“Paranormal Activity” formår egenhændigt at blæse nye vinde ind over en træt og træg gysergenre, og den gør det så forbandet godt, at når hårene i nakken først har rejst sig, så lægger de sig ikke ned foreløbigt. Så gør som Spielberg: Se filmen, lad dig skræmme halvt til døde, og spred ordet om, at årets gyserfilm er landet. Og læg dig så trygt til at sove med lyset slukket. I dare you!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 elwood 14 år siden

Eller Plump Fiction, Hudson Hawk og andre film, hvor "hende hvis navn vi ikke nævner er med i"
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12 filmz-Narniabæver 14 år siden

Den er awesome!

5/6
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#13 Kyllingebenet 14 år siden

Hold kæft det værste lort jeg nogensinde har set!!! Fatter ikke hypen omkring den, den er jo så latterlig udført!! Enhver amatør youtuber kan gøre kunsten efter, jeg vil endda vove og påstå, at der findes utallige amatør yotube-videoer der er mere skræmmende, end denne overrated katastrofe af en såkaldt "gyserfilm".
Gravatar

#14 Starbrow 14 år siden

den skræmte mig ikke.
Gravatar

#15 bjarke 14 år siden

Jeg fandt sgu også Paranormal Activity ret så skrækindjagende. Bestemt hverken den bedste, mest originale eller mest uhyggelige gyserfilm nogensinde (ikke i min bog, anyway) - men den fa'me uhyre godt skruet sammen og ikke mindst - pardon my French - pisse-hamrende-uhyggelig.

Uhyggen bygges så effektivt op, at selv de mest uskyldige ting bliver skræmmende, som fx en dør der blidt bevæger sig. Det er sgu godt gået. Mødet med det overnaturlige fremstår troværdigt, ikke mindst takket være kæresteparret. Der er en dynamik og naturlighed over dem, som gør, at man rent faktisk tror på og føler med dem - og det er nødvendigt, når filmen skal sælge varen. Så selvom man godt ved, at det er fiktion, ja så besidder de grynede optagelser og parret en troværdighed, som går direkte i skræknerven.

Paranormal Activity er en creepy og velkomponeret skræktur og en herlig hårrejsende biografoplevelse, som jeg under alle andre også at få. For det er sgu lang tid siden, at en gyserfilm har skræmt mig, som denne. Herligt!

- Har by the way lidt biobilletter og hættebluser på spil inde på bloggen - deltag HER.

- Well, og så er der også lidt mere om den paranormale oplevelse HER...
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#16 Lord Beef Jerky 14 år siden

#10 Hvis det ikke er et remake du snakker om, som jeg i øvrigt slet ikke har hørt om, så er Jacob's Ladder såvidt jeg ved ikke fra dette årtusinde.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#17 Frederik 14 år siden

Til jer der har downloadet screeneren og set den på jeres computer eller whatever: Overhovedet ikke det samme. Screenerversionen er et par år gammel og der er foretaget ret mange ændringer i filmen siden da. Desuden tror jeg at filmen skal ses i biografen for at få den rigtige effekt, men det må i vel selv om.
Gravatar

#18 Ericmase 14 år siden

Så er der noget at glæde sig til! Glæder mig meget til at se den senere i Hillerød med min mor i dag. Jeg forventer at pigerne vil skrige af H til! :D
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#19 filmz-Martychris 14 år siden

Sagde man ikke også alt dette om The Blair witch project? Men nu er jeg heller ikke til det der gys, og hvis du vil se, høre eller prøve horror siger jeg call of cthulhu!
"You can call me Dennis!"
Gravatar

#20 aero 14 år siden

#17 det er rigtigt. Der er 2 versioner, der er den som er tilgængelig (i god kvalitet) på nettet, og så er der biografversionen. Jeg vil dog sige, eftersom jeg har set begge (og ja den ene i biografen) - at jeg foretrækker netversionen MEGET frem for biografversionen. De har 2 vidt forskellige slutninger, og jeg forstår ikke, hvorfor de har valgt at vise den - i mine øjne - dårligste af slutningerne i biografen. Dette skal på ingen måde ses som en opfordring til at hente den ulovlige kopi på nettet, blot en oplysning om nr. 17 har ret, der er forskel på hvilken version, man har set/ser.
Film skal selvfølgelig altid ses i biografen, bare en skam de har valgt at vise den dårlige version.
Its structural perfection is matched only by its hostility

Skriv ny kommentar: