“Paranormal Activity” formår egenhændigt at blæse nye vinde ind over en træt og træg gysergenre, og den gør det så forbandet godt, at når hårene i nakken først har rejst sig, så lægger de sig ikke ned foreløbigt. Så gør som Spielberg: Se filmen, lad dig skræmme halvt til døde, og spred ordet om, at årets gyserfilm er landet. Og læg dig så trygt til at sove med lyset slukket. I dare you!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 BevarThemsen 14 år siden

GAB!? .. 2 ud af 6! MAX!!
Troen kan flytte bjerge, men den kan sgu ikke hente bajere!
Gravatar

#32 Bobby Singer 14 år siden

Jeg havde netop ikke så høje forventninger til filmen, måske var det derfor at jeg var ganske godt underholdt i de 86 min. som filmen varer. Er det så verdens uhyggeligste film nogensinde? Næ overhovedet ikke, men mindre kan også gøre det. Alt den hype der har været om filmen bragte nogle i sandhed uhyggelige minder frem fra den fæle skuffelse The Blair Witch Projekt var og derfor frygtede jeg det værste, men blev i stedet glædeligt overrasket over den ganske fine gyserfilm Paranormal Activity er, uden dog at sætte nogle nye standarder for genren.

4(små)/6
Idjit
Gravatar

#33 filmz-schliemann 14 år siden

Filmen var ikke særlig uhyggelig og samtidig var det meget svært at identificere sig med de to, ret usympatiske, hovedpersoner. Specielt den mandlige (Micah) virkede lidt tungnem.
Gravatar

#34 Kochie 14 år siden

schliemann (33) skrev:
Filmen var ikke særlig uhyggelig og samtidig var det meget svært at identificere sig med de to, ret usympatiske, hovedpersoner. Specielt den mandlige (Micah) virkede lidt tungnem.

Det var faktisk det, der holdt mig fanget ved filmen. Han var ret belastende ja, men deres samspil udi filmparrets ædle kunst var nu helt i orden. Det var "kun" alt det skræmmende, der prellede af på mig :P
Gravatar

#35 Tommy Kristensen 14 år siden

Er f*cking træt af at se folk skamløst promovere egne filmsider og blogs her på sitet. Fint at man har noget ved siden af, men come on... Læs mere her / resten her osv. Hvis I har noget at sige om filmen, så skriv det dog her på sitet. Jeg gider sgu da ikke at læse 2 linier - og så resten et andet sted.
Gravatar

#36 dyg 14 år siden

#24 - Hørt! Jeg har aldrig forstået de folk, der skal prale med, at de downloader åh så meget ulovligt. Er det en moderne potensforlænger (for folk, der ikke har råd til at købe en Porsche)?

#35 - Enig! Det er fint nok at linke til sin side/blog/tissemand i signaturen eller i ens profil, men det burde ikke være nødvendigt at kommentere det i hvert eneste indlæg man skriver.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#37 elwood 14 år siden

Well jeg ved ikke, hvad jeg skal sige om filmen, men...

Læs mere her

8-)

Jeg har været uden filmz, i en weekend, tager fucking lang tid og tjekke filmz på ipod touch, eller PS3, plus det og skrive lange indlæg, med links glem dem, så nu sku jeg ha afløb for det argg argg! 8-)


J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#38 pleuph 14 år siden

Jeg synes filmen var fængende. Jeg havde ikke set en trailer eller læst anmeldelser, og fik derfor en rigtig god oplevelse ud af det. Det lader til at de folk der ikke bryder sig om filmen havde er dem som har fået for mange oplysninger før de så den. Trailers er noget skidt.
Pløf?

Oink!
Gravatar

#39 Twister 14 år siden

IMO var filmen fremragende. god brug af Mockumentary genren og det håndholdte kamera fungerer fremragende. Synes i den grad også at filmen var uhyggelig, MEGET endda. Rigtig rigtig god gyser. Kan varmt anbefale den.

Enig med anmelderen: 6/6!
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#40 filmkorn.dk 14 år siden

6 stjerner???

Den er vitterlig uhyggelig flere steder, og dens autentiske præg er absolut et plus, men jeg kedede mig BRAVT!
Navlefnuller
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: