylig udgivede “Dèjá Vu” hvis indre logik heller ikke tålte megen eftertanke. I modsætning til “Next” havde den dog en velfungerende følelsesmæssig kerne, der formåede at holde historien oven vande, når den blev for urimelig. Det samme kan imidlertid ikke siges om “Next”, der er en så flad og hul oplevelse, at selv så glimrende skuespillere som Julianne Moore og Nicolas Cage ikke kan pumpe megen liv i den.

Tåbelighederne spreder sig gennem handlingen, hvor det ofte er en udfordring at finde nogen form for mening i plottet. Det spænder lige fra hvorfor Callie Ferris tror, at de to minutters fremsyn skal kunne hjælpe hende, over hvorfor terroristerne egentlig leder efter Johnson, og det kulminerer i en af de mest absurde slutninger set i mands minde. Én ting er sikkert: “Next” er en af den slags film, der får en til at ønske man kunne se ind i fremtiden, for så havde man i det mindste muligheden for at forlade biografen i tide.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 blahblah 17 år siden

Hehe, dick
Gravatar

#22 achilles 16 år siden

jeg synes filmen har set fed ud i de spots jeg har set på tv, og jeg tager aldig en anmeldelse bogstavelig. Jeg ser altid en film, til trods for dårlige anmeldelser og som oftest er jeg uenig med den.
Gravatar

#23 blahblah 16 år siden

#22

Godt at vide.
Gravatar

#24 elwood 16 år siden

Jeg vender altid den smurte side nedaf.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#25 filmz-Bruce 16 år siden

Den skal sgu ses! Men kan fordi jeg nægter at tro, den er værre end National Treasure, lobotomi filmen over dem alle!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#26 filmz-niev 16 år siden

Endnu gang LATTERLIG anmeldelse herinde fra... Kan kun sige tag ind og se den... Det er en max fed film og pengene er godt givet ud!
Gravatar

#27 filmz-yoshimura 16 år siden

#26 Så hold dig dog væk.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#28 dolphinfriendly 16 år siden

#26 Måske kunne du begrunde hvorfor Next er så 'max fed' - og dermed overbevise os andre om, at den ikke er til at lukke op og skide i.

Gravatar

#29 BossDanmark 16 år siden

OK, jeg læste anmeldelserne, jeg læste alle de sure opstød (og mest fra folk de ikke har set filmen). Jeg blev tvunget ind og se Next - og ved i hvad? Den er ganske udemærket, som hjernedød underholdning. Total forudsiglgt og en lidt nem afslutning. Men jeg var underholdt - og det var det jeg skulle blive!

Så helt ærlig: Kære anmelder, når du nu kun kan lide franske film, skudt i S/H, og med manus om en polsk træskoarbejders drømme om at få en ny kniv til at snitte med (og den er selvfølgelig 6 timer lang), skulle du så ikke nøjes med at se dem og anmelde dem?

Hvorfor er det meget ofte mennesker der ikke kan lide den type film de anmelder, der anmelder dem? Hvorfor? Det fatter jeg ikke. Det gælder både her på filmz, men isærdeleshed i aviserne. Og i hedengangen Bogart.

Overvej med jer selv - INDEN I GÅR IND I BIFFEN FOR AT ANMELDE - er jeg den rigtige. Er jeg til den her type film?

Jeg skal f.eks. aldrig anmelde en splatter film - for jeg gider ikke at se dem og synes de er noget lor..... Så derfor holder jeg mig langt væk fra dem. Kære anmleder - gør det samme, hvis du ikke kan lide filmtypen!!!!!
"Jeg ska' ha' noget coke. Det ska' jeg da ha'. Det ska' jeg da haaaaa'"
Ulrich Thomsen som Peter i 'Blinkende Lygter'
Gravatar

#30 thomas040 16 år siden

#19 hvad handler Bulls eye om ?
Failure is a zero out.

Skriv ny kommentar: