Mændene i Nynnes liv spilles af Lars Kaalund, Claes Bang, Jimmy Jørgensen og Ole Lemmeke. De er alle perfekte statister i singlekvindens liv, og skaber sammen med Mille Dinesen og veninderne, der spilles af Stine Stengade og Mette Agnete Horn, det perfekte sammenspil, der får fortællingen til at gå op i en højere enhed. “Nynne” er en vidunderlig film, der balancerer mellem det melankolske og det skingrende skøre. Den kan bestemt anbefales alle kvinder i den giftemodne alder, og mændene er der også plads til – hvis de altså tør.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-zanoan 18 år siden

Haha, synes det er lidt morsomt at der ingen kommentarer er til filmen? Fortæller nok en del om filmz.dks brugere - hovedsagligt af hankøn. Personligt ville jeg da også undre mig hvis en af drengene fra filmz.dk-redaktionen godvilligt selv havde taget ind i biografen for at se "Nynne".
_______________________________________
"A truth that is told with bad intents beats all the lies you can ever invent" - William Blake
Gravatar

#2 filmz-Wacker 18 år siden

Heh, Ekstra bladet har flamet den totalt og givet en stjerne
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#3 filmz-kaotmus 18 år siden

mon ikke: "'Nynne' er ikke bare ensporet og uelegant lavet. Den virker også fuldstændig kold, kynisk og kalkuleret. Altså ikke bare hjernelam, men også hjerteløs."
Gravatar

#4 filmz-saku 18 år siden

traileren er ihvertfald frastødende ringe.
Gravatar

#5 filmz-wetfox 18 år siden

Anmeldelsen her roser den til skyerne, men den får alligevel kun 4 stjerner? Der er ikke ét kritisk ord.
Gravatar

#6 filmz-kaotmus 18 år siden

Politiken selv giver den 3 - som den ringeste af ugens premierer...
Gravatar

#7 davenport 18 år siden

Fra EB.dk:

Nynne er en nar
1 stjerne


Portræt af en uhyggeligt selvoptaget kvinde. Ekstra Bladets anmelder uddeler bundkarakter til filmen om Nynne


Af Henrik Queitsch - 6:00 - 29. okt. 2005

Figuren Nynne er oprindeligt udklækket på Politikens redaktion som en kulturradikal udgave af det engelske fænomen Bridget Jones. Inden hun gik i selvsving i Stockholm med barn og børnelæge, var hun en lettere desperat single, og det er den Nynne, vi møder i Jonas Elmers filmatisering. Men så hører al lighed også op.

For under al overfladesvømningen var Nynne faktisk både velskrevet og vittig - og slet ikke uden brod. Det gælder ikke filmen - for nu at sige det pænt. Og man må da håbe for de tre oprindelige forfattere, Henriette Lind, Lotte Thorsen og Anette Vestergaard, at de har fået en ordentlig sum for filmrettighederne, da de nok skal regne med et par besøg hos kiropraktoren for at få rettet de krumme tæer ud.

Tåbeligt kvindemenneske
Elmer og manuskriptforfatteren Mette Heeno (som ellers brillerede med 'Terkel i Knibe') har nemlig reduceret Nynne til et fuldstændig tåbeligt kvindemenneske, der er nogenlunde lige så selvoptaget som et toårs barn, og som vitterligt ikke har andet end damebladsdrømme, venindesladder, tøjkøb og drømmen om prinsen på den hvide hest i hovedet. Narcissisme i den yderste potens.

Der er nærmest tale om Romanbladet layoutet som Eurowoman. Det er simpelt hen patetisk. Og hvis film som 'Veninder' og 'Nynne' er udtryk for et nogenlunde dækkende billede af moderne kvinders selv- og verdensopfattelse, så sku' man måske overveje at blive bøsse.

Forstemmende
Det er simpelt hen så fattigt og forstemmende, at man ikke engang kan grine ad det. Og så hjælper det heller ikke, at der overspilles helt ud på folkekomedieplan (især Jimmy Jørgensen, Ole Lemmeke og Lars Hjortshøj er fæle). Eneste forsonende elementer er debutanten, Mille Dinesen, og Lars Kaalund, der gør, hvad de kan med det pauvre forlæg. Det er dog ikke meget.

'Nynne' er ikke bare ensporet og uelegant lavet. Den virker også fuldstændig kold, kynisk og kalkuleret. Altså ikke bare hjernelam, men også hjerteløs. Jeg ved ikke, hvad der er værst. Men slemt er det i hvert fald.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#8 ks 18 år siden

Fandme en kompromisløs anmeldelse fra EB, dejligt!
Gravatar

#9 filmz-Bruce 18 år siden

#3

Så faktisk rammer den altså kvinder på kornet?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 filmz-pandora 18 år siden

Er det bare mig, eller virker man rimeligt forudindtagede herinde? Det lader til at stryge jer med hårene, at 'Nynne' ikke får ros...

Det er åbenbart en genre, som ikke skal ha' en chance...på trods af at filmz.dk's anmelder roser den enormt. Men okay, hun er jo også kvinde ... hjerteløs og hjernelam, var det dét du sagde, #9?

*for at der ikke skal herske tvivl, var sidste sætning ironisk ment - som i at jeg synes det er en ret useriøs holdning*

Det skal tilføjes, at jeg ikke selv har set filmen, og ikke kunne lide 'Nynnes Dagbog' på skrift, men det gør ikke at jeg er blødt igennem af bare fordomme på forhånd. Og jeg er endda en kvinde ;)
"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"

Skriv ny kommentar: